|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g morr (Občasný) - 10.11.2004 > trošku mi vadí ta snaha (jasně, že to nemusí být snaha, někomu to jde samo :))) aby všecko bylo nějaké: struna nylonová, viselec nahý, vředy bércové, lýko rudé... plíce plné. to se to dělá lýrická nálada s přívlastkama. jednak je to zbytečně jednoduché:
nebe je modrý a zlatý / horká sluneční záře. a hned je atmosféra. nebo trošku surreálnější: v bramborovém lese / mezi traktorovými trychtýři. je to ta snazší cesta.
a jednak ti hrozí nebezpečí, že se ti to na těch opřívlastkovatělých jménech začne aji rytmicky zasekávat. obzvlášť, když je budeš nechávat na konci verše (ale i na koncích menších syntaktických celků; a ještě právě takhle najednou)
| | | <reagovat |
|
|
|
| g morr (Občasný) - 10.11.2004 > Mishka> rozumím. samozřejmě, že některé kusy jsou nezbytné: bércový vřed je termín. ale technicky je to zase jméno rozvité jménem přídavným. v básničce i v jednotlivých větách jsou umístěny na podobných místech... a zadrhává mi to pak na nich. přetížené.
| | | <reagovat |
|
|
|
| Mishka (Občasný) - 14.11.2004 > Naty> :) děkuju, zvlášť za zklidnění ohledně přívlastků.
s tím jsem dodatečně pak bojovala.. škrtat, neškrtat.. děkuju za připomenutí, že je to všechno strááášně individuální. :)
k vředům :)... chápu, taky jsem s tím chvíli bojovala, ale vleťelo to do hlavy tak automaticky, že mi vše další, "uměle" hledané a doplňované přišlo divný :)
zvlášť, když jde o vředy povrchivé (=ochmataná struna),
ale je pravda, že je to dost drsné ke zbytku psaní :)
uff, konečně zase přínosný názor.. :)
| | | <reagovat |
|