Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co vím a co nevím
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 31.7.2005 (18:17:47)

 

 

 

 

                        CO VÍM A CO NEVÍM ?

 

    Nevím nic o existenci nebo neexistenci boha,v této oblasti lze jen spekulovat.Ovšem šíře těchto spekulací je úžasná.Tedy – hmm – jen na jedné straně.Ta strana kde Bůh neexistuje mnoho spekulací nepřipouští.I když podívejme se na to takhle:  lze porovnat numinozitu účinkú vrcholné vědy s numinozitou boha?Je možné chápat materialismus-věd.tech.pokrok jako rozvoj vědomí(možná jednostranný) a víru v nemateriální vznik světa jako účinek nevědomí?Může dnes „vědec“ běžnému člověku nahradit boha?Paralely existují egyptští faraoni nebo římští císaři.Mohou dnes média,zejména svým nárokem na absolutní pravdivost,nahradit bibli-kněze-církev?Tady historické paralely neexistují,ale vliv hvězd showbussnisu je ohromný a jaký účinek mělo vysílání rozhlasové hry o invazi marťanů na Ameriku.Cílem víry je pochopení boha jeho přijetí-vytvoření božího vědomí v sobě,vrcholem víry je aktivní podpora božích záměrů(to je vrcholem víry – to není domácí úkol pro idioty)Cílem vědy je absolutní pochopení a využití všeho na zemi i ve vesmíru pro blaho lidstva(a opět ona výhrada)Není možné,že tyto dva cíle jsou jedním cílem?Bódhisattva a geniální jaderný fyzik mohou mít stejnou vizi budoucnosti lidstva.Psychologie snad jednou zprostředkuje porovnání a prostoupení těchto vizí.

 

 

 

Nevím proč lidé riskují život  bez zjevného smyslu.(moc doufám,že nějaký smyl to má).

Lidská ochota k sebedestrukci je zřejmá,její příčiny se opět nacházejí v oblasti spekulací.Já vidím asi tři verze sebedestrukce: zbytečné verze – války, revoluce ,náboženské pogromy,genocidy a jejich kombinace.(mám blbý pocit,že za těmito hrůzami může být nějaký klad)

                                   zajímavé verze – vrcholový sport,adrenalínové sporty,asketické až sebevražedné náboženské sekty,zkušební letci,kosmonauti,pyrotechnici,policajti atd.(tady jsou klady již klady zřejmé)Je možné,že tato individuální ochota riskovat život je v zbytečných verzích zneužívána                 

                                       osobní verze – špatná strava,spánek,hygiena.Životní styl zaměřený jen na úspěch a bohatství.Ochota škodit pro vlastní prospěch( absence morálky a etiky)

Člověk,který zlikviduje osobní sebedestrukční vlivy se již nikdy nezúčastní žádné zbytečné verze sebedestrukce,zajímavým verzím nebude možné se vyhnout,ale vždy upřednostní maximální společenský přínos a minimální riziko. Problém já vidím v tom,že každý průměrně vzdělaný člověk o těchto skutečnostech dobře ví.Zejména o osobní verzi tohoto problému.Kde se nachází pojmy jako etika a morálka..Každý chce do ráje,ale umřít to už nechce nikdo.Jedná se o zřejmou duševní lenost asi do značné míry kompenzovanou vědomou pracovitostí.Tato vědomá pracovitost se dnes stává, nebo se stala,novým bohem – bohem úspěchu,bohatství a moci .Tento Bůh toleruje absenci morálky a etiky – omlouvá ji – že by Antikrist ??Církví tohoto boha jsou média.Hlavou této církve je nejmocnější boháč – bohužel toho člověka neznám,upřímně doznávám,že mě to mrzí. Takhle to vypadá na konflikt s pracovitou částí světa,ale tak to není , tady jde o rovnováhu:na jedné straně pracovitost a na druhé morálka a etika.Ten druhý extrém,by pracovití nazvali parazitem,ten dotyčný by se asi nazval obětí systému.

 

 

 

 

 

 

Nevím kde lidé berou právo nazývat svojí subjektivní pravdu Pravdou .Infantilita tohoto postoje je zřejmá.

Historie lidstva varuje miliony mrtvých-umučených pro Pravdu , pro něco co v normálním životě neexistuje.Byli a jsou lidé, kteří neříkají Pravda , ale říkají láska.Hned toho prvního jsme ukřižovali a pak tisíce dalších narazili na kůl,upálili a jinak zamordovali.Dnes máme pro tyto lidi „humánní“instituci říkáme jí blázinec.To vše se děje pro to,aby se velká Pravda nemusela stydět za                    války,revoluce,genocidy,fašismus,komunismus,zničené životní prostředí,globalizaci,strašlivou záplavu reklamy a smrtící životní styl dneška ,aby se nemusela stydět,že dolar se jí stal bohem.(cítím se vinný tímto stavem,je to velmi nepříjemný pocit a já nevím proč ho mám.)Kdysi Ježíš vyhnal penězoměnce z chrámu,dnes by podobný čin znamenal konec civilizace,na Wall street je dneska nabastlená polovina světa.Tak i Kristova láska je už dnes asi relikt – Bože dej ať se mýlím.Náhradním řešením by snad mohlo být důsledné uplatňování principu dobrovolnosti.

 

 

 

 

 

Nevím proč lidé tak často a zjevně rádi jednají násilně-arogantně a proč právě toto jednání až magicky přitahuje nevyhraněného kolektivního člověka?Šedé masy průměrných s oduševněním hailují s radostí mávají baseballovými pálkami a vytrhávají dlažební kostky,s potěšením sledují hořící kříže.Špatné je,že ani vzdělání nepředstavuje jistotu výstupu z této šedé masy.A tady je problém,my lidé jinou cestu kudy ven z průměru nemáme.(Přirozená inteligence vede ven z průměru s železnou jistotou,ale to je dar bóží a Bůh to fakt není žádná radodajka)Takže jsme u vzdělaní a u hodnoty vzdělání – jediná relevantní hodnota vzdělání je právě ono vystoupení z průměru,vytvoření osobnosti se kterou už není možné nevědomě manipulovat,jedná se o duchovní hodnotu vzdělání.Tuto hodnotu po dlouhá léta pěstovala na školách církev.Racionalizace a komercionalizace života vyhnali církev ze škol a jak už to bývá s vaničkou pošlo i dítě. Se zkostnatělým zpátečnictvím zmizela i duchovní statečnost.A dnes duchovní elita národa naši církevní otcové potřebují zákon,aby jejich svědomí smělo promluvit./ žiju na Slovensku /

 

 

Pak existuje ještě mnoho „nevím“ osobní povahy,o těch se nemohu šířit,neboť bych se usvědčil z příslušnosti ke kritizované části lidstva.

 

 

 

A nyní co vím! Vlastně najisto vím jen to ,že žiju.Můj život je jak loďka plující oceánem nejistot.Každou chvíli musím ucpávat díry v lodi a házet nejistoty přes palubu.Hned jak to dodělám přijde vlna a loď je zas plná nejistot a já jsem od nich taky celej zasviněnej.To co nevím je mnohem zajímavější to je totiž o druhých.Chvála Bohu ,že to není o mě! Tak já zas du vyhazovat ty nejistoty přes palubu.

                                                        



Poznámky k tomuto příspěvku
ireversible (Občasný) - 31.7.2005 > ano je to tak.Je tu velky dav arogance,povrchnosti a predsudku a spousta lidi snim jde jen kvůli strachu za svého vlastního já a ze strachu reakcí na svoje názory.Jak se z toho vymanit.Byt sam sebou a dat sam sobe sanci.Nevime kolikrat zijeme a riskovat neprojeveni sveho vlastniho ja je jedna z nejnebezpecnejsich veci.Dobra myslenka autora,která vede k zamysleni.....
Body: 5
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 31.7.2005 > Lidi proste bavi to co je vnich davat druhym a o tom to je.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 31.7.2005 >

Velmi zajímavá úvaha.


Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 1.8.2005 > fungus2> Ahoj Fungus
Děkuji - potěšilo
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 1.8.2005 >

Vjeda je vjeda. Bůch je buch. Medzera medzi bodkou a prvým písmenom, keď

chýba, je průser.Daj si na to příštja pozuora. Dalo by se to ale říci jednou, dvěma

větnoumami.


Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 1.8.2005 > prymytyf> Já sem v nějakym průseru skoro furt , příštje si na tu blbou mezeru dám fakt pozuora.Ale ty větnoumani ty se mi vopravdu moc líběj.
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 31.7.2005 > Taky co se tice toho co je a neni pravda.Spousta veci jsou jen polemizace,ale pravda mezi nami je a rict,ze pravda neni je hloupost staci se zamyslet....:))
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 1.8.2005 > ireversible> Ahoj iversible
Podle mě - pravda je osobní záležitost.Vlk vesele kašle na naší matiku , von má svou vlčí pravdu.Křesťanská pravda je pro muslima důvod na genocidu.Naše bílá pravda vzala indiány u huby tak bleskově , že vo rudej pravdě vůbec nic nevíme.Z bílej pravdy se ne a ne vzpamatovat Indie , Afrika , půlka Ameriky.Tak tohle je PRAVDA - závistivá , ziskuchtivá , bažící po moci , arogantní a strašně - strašně žravá.
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 1.8.2005 > jiri-jirik> Ano.Myslíme si,že naše pravda je nejlepší,ale přitom nely訚íme a nechceme slišet pravdy jiných.Tak to dělali křesťani,kteří kvůli svojí pravdě šli přes tisíc mrtvol a říkaly přitom ve jménu boha.Sračky.Jinak tolerovat ostatních pravdu je asi ten nejlepší způsob jak to vyřešit.Každý jsme jiný
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 1.8.2005 >

zaujímavé, dobré...

(na mnohých miestach ešte chýba medzera medzi bodkou za vetou a pred prvým písmenom)

ak si dáš tvé možnosti, online (šipočka v pravo hore), nájdeš svoje príspevky, môžeš dať opravu obsahu a tam si aspoň čo nájdeš, doopraviť ...

som rada, že si si to opravil aspoň tak a ako vidíš, niekoho si aj zaujal, je to dobré

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 1.8.2005 > maxima gali> Doufám , že napíšu i lepší. Mě se to opravovat nechce , že mi to vodpustíš - prosím.Díky za hodnocení .
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 3.8.2005 > jiri-jirik> 

keby sa po mne iba takéto odpustenia chceli :)

rada odpustím, čoby nie


<reagovat 
Fleur16 (Občasný) - 7.8.2005 > kazdy vidi vse jinak. To je to co k tomu reknu. Líbí se mi to a v necem souhlasim a v necem ne.Neco mi nen uplne jasne ,ale to bude tim ze jsem mozna z totemu nejmladsi
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.8.2005 > Fleur16> To není tím , že jsi nejmladší - to je tím , že jsi člověk. Děkuji .
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 6.8.2005 > Zajímavé :-). Každý má právo na svou pravdu. Možná, že žiju na jiné planetě, ale ... mám asi báječné přátele. Tolerantní, úžasné, milé, pomohou...nejsou arogantní, spíše pohladí, podpoří. A mají mě rádi a já je. A o tom by to především tady mělo být. O lásce ... :-))) No možná Ti půjdu pomoci ucpávat díry v Tvé lodi... :-)))
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.8.2005 > sibyla> O lásce je Kristus a toho jsme ukřižovali.Tvá nabídka pomoci mi říká , že jsi krásná a já mám rád krásné lidi - děkuji !
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 10.8.2005 > jiri-jirik> :-))) Taky díky. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter