Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zamyšlení ze Zakyntosu
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 10.7.2005 (22:42:11)

Synergie

 

 

Když se dva prvky setkají takovým způsobem, že velikost toho, čeho mohou dosáhnout společně, mnohonásobně přesahuje součet toho, čeho by dosáhly každý zvlášť, vzniká synergie.

Synergetické interakce přinášejí nápady a inspirace, vytvářejí volnou energii pro další růst a zjemňují komunikaci a vnímání..

Jak říká starý čínský text:

„Čistota mysli, která vznikla na základě toho, co je správné, může svět změnit a zdokonalit.“

 

 

 

                                                                                                            Zakynthos 16.9.03

 

Toto je moje zamyšlení nad různými věcmi, ale především nad láskou a nad tím, proč je dnes tak nesnadné najít své druhé já. Úvodní citát je to, co mi mluví z duše. Toto by mělo být v každém vztahu. Pokud to tam není, pak je lepší zůstat sám…

 

Čtu knížku od Richarda Bacha „Most přes navždy“. Je to o hledání životní dokonalé družky. Existuje někdo takový? Možná, že při tomto našem hledání zapomeneme nebo mineme skutečnou živou osobu, která by to mohla být.

 

Lidé znají . Mnoho lidí, kteří píší duchovní literaturu, píšou ve svých knihách pravdu. Je to věta – slovo, jen tak vložené v textu. Vím, že to je pravda. Možná, že oni si to ani neuvědomují. Ráda píšu.

 

Miluji i moře. U moře je krásně. Je to úžasné propojení s přírodou a s planetou Zemí. Hledání dokonalé bytosti, druhého já. Se strachem to nelze. Pokud má někdo strach, nikdy tuto bytost nalézt nemůže, protože i když jí najde, nevidí jí. Toto já vím, ale strach nemám. Tak proč toho svého druha, své druhé já nemohu najít? Možná, že jsem ho našla? Možná, že už jsem ztratila svoji víru. Proč ale?

Proto, že jí ztratilo tolik lidí a přestali jí vůbec hledat. Asi ano. Je to dlouhá, dlouhá cesta? Ne není. Ve věčnosti je to pouhý zlomek. Ti, kteří mají ve svém srdci strach, málokdy vidí naději a budoucnost. Je to jejich volba. Já však vidím plno krásy. Nemám ráda lidi, co se bojí a neumí se postavit překážkám. Nikoho z těchto lidí bych si za svého životního druha, přítele nevybrala.

 

            Již jsem prošla mnoha staletími a setkala se s mnoha bytostmi. Vím, že mezi nimi jsi byl i Ty. Jsi však stále zde? Měl jsi mnoho podob, jako i já jsem je měla. Vím, že se jednou znovu setkáme. Neznám však dobu a ani místo, kdy to bude.

 

            Pravda. Pojednání o pravdě. Jakmile se bytost začne uchylovat k nepravdě, ke lži, začne snižovat svoji velikost a svoje schopnosti.

 

            Láska – strach.

Strach k někomu se přiblížit. Někoho milovat. Více se dívat kolem sebe. Být nejlepší přátelé, učit se od sebe a růst spolu. Těšit se z přítomnosti toho druhého. Číst myšlenky toho druhého. Někdy je lepší být sám. Dva balónky – ne 2 závaží. Co když však jeden je jako balónek a druhý ne. A tomu prvnímu se nepodařilo uzdravit nebo znovu probudit život a lásku v tom druhém. Je to proto, že se setkali ve špatném čase? Ne nemyslím si to. Nic se neděje bez příčiny. Pokud změníme úhel pohledu. Měli se setkat a něco si dát. Mohli spolu zůstat, ale nezůstali. Chce se to dívat a najít si v tom druhém něco, co se nám líbí a vyhovuje nám. Ale my vlastně stále hledáme, nalézáme, učíme se to, co již známe. A zase zapomínáme a odcházíme a zase hledáme.

Co ale všichni hledají?

 

            Myslím si, že většina nebo menšina bytostí si tak trochu vzpomíná nebo pamatuje to, co kdysi byli. Dokonalé bytosti. Vše, co chtěli. Pouze bytí. To splynutí a úžasný prostor. To, že jsi mohl být, co jsi chtěl.

Já mám podobný pocit u moře. Proto moře miluju. V moři mám pocit úžasné volnosti a svobody a splynutí. Jsem hodně v prostoru. Lze to vyzkoušet. Kde nebo v jakém místě je vám příjemně? Tak tam jděte a chvíli tam setrvejte.

 

            Mě přijde pobyt v moři naprosto přirozený. Ne tak ve sladké vodě, jen v moři. Zde je velký prostor. Velký, neomezený prostor.

 

            Láska – nenávist. Dvě strany jedné mince. Nic není více než to druhé. Žena – muž. 2 póly. Dobro a zlo. Každý vztah je pouze o tvoření. Nic víc, nic míň.

Buď se tvoří a je tam. Nebo se netvoří a pak vztah není. Nějakou dobu lze mít vztah bez tvoření, ale doopravdy to nikdy žádný vztah nebyl. Většina lidí má pouze pseudo vztahy. Nezná ani nechce znát toho druhého.

Já jsem se rozhodla mít vztah, kdy tvoří a učí se oba nebo pak být sama. Protože to mezi tím mi nepřináší radost a není to můj cíl.

Cítím uvolnění, když jsem to sepsala.

Smutno mi bylo, protože jsem přistoupila na něco, co jsem nikdy nechtěla. Není to ničí chyba nebo vinna, ale je to tak. Lidé se schovávají za plno věcí. Že někdo není ten pravý, nemá dlouhé vlasy nebo nohy nebo … plno výmluv. To jsou jen slova.

 

            Oni mají doopravdy strach. Toť vše. Ale my ostatní se tím nesmíme nechat zmást nebo tomu věřit. To nás pak může zranit. I když zraníme jen sami sebe. A já tohle nechci. A ani nechci, aby někdo jiný zraňoval sám sebe. Proto toto píšu.

 

            Možná, že to bude trochu zmatené.

            Pokud to někomu alespoň trochu pomůže na jeho pouti, budu moc ráda. Kdo si chce nechat svůj strach, ať si ho nechá, ale ať nezraňuje ostatní.

 

            A na závěr ještě jeden citát od R. Bacha:

„Když se spolu dva lidé nudí, není to tím, že jsou fyzicky spolu. Je to tím, že jsou mentálně a duševně rozděleni.“

 

                                                           

                                                                                                                   Dana Angels


Poznámky k tomuto příspěvku
Život (Občasný) - 11.7.2005 > Spousta zajímavých myšlenek a námětů k přemýšlení. :) ..... Já bych to možná rozdělila na několik úvah. Ale mluvíš o svém světě a s odvahou. Za to dík. :)
Body: 4
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 11.7.2005 > Děkuji za námět, zkusím se nad tím zamyslet. :-)))
<reagovat 
 Život (Občasný) - 12.7.2005 > sibyla> Šlo mi jen o to, že jsi tam měla spoustu krásných myšlenek... a kdyby nebyly úplně pohromadě tak by byly ještě silnější. :))))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 22.7.2005 > Život> V pohodě. Je to pro mě dobrý námět pro příště. Někdy je asi lepší méně než více :-))
<reagovat 
 Život (Občasný) - 22.7.2005 > sibyla> Možná jo. Ale komunikuješ krásné věci a to je důležité. :)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 31.7.2005 > Život> Díky. Nechtěla jsem to už předělávat, protože to by ztratilo moji původní myšlenku. O hledání svého druhého já. :-) Ale to své skutečné druhé já musí najít každý sám v sobě, což se mě snad i podařilo.
<reagovat 
 Život (Občasný) - 1.8.2005 > sibyla> To je super. :)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 1.8.2005 > Strach je nedostatek lásky.

<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.8.2005 > jiri-jirik> Strach je strach. Láska je láska. O tom by se dalo dlouze polemizovat, což nemá moc význam. Někdo se bojí přijmout lásku...... :-))). Já tedy ne. :-)
<reagovat 
blok (Občasný) - 12.11.2005 > každý člověk je krásný, protože každý je originál...to je zajimavé si uvědomit při snahách o klonování lidí...znamenalo by to zásah do lidské přirozenosti s nepředvídatelnými důsledky .. jako originál nemá páru, nemá tedy komu co dokazovat..to lidé vytvořili umělá kriteria krásy .. a pak se bezhlavě přizpůsobují požadavkům druhých a nehledí na svoji přirozenost..ani netuší, jak důležité pro život jsou tyto tebou nastolené otázky...blok_:-)
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.11.2005 > blok> :-)) Ne všichni se přizpůsobují, já určitě ne. Jsem asi silná individualistka. Každý člověk je originál a je nezaměnitelný a neopakovatelný. I když se určité věci a situace opakují, nikdy to není to samé... :-))) Ale dobrá zpráva - duše se určitě klonovat nedá. A to vím na 100% :-))) hi hi A co je to krása? Pouze slovo, skutečná krása trvá navěky a vytváří uvnitř lidí neurčitý neopakovatelný pocit, něco křehkého a přesto pevného. :-)))
<reagovat 
Lola (Občasný) - 13.3.2006 > Jsem ráda, že jsem si tohle mohla přečíst. Asi bych se k tomu nedostalo, kdyby nebylo toho názvu, prože já byla na Zakynthosu. Miluji ten ostrov...Víš, co je zajímavý? Jak ta knížka, (jak jsi mi ji doporučila) hrozně lidi mění. Je to poznat, že jsi ji četla. Krásné úvahy.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > Lola> Taky miluju řecké ostrovy. :-) Jsem ráda, že se Ti zrovna tohle líbilo, i když dnes už bych to napsala asi trošku jinak. Myslím, že tam mám moc myšlenek a není to úplně přehledné.
Tu knížku "Hovory s Bohem" jsem četla až letos, ale Richard Bach je můj "srdeční" autor. Píše to, co bych psala i já... :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 14.3.2006 > sibyla> Já si naopak myslím, že je to takhle perfektní. Nevím proč, ale troufala bych si tvrdit, že kdyby jsi to rozdělila na víc úvah, že by to ztratilo takový ten cit.
Jo tak to teda píše;)))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.3.2006 > Lola> Tak to jsem ráda, že alespoň někoho tato moje úvaha oslovila. Já už jí předělávat nebudu, to si myslím, že nemá význam, pak už by to bylo úplně něco jiného. :-))) I když ohledně svého druhého já jsem změnila názor. Nikdo nemá jen jedno své druhé já, ale několik. Což je myslím dobrá zpráva. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 15.3.2006 > sibyla> Já možná budu tvrdit později také, že lidé mají víc svých druhých já, ale zatím stojím jen za jedním;) Oslovila mě to stejně jako mě oslovili řecké ostrovy( a to tak, že každý rok chci na nějaký jet-tenhle rok na Rhodos-překonaly i Egypt)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 16.3.2006 > Lola> :-) Na Rhodosu jsem ještě nebyla. Zatím jsem viděla Krétu, Lefkadu, Thasoss a Zakynthos. V Egyptě na pyramidách jsem byla, ale myslím, že řecké ostrovy jsou na dovču lepší.

No taky jsem si myslela, že má každý jen jedno svoje druhé já, i když z duchovního hlediska je to vlastně nesmysl. Nic takového jako druhé já neexistuje. Ale každý si na to musí přijít sám. :-)))

Mohu posuzovat ze své vlastní zkušenosti, protože jich mám kolem sebe několik. /Tedy pokud se myslí muž x žena./ Tam jich zase tolik není.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 12.8.2009 >

Tvůj článek nutí k hlubokému zamyšlení, je v něm mnoho pravdy - poučné pravdy.  :)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 13.8.2009 > Věza> :-) díky. Dnes už to vidím trošku jinak, no třeba zase něco sepíšu. Ale ... láska je pokud se s tím druhým cítíš tak jako sama se sebou. A mužeš také být sama sebou.
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 13.8.2009 > sibyla> Jsi moudrá. Myslím že v dnešní uspěhané době se každý nedokáže takhle zamýšlet a zabývat hlubšími myšlenkami.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 13.8.2009 > Věza> O tyhle věci už se zajímám léta. Doba je sice náročná, hodně věcí se zrychluje, ale na druhou stranu si můžeš zase dost věcí vyřešit. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter