Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Malé dějiny filosofie z kolekce Knihy
Autor: Dharmo_dhej (Občasný) - publikováno 2.4.2001 (15:18:34), v časopise 10.4.2001
Pokud můžu doporučit tak je to schrnutí všech filosofů,
všech filosofických směrů, a tak dále do této né příliš
krátké knížky od Hans-Joachima Storinga s přehlasovaným
o a má asi pět set stránek o něco více teda.
Je to pěkně stručně, ke každému směru cosi, i ke každému
autorovi. Známější jsou propracování více do podrobnosti,
co se týče jejich životů a jejich děl.
Právě ji studuji jelikož se hlásím na fildu...
Je tam také rozvedeno několik východních náboženstí
takže to je úplně super....
zatím ave lidi...


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 5.8.2002 > zkus a uvidíš. Chleba sice ne, ale na Tvořivost je to dokonalý, i na náhledy na sebe i život. viz mystika.mysteria.cz V praxi poznáš, že se intuice v meditaci nemýlí, i budoucnost zná...
<reagovat 
čtenář Janinka - 27.3.2006 > Ahoj, jak tak koukám, jste docela našlápnutí, Vy vysokoškoláci. Sice se nehlásím do Prahy nebo do Brna na fildu, ale jen do ČB, na pedárnu, ale kdyby někdo z Vás věděl, kde sehnat za pár korun onu slavnou knihu H. J. Störiga - Malé dějiny filosofie, tak Vám budu "nadosmrti" vděčná, tisíceré díky všem, Jana Döblová, Písek
<reagovat 
tragos (Občasný) - 10.4.2001 > No, kolego, Storig je jistě zajímavý - taková dobrá příručka, na přijmačky jako stvořená. Pomůže ti ale jedině, pokud se hlásíš na feldu do Brna - tam se s ní dá docela machrovat. V Praze to chce na písemnou talentovou a zrovna tak i ústní část mít prostudované originály většiny základních děl. Ne snad kvůli obsahu faktů, ale pro proniknutí k jádru užití jazyka filosofického diskurzu...a není to žádná sranda, napsat několik stránek interpretace na pár řádků klasika bez znalosti kontextu a především jazyka, jímž se autor vyjadřuje...
věř mi, mám to dvakrát za sebou...tak hodně štěstí...
<reagovat 
romann (Občasný) - 10.4.2001 > osobně pochybuji, že se filozofii lze naučit ve škole..,.
Body: 1
<reagovat 
tragos (Občasný) - 11.4.2001 > Tím chceš říci, že pochybuješ o tom, že se lze naučit filosofii ve školních lavicí, resp. třeba na střední či na vysoké (chyba a nedostatečnost instituce jako takové), nebo obecně o tom, že např. přednáškovou formou je nemožné se filosofii naučit?
A propo, je vůbec možné se filosofii naučit, když se ani neshodneme na tom, co to je?
<reagovat 
SShane (Občasný) - 11.4.2001 >
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.4.2001 > Filozofie je nauka o životu, náš vnitřní svět. Žiješ a vyvíjíš se, učíš se. Vše nové bereš tím, co je v tobě a zdokonaluješ to. To znamená, že i nejlepšího filozofa nemůžeš správně pochopit. Jednak proto, že nemáš jeho zkušenosti, jednak proto, že se slovy moc sdělit nedá, právě tak jako nepopíšeš nic štěkotem a kňučením psa. Navíc jsi omezený svým egem, naše vyšší části mají úplně jiné názory, ale to se dá prožít jen v meditaci. Nakonec pochybuju, že ve škole, kde nedávno vykládali, že nejlepší je marxismus leninismus dnes říkají něco chytrého. Filozofie správně říká, že neví odkud přicházíme, proč tu jsme a kam jdeme. Nač pak je?? Naštěstí jsem dál. Ne však díky nějaké škole.
<reagovat 
Yizhii (Občasný) - 11.4.2001 > 1) Omyl. Nauka o životu se nazývá biologie. Slova vznikala po mnoho tisíciletí právě proto, aby se jimi daly sdělit všechny myšlenky, i když tohoto stavu ještě asi nebylo dosaženo. Co dokážeš sdělit, závisí rovněž na tvém umění sdělovat. Zase nám tu cpeš ty svoje meditace. Asi nikdy nepochopíš, že o některých věcech prostě musíš UVAžOVAT, abys je pochopil.
2) Ale v podstatě souhlasím s tvrzením, že z člověka se nestane filozof tím, že vystuduje odpovídající školu (ať už v Brně nebo v Praze). Ta z něj udělá jen znalce filozofie, filozofem se člověk stane spíš sám od sebe.
3) Storig nic moc.
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.4.2001 > myslíš si YIZHII, že život je jen tělo? Nikolivěk, to tvoří jen velmi malou část života. Je snad obsahem biologie hypnoza? přesto je velmi důležitým bodem. Přemýšlet můžeš, ale uvaž, že to není dokonalý nástroj, vždyť jsme nedávno slezli ze stromu. V meditaci uvidíš víc, to není jen můj názor.
<reagovat 
tragos (Občasný) - 12.4.2001 > Romanne, dokážeš v meditaci vyrešit a formulovat něco jako je kvadratická rovnice či maticový počet? Resp., dokážeš něco takového nahlédnout svým vnitřním zrakem? Laskavě si uvědom, že monitor, na který právě koukáš, není produktem "meditace", ale důsledkem našeho nedávného "zestromuslezení".
Či se snad mýlím?
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.4.2001 > ...hochu, tam se reší ještě daleko těžší věci, něco jako nejvyšší matika, zejména fraktály na všechny způsoby, vše je fraktál, pak skladba archetypů. skladačka a přesýpávání jako v kaleidoskopu, jak se čas mění v prostor, jak Tvoří Bůh nekonečno světů, jak žije Tam, kde čas je jen jedním kaménkem, z kterého lze udělat cokoliv... Monitor je banalita.
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 12.4.2001 > filosofie, je škola života. Koukám, že se tady rozběhla pěkná diskuse, co jsem zde nebyl. Fajn. Ave keba vás zdraví.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 17.4.2001 > Já vás nechápu. Meditace není všechno, rozum není všechno. Co je filosofie, na tom se neshodnem, takže to ani hodnotit nebudu. Ale všichni tři tady mluvíte o tom svém a druhého se příliš nesnažíte pochopit. Spíš potopit. S tím je vám veškerá meditace i rozum na nic.
<reagovat 
romann (Občasný) - 23.4.2001 > meditace je ale opravdu vším... je koncentrovaným životem...
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 29.4.2001 > rozum a mysleni je presne delany na takovy veci jako kvadraticka rovnice, monitor a podobne, jenze ten napad, neprisel z toho ze jsem to vymyslel.
obcas se i stava, ze vysledky i ruzne postupy prichazeji bez toho aniz bych o tom cokoliv vedel a premyslel nad tim.
Vse ma svou ulohu a sve misto
btw Vse je vsim.
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 22.5.2001 > dík za tip, jenom bacha na fildě na "kultivovaný projev" (sHrnutí... sorry, ale fakt mě to praštilo... a před jelikož je čárka)
<reagovat 
 čtenář táňa - 28.7.2002 > romann> Tomu nevěřím. Rozhodujícím kritériem správnosti je životní praxe. Zkuste vymedidovat alespoň malinkatý kousek toho, čemu se říká chléb náš vezdejší...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter