|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Je Bůh nebo není? Slovo víra je velmi vágní, ale zcela jistě není totožné s vírou v Novém zákoně, kde pohybuje horou, umožňuje chodit po vodě, léčit nebo oživovat mrtvé. Bohužel není dostatek odvahy prolomit tabu a filozofickou úvahou či osobní zkušeností poznat, že skutečnost je naprosto jasná, nezpochybnitelná.
Můžeme Mu říkat i jinak, ale rozhodně nás stvořil někdo jiný, ne my sami sebe. Na to nemáme ani dost energie ani inteligence. Je to i nelogické, jsme také stvořeni. Stvořitel však musí být mimo čas a prostor, které On vlastně vygenerovává i s ději. To je malá násobilka filozofie. Ani náhoda to nebyla , protože i pro vědce je dnes pouze jiným slovem pro nepoznanou zákonitost.
Mohli bychom rozvádět myšlenku proč nás stvořil a jaký vlastně On je, ale proberme první krok úvah.
Ateismus je tedy sebeklam, pouhé přání. Jak je to prosté - Bůh není a basta. Jednoduché je příjemné a neznalost sladká… Komunismus také všude prohrál, ale přání je tak silné, že víry v něj je stále dost.
Dějiny i současnost ukazují následky. Pro ateisty je charakteristická jejich povrchní materialistická víra, kterou si vytvářejí podle svých přání. Je v ní naivita, fádnost, skepse, pýcha, sobectví, agrese i strach ze života a smrti. Někteří o sobě sice tvrdí, že jsou ateisty, ale respektují něco, co nás přesahuje, jakýsi Řád věcí.
I když je víra často slabá a nedokonalá, má svůj význam, protože vychází z Reality. Střet Reality s iluzí je pro iluzi vždy zničující, i když si to dlouhou dobu nechce přiznat. Zvyk je železná košile. Tlak tak dlouho zesiluje, až dojde ke změně. V podstatě není kam utéci. Vše nakonec tedy dojde každému.
Věřící jsou bohužel často rigidní, pokrytečtí i skrytě agresivní k jinověrcům. Sice věří v Boha, ale zároveň si myslí, že jim splní jejich přání a nenaplněné sny. O nutnosti bolestivého očištění nechtějí nic vědět, myslí si, že stačí dobré úmysly.
Kdybychom byli ve svém duchovním vývoji stejně aktivní jako v profesi, nemuseli bychom projít tolika utrpením v mnoha životech. Mystika není nic jiného, než efektivní duchovní vývoj, který není dogmatický, ale je ochoten přijímat přímo od božského, nejen z knih.
Život je tedy Hra všech na Sebepoznání, jakýsi trenažér. Kdo se chce učit, udělá méně chyb a vývoj mu půjde rychleji. Nelze chtít zázraky, vždyť jsme ještě málo rozvinutí. Problémy jsou přirozené, proto je Stvoření. Právě ta různorodost cest Boha zajímá. Co si n adefinuje to má. Pro nás to však neplatí, proto nejsme bohové, jak se někteří domnívají.
|
|
|