Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Muckross Abey z kolekce Irsko
Autor: Banshee (Občasný) - publikováno 15.7.2005 (00:56:31)
následující v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
Pavel Richard (Občasný) - 12.7.2005 >

tahle se teda vubec nepovedla  skoda - nic nerikajici foto


<reagovat 
 Banshee (Občasný) - 13.7.2005 > Pavel Richard> osobně mi říká hodně... Jinak je to od názoru každého dalšího. Každopádně souhlasím. Kdybych neutíkala na autobus, bylo by to jiné (snad i lepší)
<reagovat 
seth (Občasný) - 15.7.2005 >

knížku snad ani nepotřebuješ,jenom si dát stou fotkou čas.Tahle fotka třeba mohla být dobrá,ale není čím by upoutala.Stačilo by třeba postoupit blíž a vyfotit z větší blízky.škoda,že si spěchala na autobus jinak by ta fotka vypadalo jinak a lépe.Už kdyby tam bylo třeba více mraku tak by upotala zase o něco víc.


Body: 3
<reagovat 
seth (Občasný) - 15.7.2005 > ještě dodatek-už třeba větší verze(na kterou jsem se zapoměl podívat)je o něco lepší takže dávám  4 body,páč ta velké se mi i líbí
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 15.7.2005 > jako všechny ostatní od Tebe - opět hezké místo, ale velmi špatně zachycené. tak nějak fotí moje máma i babička na automat 2x ročně na dovolené. ;)
stylem "co vidím, tak nějak nacpu bez většího přemýšlení do hledáčku a zmáčknu ten velký červený čudlík." ;)
Body: 2
<reagovat 
 seth (Občasný) - 15.7.2005 > Mishka> myslím,že ne.Na těch předchozích fotkách jde poznat, že to je s nějakým přemýšlením a vybráním vhodného úhlu
<reagovat 
 Banshee (Občasný) - 15.7.2005 > Mishka> Tak jest a jiné to nebude... Nejsem fotograf "profík" a ani jim nebudu... Prostě vidím hezké místo, přírodní úkaz, atp a tak cvaknu... Nepotřebuju z toho mít něco "extra". Když se zadaří, proč ne? Když se nezadaří, bude jiná... Loni sem k dispozici měla jen svůj automat a občas vypůjčený digitál... V tom případě z toho ani nic jiného než "hezké místo, špatně zachycené" vyléz nemohlo... Mno... uvidím letos. Každopádně - nebráním se žádnému názoru... :)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 15.7.2005 > seth> pokudy ano, tak byl stejně vymyšlen velmi špatně. na předchozích objekty nepříjemně často končí na hraně jiného objektu. stromy o břeh, barák o obzor atd. prostě vše mi zatím vyhlíželo vysoce mataérsky = hezké, cvaknu to. akorát měl k dispozici autor hezká místa, ale nevytřískal z toho pro mě ani polovinu.
<reagovat 
 Banshee (Občasný) - 15.7.2005 > Mishka> vše je jen od názoru každého jednotlivce... Amatérsky? Jistě! Jak taky jinak... čovek se porád učí... Apropo - pro mě fotka musí zachytit věc tak jak je - leží a běží a když se na ni za cca 10 let podívám, uvidím ji tak, jak jsem ji viděla i před těmi 10ti lety. Pokud se budu snažit "experimentovat" a zachycovat něco pod jiným úhlem - pohldem a tak... a "něco" z toho vyleze - budu ráda, proč ne... Ale vzpomínkovou váhu pro mě má i "klasická amatérská fotografie" ala "turistické foto" či "pohlednice"... :)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 15.7.2005 > Banshee> drtivá většina fotících na Totemu jsou amatéři, ale je očividně rozdíl "amatérská fotka" a "amatérská fotka". není to ani tak o přístroji, ale o tom, jak umíš koukat a nějaká pravidla přeci jen raději dodržovat, protože jsou praxí ověřeny.

nemluvím o žádném experimentování, o jiných pohledech za každou cenu, ale o zachycení prostředí co nejlépe a v síle, podobné té, která z toho jde, když na to koukáš live. a to se ti tady ani náhodou nepodařilo.

pro Tebe to nese konkrétní vzpomínky, pro Tebe to tedy přínos má i v této podobě, ale předkládáš to ke zhodnocení (a pozor! ne na jak hezkém místě jsi byla, ale jaká je celá výsledná fotka! takže nejen motiv, ale vše kolem = tech. kvalita, nálad z toho atd.) cizím lidem, kteří k tomu vzpomínky nemají a musíš je tedy zaujmout jinak.

snad už mě chápeš, o co mi šlo.
pokud ne, mrkni na fotky Cedrika, MPospa a dalších a porovnej dojem.




<reagovat 
 Banshee (Občasný) - 15.7.2005 > Mishka> Výše zmíněné autory "za domácí úkol" omrknu, posoudím a dám vědět :). Hm, každý si z fotky ať už také či onaké odnese to svoje. Vždycky bude někdo, komu to "něco" řekne a jinému zas nic (či bude mít pocit, že z objektu dotyčný autor nevytřískal maximum)... Ale i tak si beru tento tvůj názor k srdci. Letos jedu zase, takže si třeba pořídím "chytrou knížku" o focení a fotografiích - kde budou nějaká ta pravidla, které je třeba dodržovat ;). Pokud znáš nějakou opravdu dobrou - dej tip ;)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 16.7.2005 > Banshee> knížku nekupuj, stačí pár dní surfovat a koukat na fotky a hodně fotit a ta "pravidla" a rady pochytíš většinou sama a velmi rychle. ;)
a na netu toho taky spoustu najdes.
kvalitu tech clanku neznam, ted jsem to hledala pro Tebe na mi znamych serverech, ale snad to bude nejen poucne, ale i zajimave cteni.
http://www.fotografovani.cz/zaklady/index.html
http://www.fotoaparat.cz/article/cat/10/1 (V pravem sloupci FotoSkola)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 16.7.2005 > Banshee> jsem ted jeste nahodne na jednom webu nasla toto:


Kompozice - chyby
- odstup - moc velký nebo malý
- špatně vyvážený záběr
- špatný výřez
- sbíhavé linie u architektury
- malá hloubka ostrosti u krajin
- nevhodné pozadí ruší hlavní motiv (velká hloubka ostrosti, volba jiného záběru)

Expozice, světelné podmínky - chyby
- vypálené pozadí (nebe)
- podexponovaný focený objekt
- snímek je plochý, bez dynamiky
- fotograf cvakne snímek za jakýchkoli světelných podmínek a nepočká si na správné světlo.


Perspektiva - základní problém je, že určitá část autorů neví, že něco jako perspektiva existuje a nenamáhá se s korekcí kácejících se svislic, zdeformovaných tváří, ...

Bubáci - hezké snímky, ale nedotknuté myší v grafickém programu. Přitom u velké části z nich by stačilo pouze upravit histogramy a křivky, udělat výřez a byly by z nich kvalitní záběry. Znovu upozorňuji, že snímek z digitálu i scanneru prostě musí projít mnoha úpravami, aby byl profesionálně použitelný.

Nejčastější problémy:
- neupravené histogramy a křivky
- snímky jsou celé rozsostřené
- velké zrno, šum
- snímkek bez retuší

Dále si všímejte např toho, že
- z hlavy fotografované osoby by nemusely "růst" sloupy, stromy, ...
- co je redukce červených očí
- co je korekce expozice a jak se používá, aby byly snímky správně exponované
- kompozice - ne vše co fotíte musí být zásadně ve středu záběru
- co je zlaty rez a proč se většinou více líbí snímky focené podle pravidel zlatého řezu
- co je hloubka ostrosti, co ji způsobuje, k čemu se používá, co ji ovlivňuje
- ze většinou se vyplatí jít ještě o nějaký krok blíž
- ze existuje něco jako výřez záběru, kdy si oříznutím nepotřebných či rušivých částí pohrajete s tím, co a kde na již vyfotografovaném snímku bude
- co je perspektiva, co jsou kácející se svislice a jak se dají upravit (např. v Photoshopu)

<reagovat 
Čtenář - 11.9.2005 > já tomu moc nerozumím ale ta fotka je hezká hned bych se tam jela podívat
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
1 2 3 (4) 5 7 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter