Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce JEŘÁB- JAGUÁR z kolekce Z LET GYMNAZIJNÍCH
Autor: Ivan ŠVEC (Občasný) - publikováno 18.6.2001 (09:02:03)
...........................PŘECHOD Z POLOHY “JEŘÁB“ DO POLOHY “JAGUÁR“........................
......................................................./ experimentální báseň/.........................................................

Tělo nechť je dokonalou konstrukcí pevnosti ocele a harmonie kosmické síly.

ZAUJETÍ POZICE “JEŘÁB“

Vysoké a štíhlé ruce denně zvedají jeřáby vzrostlé k nebi za klapotu a zpěvu jeřábů. Obdivuhodně lehce a vláčně zdvihají své ohebné prsty. Za slunce východu nechť na planině vzrostou kosočtverečné shluky jeřábů, jejichž odlet by zastínil Jedinečné a tancem svým ať uvítají zrození Nesmírného. Padesáti sedmi šestnáctinami otáčky nechť vysloví šťastný den s Vévodícím. Harmonie těla liť vybudí KOSMOS k přízni.
Z postoje čelného ke Štědrému paty spočinou ve strnulosti chvíle, než se ruce k nebi vynésti nechají a pak se náhle v okamžiku napruženého pnutí přelomí v loktích a zápěstích a blahovůlí zeměsíly se jako malátné bez vlády unésti k Matce nechají na šíř ramen a tam ztuhnou. Prsty dlaní se rozestoupí naproti palcům v kornouty podobny kořenům posvátných stromů našich dní a přijmou sílu Vycházejícího též strnuty. Mysl je čistá a rozplývá se v dálešíravě žhnoucí a všezaplňující. Poté noha nechť uvolní nehybnost a neviditelnou silou tažena v koleni jako žulová deska opíše obloukovou trajektoř a zastaví se na úrovni středobřicha- pupku. Tam neurčitě zmrtví.
Mysl zatím přešla do planiny ve stavu rozprostraněnosti jednotné i úměrné chvílím posledního mnohopůsobku vitality úmrtného měsíce a vícepotence Zářivého.
Pak na jedné noze stojí jeřábi.

ZAUJETÍ POZICE “JAGUÁR“

Jako duch se nehlučně plíží džunglí nikým nemoci býti uzřen ni na záblesk procitnutí. Novodobá džungle je pavoučí sítí terrametrů lsti.
Touto dokáže jen jaguár bezpečně proplout a úžasně rychle se zneviditelnit ostatním rúznopleťtým sousedům- obyvatelům této džungle. Je síla, je moc, je vláda, je tajemno, je úskok a lest. Práva nezná, jen rychlost a pocit vítězství.

PŘECHOD DO JMENOVANÉ POZICE

Ladné křivky těla nechť pak vyjadřují dynamiku, hbitost, úklad a útočnou sílu. Jeřábi přejdou neodkladně nohou vyvěšenou ve hmotném prázdnu do zdvižné únože vbok za současně pevně vytrčeného nártu s očima již odevzdaným Nanebevstoupivšímu a vykonají na špičku nohy své lehýnké došlápnutí, přičemž podkladu se budou jen prsty dotýkati na pět čtvrtek metru vzdáleně od chodidla druhého.
Ano, na podložce setrvává příkře napnuto pod úhlem malým. Poté zpevněné boky pootočením až napříč k noze propnuté s rukama stále visutýma dojdou do konečné polohy a tak ať zkamení. Dech se nemění ve svém klidu a pravidelnosti pokořené KOSMU. V závěrečném pohybu přechodu ruce jistě visící překonají zeměsílu přičemž ta na půli s nohou podpírající pokrčená v lokti zůstane jen k planině ve vodorovném položení se zpevní. Ruka druhá jeřábí oblouk opíše a skončí napjatá rovnoběžně s nohou šikmo doléhající. Pak už jen dlaně pohnout se smějí že z kornoutů prsty se přimknou k dlaním pokrčením v obé kloubech. Do úplného rozjasnění mnoho času nezbývá…
Jaguáři se volně rozejdou s vědomím již zpět se opět vlnivším v jejich schráně.

Nový den ať začne!


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 (15) 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter