Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 16.11.
Otmar
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pro tebe
Autor: Leontýnka () - publikováno 8.5.2001 (12:56:43), v časopise 11.5.2001


miroslawek (Občasný) - 11.5.2001 > Martin: jen klidně nesouhlas, avšak podle mého názoru ani tak nejde o neobvyklost nebo neběžnost rýmu, ale o jeho nesamoúčelné použití a obsahový význam. Rým plní v básni několik funkcí - např. ohraničuje konec verše a podporuje jeho eufonii (zjednodušeně-zvukomalebnost). Pokud ovšem za tímto účelem redukujeme rým na pouhý formální přílepek na konci verše, který nemá žádný nebo jen minimální obsahový význam, ztrácí své opodstatnění a při takovém postupu nakonec skončíme u Cimrmanovy absolutní rýmové konstanty ;o))) V neumělých nebo nezdařilých pokusech o rým se pak často setkáme s gramatickými rýmy ze sloves, přídavných jmen či zájmen, které jsou v zásadě triviální ve své konstrukci a velmi zhusta z nich zcela evidentně trčí fakt, že jsou na svém místě jen proto, aby se to teda rýmovalo, když už to musí být. U správně rýmované básně by to měl čtenář naopak vnímat tak, že to slovo nebo slovní spojení na konci verše nese především nějakou informaci, význam či obraz a že jen jakoby zcela mimochodem se také rýmuje. Pak mají rýmy smysl, jinak je to jen nepovedená slovní hra.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli miroslawek
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter