Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lilinka je nešika
Autor: Lili (Občasný) - publikováno 14.6.2001 (00:45:15)
Tak tomu by jste nevěřili!!!

Byl pátek, mírný podvečer.
Celý den se vyvíjel snad až příliš příjemně. Byla jsem pozvána na pozdní oběd (výhoda toho že má člověk svátek) a na oplátku jsem pozvala kámoše na čajík. Poté vzala jsem auto, autíčko (máminé) a vezla jsem Milana domů. Tou cestou jsem už jela mockrát a tak pohodička, i když celý den pršelo.
Na Milana usmálo štěstí v tom, že jsem jej dovezla domů a vysadila celého. Teď už jen ladnou otočku a rychle domů do teploučka.
Nyní nadchází vyvrcholení celého příběhu!
V pohodě si to jedu zatáčkami. Jedna doleva a jedna doprava a doleva a .... A tak dál až najednou!
Nějak ani nevím jak seběhlo se to všechno a náhle autíčko různě nadskakuje a na silnici být už nechce a čumákem si to narve přímo do stráně.
Když jsem vzpamatovala z toho šoku, snad na chvíli se zdálo všechno v pohodě, ale pak ...
Vylezla jsem z auta a zjistila tu pohromu. To snad NÉÉÉÉÉ Slzy se začaly koulet po mé tváři. Plakala jsem a zároveň vzteky a zoufalstvím jsem ječela do opuštěných, mlčících stromů.
Co teď???
Snad štěstím bylo že měla jsem svůj telefónek přenosný, neboli mobil. Ale k čemu mě byl??? Bez peněz, v mínusu. A tak co mě zbývalo??? Nic moc. Auto bylo v neodtáhnutelném stavu. Došlo tedy na nejhorší. Na klávesnici jsem poprvé v životě namačkala oněch slavných 158.
A dál už je to celkem předpokládatelný. Čekala jsem tam docela dost dlouhou dobu. Ale dočkala jsem se. Trhavé modré světlo oznámilo příjezd policie. Ti se do toho vložili a zavolali odtahovku. Když jsem od nich dostala menší pozornost ve formě pětistovkové pokuty pomohli s nakládáním auta a odfrčeli kamsi do tmy, jež se mezitím zmocnila kraje. Už mě čekala jen potupná cesta domů. Maminka si nic netušíc užívala na srazu spolužáků. Doma tedy byla jen mladší ségra a já měla trochu času na vzpamatování. Trochu byli problémy s uložením auta na dvůr, ale pak řidič to nakonec zvládl i v tomto omezeném prostoru a jemně tam autíčko odložil. Po zinkasování nehorázné částky jen řekl nashledanou a odfrčel. a nyní přichází to nejtěžší z celého dne. Jen v noční košilce jsem se v obýváku zabalila do deky a začala čekat na mámin návrat. Celá nervózní jsem se lekala při každém zastavení auta jež by signalizovalo, že dorazila taxíkem domů. Dočkala jsem se. Očekávaný okamžik nastal ve dvě hodiny ráno. Nebudu opakovat co vše jsem si vyslechla, ale mohu říci že v sobotu se mnou nemluvila ani klika od dveří.
Teď po skoro týdnu už se rozbouřené vody zklidnily a už se začíná uvažovat o koupi nového auta. Já už si ovšem za jeho volant jen tak nesednu (né že bych nechtěla, ale nikdo mi jej nepůjčí). A ta zelená hromada plechu na dvorku mě bude ještě dlouho hryzat svědomí.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Robt - 28.1.2023 > Dear totem.cz webmaster, Thanks for the post!
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 14.6.2001 > Ahoj Lili:) Nemyslím to nijak ve zlém, ale tohle je docela síla. Po zběžném přehlédnutí tvého textu jsem napočítala asi dvacet chyb (interpunkce, mně-mě, y-i, máš zvlášť slova, která mají být vcelku…) a to jsem přehlížela chyby, které jsi udělala vyloženě z nepozornosti – překlepy. Příliš se mi to nepozdává ani po stylistické stránce: „…ani nevím jak seběhlo se to a náhle…“„…dovezla domů VCELKU a vysadila CELÉHO…“ „…tou cestou jsem jela už mockrát a tak pohodička…“ „…když vzpamatovala se Lilinka z toho šoku…“ a taky bych tě chtěla upozornit na nesrovnalost, kterou jsem v tvém příběhu našla: „auto bylo v neodtáhnutelném stavu“ ALE policie začala „shánět odtah“. Věta „…do tmy, jež se mezitím zmocnila kraje…“ mi připadá jako příšerné klišé a navíc se do textu, respektive stylu, kterým jsi text psala, příliš nehodí.
Téma mi ale bylo celkem blízké, protože se mi před čtrnácti dny stala velice podobná příhoda. Jenom jsem neskončila ve stráni, ale za svodidly v příkopu:) Vidím, to tak na čtyři, ale mám obě oči zavřené...
A teď jen budu doufat, že mě v neděli nezbiješ, protože jsem tě fakt nechtěla naštvat...:-)

<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 14.6.2001 > Nebudu opakovat to co jiz rekla Marjanka, pravopisne faux pas....
<reagovat 
Čtenář - 14.6.2001 > Nejsme přece ve škole abysme hodnotili pravopis... mě se to celkem líbilo. A můj dojem z obsahu? Moc si to bereš... to se přece stává každému. Aut si za svůj život můžeš přece koupit několik... příčiny svého štěstí či neštěstí zkus ale hledat někde jinde.
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 14.6.2001 > Pro anonymního čtenáře: poslala bych ti mail, ale jelikož ses projevil tak utajeně, budu to muset napsat sem. Ve škole sice nejsme, ale příspěvek by měl mít určitou úroveň, co se týče pravopisu. Mimochodem - poznámka k tvé poznámce - správně česky je ABYCHOM hodnotili pravopis a ne ABYSME a taky se píše MNĚ se to líbilo a ne MĚ;-)Toleruju pár chyb, ale tohle je na mě moc. Chápu, že se někdy může jednat třeba o dyslexii, ale i v takovém případě může člověk poprosit někoho o kontrolu textu. Navíc jsem poukázala také na stylistické chyby, které tak lehce omluvit nejdou.
Jinak myslím, že si to Lili bere tak nějak "normálně". Jak už jsem napsala, stalo se mi skoro totéž a také jsem si přísahala, že za volant už ani nesednu.... a stejně jsem si za něj zase sedla:) Ono jde spíš o to, že si člověk uvědomí, že způsobil jinému škodu, a že to ostatní zklame... a taky o to, že si uvědomí, jak blízko byl k tomu, aby ublížil sobě samému nebo třeba i někomu dalšímu. Aut se dá koupit několik, ale život má člověk jen jeden.
<reagovat 
Čtenář - 14.6.2001 > Ahoj Lili, vždyť to vlastně dopadlo docela dobře. Každý si musí jednou s autem alespoň trochu bouchnout. Mé poslední auto zbořil kamarád, profesionální řidič, který najezdil hodně přes stotisíc kilometrů po několika kontinentech. Já jsem zase nedávno nabral o půlnoci na silnici koně. Kde se tam vzal to nevím. Byli dva a poklusem utekli. Já šel málem pěšky. (Rozbil mi zadkem trouba okno). Hlavně že se nám nic nestalo. Tvůj styl není zrovna akademický, ale jsme lidi různí a k životu to patří. A mně život zajímá. Čau W.
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2001 > Marjánka: Probuď se!! "Abychom" je možná spisovně, ale už hodně dlohou jsem neslyšel, že by takový výraz někdo běžně používal v běžném hovoru, v diskuzi na internetu, apod. Ale pokud chceš být za každou cenu naprosto korektní a dokonalá tak prosím! V takovém případě ti musím dát za pravdu. Jen bych ale rád podotknul, že krása a dokonalost jsou dvě naprosto odlišné věci. A umění by (alespoň podle mého názoru) mělo být spíš o kráse než o dokonalosti.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 15.6.2001 > Pro dalšího (nebo stejného?) anonymního čtenáře: jsem naprosto vzhůru, přestože jsou dvě v noci, to s tím abychom byla už jen taková rýpavá připomínka, což jsi mohl poznat podle středníku, pomlčky a závorky, které jsem za ni napsala;-) ale přesto znám spoustu lidí, kteří výraz abychom používají. jinak souhlasím, že dokonalost a krása jsou dvě odlišné věci
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 15.6.2001 > Ctenar: Nemam nic proti psani v hovorove reci, kdyz uz to musi byt, ale i v takovem pripade PLATI pravopisna pravidla. Psat "y" kde ma byt "i" a naopak neni literarnim stylem, ale ostudou v kazdem pripade!
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 18.6.2001 > Snadnost publikování na Internetu bohužel láká k rychlému chrlení myšlenek bez kontroly pravopisu. Já sám s ním mám problémy a proto taky nepublikuji :)

ALE> Navrhuji poznámky psát VŽDY s ohledem na obsah i na zpracování (pravopis), aby autoři nebyli umrtveni jen výčtem pravopisných chyb.
<reagovat 
Lili (Občasný) - 19.6.2001 > Všem a zvláště pak Marjánce se za své chyby omlouvám. Máte zcela pravdu že je to šílená ostuda. Trochu jsem pospíchala, když jsem to psala a na pravopisné chyby já jsem expert! Pokusím se to opravit. Držte mi palce :-)))
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 19.6.2001 > Já ti každopádně držím všech svých pět palečků:))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter