Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Školní den
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 2.8.2005 (23:02:57)

Chodím do zapadlé školy nacházející se daleko od mého domova. Každé ráno musím procházet velký kus našeho kraje. Moje studie jsou totiž ta nejlevnější v celém širém okolí. I přesto si vážím rodičů za to, že se rozhodli mi platit vzdělání. S tím málem co vydělávají je to téměř zázrak.

Škola je umístěna v dvoupatrovým zděným domku. Normálně do ní chodím rád, mám v ní plno kamarádů a dokonce jsem se tam zamiloval do jedné dívky. Nemůžu si nijak stěžovat a pravidelně docházím na hodiny. Nevynechal jsem ani jednou. Našel jsem si příjemnou cestu, kudy rána ještě když slunce moc nehřeje, utíkám, abych stihl začátek.

I dneska jsem se tou pěšinou vydal, abych stihl školu. Vše mi připadalo obvyklé. Normální školní den. Jenže osud zamýšlel něco zcela jiného. Svůj nekompromisní plán rozjel v průběhu dne. Před okamžikem, když jsme probírali matematiku a já si zrovna vytahoval sešit, se rozrazily dveře. Prvně jsem si pomyslel, že přišel nějaký neurvalý rodič. Nastal řev a zmatek. Všichni spolužáci se dali do pohybu. A na to se ozvala střelba ze samopalu. Okamžitě jsem přestal hledat a zvedl hlavu nad stůl.

U katedry stál chlap se zbraní v ruce. Začal něco řvát. Nikdo mu nerozuměl. Mluvil nějakou podivnou cizí řečí. Přesto jsem podvědomě chápal smysl jeho slov. Ztuhl jsem a nedělal žádné prudké pohyby. Nic co by na ho mohlo zneklidňovat. Přišlo mi, že pokud ho nebudu rušit a kazit jeho plány nemusí se mi nic stát.

Mezitím muž něco zakřičel na kantorku a ani ta mu nerozuměla. Dostala ránu pažbou. Po tváři jí pomalu skapávaly kapky krev z nosu a ona se rozbrečela. Chlap něco zařval a gestikuloval. Nevím proč ale jeho pohyby jsem vnímal jasně. „Seďte klidně a nedělejte nic nepříčetného!“ To se nám snažil sdělit. Zcela jist jsem si byl poté co násilně posadil i učitelku za její stůl.

Ostatní studenti brečeli, leželi nebo se choulili. Násilník ukázal na kantorku a pak na nás. Spolužáci byli jako zmrazení, nechápali. Stále jen brečeli nebo se klepali v různých pózách. Chlap se začal rozčilovat.

Rád bych jím řekl, co mají udělat ale mám strach. Je možné, že jakmile promluvím zastřelí mě. Udělal jsem tedy jen takové „ Psss“ a hlavou cukl k sobě. Přes ty vzlyky a nářek to zaslechli jen ti z nejbližšího okolí.

Muž začal střílet nad naše hlavy. Pro některé spolužáky to byl impuls k tomu, aby pochopili mojí tichou radu. Zbytek třídy ležel pod levicemi.

Násilník uchopil vysílačku, kterou měl doposud za pasem. Druhou rukou stále držel zbraň namířenou na nás. Zařval cosi a ve vysílačce to zašumělo. Za chvíli se ve dveřích objevil druhý chlap s pistolí, samopalem přes záda a pásem granátů. Stejně strašný, vzhledem však divočejší a postavou rozhodně svalnatější. Řekl něco hatlaninou, která mě připomínala primitivní pazvuky a chlap, který ho přivolal se okamžitě soustředil na samopal. Mířil s ním po třídě. Oko s muškou v přímce. Prst položený na spoušti.

Svalnatější chlápek zasunul pistoli do pouzdra. Šel ke spolužákům a postupně je brečící a rozklepané strachem cpal na židle. Někteří se na nich nemohli pořádně udržet a ze strachu sklouzávali zpět pod lavice. V takovémto případě, muž přiskočil a neurvale je zarazil zpět. Obešel takhle skoro celou třídu a druhý patroloval se samopalem. Kroužil hlavní po prostoru. Muška přeskakovala z jednoho obličeje na druhý. Jedna spolužačka se dostala do hysterického rozpoložení tak silně, že když se přiblížil ten mohutnější chlap, začala kolem sebe mlátit a kopat.

Zvláštní, vidět někoho, jak se takhle vzteká a přitom pozorovat na jeho tváři stékající slzy.

Nešla uklidnit, ozbrojence několikrát kopla a praštila. Ten vytáhl pistoli z pouzdra. Nechtěl jsem se na to dívat. Tušil jsem co udělá, proto jsem se odvrátil. Ozvala se duté rána a zuřivá bezmoc utichla. Holka ležela bezvládně na zemi s rozraženým čelem.    

Propukla panika. Ale ne fyzická, na to se všichni až moc báli a věděli, že pokud by se pokoušeli utéct, stali by se terčem. Muž se samopalem byl přespříliš nervózní. Už teď se mu třese prst na spoušti a co chvíli to vypadá, že zbraň vystřelí. Nemá smysl mu zadávat jakoukoliv příčinu.

Po té události s dívkou třídy pochopila situaci, do které se dostala. Musíme vzorně sedět na svých židlích, nepohybovat se, nerozčilovat se, mlčet, všechno ostatní nás zabije. Chlap, který přišel na výpomoc po uklidnění všech dětí pomalu odešel a přes rameno si hodil bezvládnou dívku. Zbyl tady na nás sám ten neklidný se samopalem.

Třídou se rozléhal tichý dušený pláč. Někteří mí kolegové měli hlavy položené na lavice a brečeli. Snažili se co nejtišeji ale nešlo tomu zabránit. Tenhle školní den bude asi dlouhý.

Po nekonečné hodině se uklidnili i ti nejvíce rozrušení spolužáci a místností se rozléhalo ticho, které proráželo občasný výstřely z vedlejších místností a fňuknutí paní učitelky, které osychala krev na tváři.

Zvenčí se třída zdála být určitě klidná. Až přespříliš pozná vnímavější. Jediné co se hýbalo byla hlaveň zbraně. Ta stále sledovala naše těla. Ale hlavami probleskávali myšlenky, ty nikdo nemohl zastavit. Téměř to šlo vycítit. Vynucená pasivita podpořila naše myšlenkové pochody.

Co chtějí? Prolétlo mi hlavou. Čeho jsou schopni? Umře někdo? Co budu dělat? Jak dlouho tady budeme muset být?

Asi vydírají vládu. Peníze, drogy, kdo ví. Ale nejlogičtější bude, že chtějí propusti svého šéfa z vězení. To by bylo špatné. Takovýto teroristi neznají slitování. Znám to z novin, které si občas půjčím od souseda. Ale tenhle chlápek co je u nás nevypadá bezcitně. Třeba je jen nový. Ještě možná nedělal tuhle práci.

Podívám se mu dlouze do očí. Po chvíli na mě sjede muška a zlostný pohled. Odvrátím se raději.

V očích má zlobu. Není v tom zrovna zajetý ale je schopen zabít.

 

Jak to bude s jídlem? A co když budu chtít jít na záchod?" Uvažoval jsem. Nesmím na to myslet!

Paní učitelce není moc dobře. Pořád pobrekává a vypadá, že jí ta rána stále bolí. Nechtěl bych dostat takovou ránu. Určitě to je strašná bolest.

 

Čas plyne tak pomalu. Hrůza! Jak dlouho tady budeme muset zůstat? Kdy ti teroristi dostanou co chtějí? Bože! Pořád sedět a sedět je strašně nesnesitelné. To nás nemůžou nechat proběhnout? Co bych dal, za to být na své cestičce ze školy. Ani by mi nevadilo to slunce. Běžel bych a běžel. Utíkal bych až domů a tam se s každým objal. Jak dlouho už tady sedíme? Pátou hodinu a pro mě to jsou věky. Mám pocit jakoby se čas v naší třídě zastavil a venku už je vše o pár let jinde. Tráva je jiná. Narostlá.

Co s námi bude? Proč nás nepustí a nenechají si tady jen dospělé? Doufám, že už brzy budeme moc jít domů. Že dostanou co chtějí a pustí nás. Chtěl bych se vidět s Mámou. Chtěl bych pozorovat, jak se moje sestry smějí a učí se vařit. Chtěl bych pomáhat otci na poli. Všechno jen ne tohle. Jak dlouho to může ještě trvat.

 

Začínám mít strach, že to bude věčné. Napořád, natrvalo. Někde cítím, že už se svojí cestičkou nebudu vracet domů. Proč jím to tak dlouho trvá? Kdy už dostanou co chtějí?

Co to cítím? Začíná to tady páchnout po moči.

Rozhlédnu se a opravdu plno dětí má po nohách mokré fleky.

Taky se mi už chce ale mám na sobě nejlepší oblečení. Máma by mi dala, kdybych si ho zašpinil. Musím myslet na něco jiného, příjemnějšího.

 

Najednou se ozvala vysílačka, kterou měl terorista za pasem. Něco v ní zahučelo. Neměl jsem z toho dobrý pocit. Chlápek se zvedl a začal něco křičet. Když mu nikdo nerozuměl párkrát vystřelil do stropu. I z jiných místností se ozvala střelba. Začal jsem mít z toho husí kůži. Ani já jsem nevěděl co chce. Kyselá trpkost moči se trochu smísila s padající omítkou a vůní střelného prachu. Do toho všeho podivný křik. Chlap přišel k učitelce a hučel cosi do ní. Zdála se být malátná. Když nereagovala vystřelil. Zhroutila s k zemi.

Asi nás chce všechny postřílet.

Všichni jsem utekli na konec místnosti, kde jsem se choulili jeden přes druhého. Rozlehly se nářky a prosby. Podporoval je i obnovený pláč. Cítil jsem vlhké kalhoty kamaráda, otírali se mi o ruku. Všichni jsem se kryly jeden přes druhého a doufali, že nás nezasáhnou kulky. Chlap přišel až k nám, k mase vystrašených a počůraných. Naštěstí nezačal střílet pouze do nás strkal a ukazoval směrem ke dveřím. Nějak jsme se dali do pohybu jako jeden a šli k těm dveřím.

Co s námi chce udělat? Kam nás to vede? Doufám, že už to skončí. Snad nás budou předávat policii. Rád bych to měl za sebou, byl někde v bezpečí.

 Cestou jsem uviděl, že na místě kde omráčili spolužačku ležel jeden granát. Nejspíš upadl tomu hromotlukovy z  pásu. Nepozorovaně jsem ho zvedl a dal si ho do kapsy.

Chlap nás vyvedl ven na hřiště. Byly zde děti ze všech tříd. Brečely, vzdychaly, většina byla počůraná. Viděl jsem, že v dálce se krčí policajti. Už naší školu obléhají. Naši zadržovatelé něco křičí. Nevím jestli na nás nebo na policii. Nahnali nás k plotu, aby policie přes nás nemohla zamířit.

Bojím se, že se bude střílet. Dělávají to. Hlavní je usmrtit útočníky. Cítím, že za chvíli se stane něco zlého. Spolužáci brečí a prosí o pomoc. Kdyby ale policajti chtěli pomoc nebyli by schovaní a nedívali by se na nás skrze hledáčky zbraní.

Teroristi něco pořvávají na policajty a ty se ani nehnou. Jen míří svými zbraněmi. A teroristi taky míří. Všichni tady jen na někoho míří. A stačí tak málo, jen aby se pohnul kohoutek a spustí se pekelná vřava těch vraždících strojů. A uprostřed jsme my! Myslím, že teroristi si uvědomili, že jsme pro ně bezcenný. Pro policajty jsme taky jen překážka.

Mám obrovský strach. Chtěl bych se rozloučit s někým koho mám rád. Chtěl bych vidět oči mámy, úsměv sester, nebo mozolovité ruce otce. Utěšil by mě  pohled mé dívky. Ach, moje milá dívka. Je tak hezká a jak se usmívá. Je strašně citlivá. Proboha! Nikde tady není a dneska ráno šla do školy. Chudák přecitlivělá. Určitě vyváděla jako ta holka u nás. Možná, že nějaký ten výstřel co sem  ve třídě zaslechl patřil jí. Byla tak mladá! Jak jí to mohli udělat? JAK?

V kapse si pohrávám s granátem. Vytáhl jsem pojistku.

Jak se někdo mohl dopustit takového hříchu? Ve jménu čeho to udělali? Proč zmařil životy?

Otočil jsem se běžel k nim. Nevěděli co dělám. Nestříleli. Zaskočil jsem je.

 

„Granát byl časovaný, vybouchl mu v ruce. Přesto je poslal do pekel… Kromě něj, dvou dívek a jedné učitelky všechny zachránil. Stal se hrdinou. Stát se vám samozřejmě odvděčí. Vaše zbylé děti mohou bezplatně chodit do školy…“     ™ ,®

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > Nejen skvělá v psaní, ale i vynalézava... Promiň Dogie, že se ti tu soukr. bavíme;), ale ty nám to jistě odpustíš, neb jsme tvé fanynky.
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> No to je právě ten pud sebezáchovy. Jinak pěkná poklna pani, nápodobně. DondedoGu též sorry :-))Jsi nás podnítil k debatě:-))
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> To víte že jo...:) Navíc ja taky strašně rád takhle kecám:)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> 

To jsem rád...debaty jsou fajn:)


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Vidíš, takhle se to má na fóru roztočit. V téhle okurkové sezóně, která nastala, budeš s počtem příspěvků kralovat  
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > :) dovol, abych si opět zařádila. Ale ty jistě víš, že je to pro tvé dobro :)
"Šel ke spolužákům a postupně je brečící a rozklepaný strachem cpal na židle." - tím, že jsi tam použil nespisovný výraz, to lze chápat i tak, že ten svalouš cpal na židle a při tom brečel a klepal se;)

"Co chtějí? Mi létalo hlavou." "Mi náhle prolétlo hlavou." - slovosled?

Pár překlepů a chyb + čárky - např.
"Všichni jsem se utekli na konec místnosti"

Dlouhá souvětí, ale o tom jsme se už bavili dřív. Popis událostí to zpomaluje.

Začátek, povídání o tom jak musel chodit do vzdálené školy kvůli tomu, že byla levná, se mi tam nějak nehodí. Od střední části je dobrý nápad s tou kurzívou. Otázky a dohady. Konec s přímou řečí? To jsme tuším řešili už u tří démonů;)Myšlenka 5, ale počkám si na opravy :))))

<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> 

Díky moc, rozhodně to ještě projdu. Já chtěl ještě potěšít Rony než odjede...tak jsem to tam narval trošku urychleně. Revidoval jsem to včera před půlnocí a byla to opravdu rychlovka:) Dneska až se vrátím tak to celé projdu pořádně a na ty tvé připomínky se obzvlášt pečlivě budu soustředit:)

 

Nechal jsem se inspirovat africkou školou. Chtěl jsem aby bylo znát, že to není české...proto ten začátek, vím je to taková sociální nuda ale měla nasměrovat za hranice ČR...


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Já si říkala, že to v Čechách nebude ;) spíš něco rozvojovějšího v současnosti. Hoď tam černoušky :) a už se teším na další verzi!
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Mě jsi potěšil. Měla bych odjet zítra, určitě se občas připojim z kavárny, pokud pojedu do města na nákup, ale hodlam se živit lesními plody:-))tak doufam, že porostou hřiby jak kola. Ale komplikuje mi to blbý počasí, je tu zima a furt leje, tak nevím, jestli vás nebudu otravovat ještě v pátek. Každopádně říkáš, že bude korekturka, takže ti přihazuji bodíky raději hned, to pro případ, že bych se k tomu nedostala. Jinak měj se a nashledanou!
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> Vždyt jsou černí...chodí míle pěžky do školy, aby se vyhl slunci...proto ten začátek. A nechtěl jsem psát z pohledu černocha typem: " Já a mí černí kamoši..." To by totiž žádný neřekl...tak nemyslí, myslím:)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> Neboj nezklamu, ted jsem se vrátil najím se a pustím se do retuše abych si tu pětku zasloužil. Jinak nezapomen na nás! Občas zajdi na pokec do kavárny:) S kávou je totem nejlepší:)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Já se nebojim. Hezky se nadlábni, i za mě, tu pětku si zasloužíš. Jinak si sice právem připadam jako veš, která se nechce odlepit, ale když tady furt leje! Ale neboj, já se odlepím:-))Na Totem nezapomenu teda určitě, to ti můžu slíbit.Tak čau.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 4.8.2005 >

Tak. Možná jsem nečetla dost pozorně, leč:

 

1, Z textu by mělo být zřejmější, kde se odehrává. Že to je v nějaké rozvojové zemi si čtenář jen velmi složitě domýšlí. Únosci - nemělo by být alesp. nějak zmíněno, jestli mají nějaké požadavky, proč školu přepadli a tak?

 

2, Jazyk. Občas nějaký nespisovn výraz, přesto mi to spíš než mluva kluka od 6 do 16 přijde jako řeč padesátníka. Například výraz kantorka je už asi dvacet let obdobně mimo mísu jako pojmenování školy laskovným slovíčkem "bouda". I na kluka africkýho, co musí mít úplně jiný hodnoty než chalan v kapsáčích ze sídliště mi přijde, že hovoří přechytřele. Například může mít strach o svou holku, ale že by si opakoval, že byla tak mladá? Ostatně to vroubování s údajně a snad i skutečně zastřelenou přítelkyní je příliš okaté  akostrbaté.

 

Jinak je to fajn, napínavý. A docela nový/neobvyklý téma.

 

Celkový dojem 3 a půl.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > Ztratila> Děkuji, za kritiku.
1, nechtěl jsem aby bylo úplně jasné odkud to je. Mělo to být univerzální aby si v tom každý mohl najít svojí oblast. Já to psal z Afriky ale bez místních specifik aby si každý mohl vytvořit vlastní obraz a ten se nemlátil s výprávěním.

2, S jazykem máš svatou pravdu. Jenže, kdybych pořád psal učitelka tak mě zmlátíte za slovní zásobou:)
S tou mladostí to je podle mě věcí názoru...


<reagovat 
hajka (Občasný) - 3.8.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > hajka> děkuji
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > Mně ten začátek přijde jako z dřívějších dob, pamatuju si, jak mi děda vyprávěl, že do školy chodil osm kilometrů denně, což by mě sobně trefilo:-) Trochu mi to díky tomu neladí s těmi teroristy.Jinak chybky tam jsou, ale jak tě znám, opravíš to. Jako vyprávění kluka jsi to pojal pěkně. Dlouhá souvětí mně nevadila, od té doby, co vtrhnou do té třídy, mi šel mráz po zádech. Už jenom ta představa, že se tohle děje i v reálu, je strašlivá. Vzal sis na paškál citlivý(aspoň pro mě) téma. Jinak vypravěč měl teda odvahu, oproti tomu, že se strachy počural, se zachoval hrdinsky. Ale v takovém rozpoložení člověk reaguje všelijak, pracuje pud sebezáchovy a logické myšlení je potlačeno. V takové hrůze je to vlastně i možné, že by ten granát sebral. Ale nemyslím si, že by ho teroristé ztratili, ti to mají většinou naplánované, a právě že příliš neklidní nejsou. Nějaká škola s pár dětmi je nerozhodí( koukala jsem na nějaký dokument o nich a o jejich výcvikových táborech, docela dost hrozný). Ale přesto, zaujalo, a taky vyvolalo emoce. Jsem ráda, že to v povídce dopadlo dobře, pěkně jsi jim to natřel, kéž by to byl reál! Celkový dojem, líbilo.(I když Lamarski má pravdu, ale ona je hodná a ty šikovný :-)) Ještě se vrátim odpoledne a dam bodíky. Já zatim 4+D.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> Hi, hi, ta hodná, to patřilo mě? Díky, už jsem zde dostala nálepku pochlebovače a poplácávače po zádech ;), tohle potěší.

Jinak tady je krásné pozorovat, jak to každý vidí jinak. ty z těhle událostí máš hrůzu a mě to přijde jako akce (i když to samozřejmě také odsuzuji).
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> 

Taky moc děkuji...včera jsem to moc pořádně nezkontroloval...dneska se do toho pustím, hlavně a pořádně projdu všechny rady od vás dvou.

 

Tohle měli být afričtí teroristi a africká škola, proto jak z čech min století. Afričané to dělají běžně. Nějká ozbrojená tlupa přepadně školu a chtějí tak vysvobodit šéfa. Jenže nejsou nijak zvlášt chytrý...


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> Pořád lepší být pochlebovač než se projevit jako já včera, že? :-)) No nic, taky mam holt nálepku a mnohem horší, neb blbost je neléčitelná. Jinak je mi jasný, že pro tebe je to akce, dyť seš zkušená mafiánka! Tedy v tom kladném slova smyslu, abych zas něco nepo...Jinak z nálepek si nic nedělej, protože jich ještě dostaneš spousta :-))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> To mě zajímá. Jsou to jen nějaké organizované gangy (myslím lupičské, pytlácké). Nebo se posbírá pár chlápků a jeden je kamarád toho co je ve vězení? Viděl jsi film Město bohů? není to Afrika, ale jižní Amérika, dvě tlupy tam proti sobě bojují a nabírají i malé děti. No masakr na druhou. Po tom člověk fakt těžko usíná.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Jo tááák, to mě nenapadlo. Ještě že jsi jen nik, kdyby tě dostali do rukou, po tom, cos o nich napsal ..:-)))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> Copa se ti včera stalo, nasměruj, posoudím sama....
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> Ano Město bohů považují za jeden z nejlepších filmů poslední doby. Masakr to je ale je to strašlvě autentické...Během natáčení se jim ztratili všechny zbraně, které tam používali...režisér nepředpokládá, že se ti kluci co tam hráli dožijí dvaceti...děs...ale realný bohužel...Ale popravdě tahle povídky je inspirovaná filmem Bohové musejí být šílení:) přesněji tím jak tam přepadnou tu školu. Prý se to děje pořád...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> Naštěstí jsem jen počítačoví program s psí ikonkou...o těch ještě neví:)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > Lamarski> Když nasměruju tebe, nasměruju celej Totem:-)) To bych fakt nechtěla, posílam mail.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 3.8.2005 > DondedoG> Neboj, já bych tě zachránila:-))Lamarski by k tomu přihodila něco do placu a odplata by byla krutá.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 > DondedoG> 

Bohové ....jsou báječný film! Já jsem ti chtěla napsat, jestli ses tím neinspiroval, ale říkala jsem si, aby sis pak nemyslel, že tvůj příběh nějak zlehčuji:), protože ten film je pěkná prča:))))


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 3.8.2005 > Rony Rubinek> Sešli by se tvoji mrtví, kteří neměli vstávat, Lamarski mafiání + ten zlý co jí zlomil prst dva dny před svadbou( tohodle kazisvěta musíme mít v týmu:) a moji démoní a dame všem do těla. Byli bychom silný tým...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > Lamarski> taky ho mám rád:)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.8.2005 > DondedoG> No tak to tam dej úplně bez obav:-))
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 4.8.2005 >

Existuje aj hezké české slovo úča - nevim, zda by se v kontextu hodilo, ale taky si nemyslím, že by se dala slovní zásoba nějak šmahem hodnotit podle toho, kolik objevíš výrazů pro učitelku...

 

Jazyk mi prostě přijde nepravděpodobnej. A... já netvrdím, že všichni kluci od 6 do 16 jsou anetická telátka (!), ale i tak myslím, že je to ten případ, kdy schopnost empatie kulhá za myšlenkou.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > Ztratila> dobrá, tvůj názor respektuju
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 > DondedoG> Kolik bylo tomu chlapci (Raketa) z Města bohů;)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > Lamarski> Ten byl chytrej co? Jediný přežil...předobraz mého granátníka:)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 4.8.2005 >
Body: 3
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 4.8.2005 > Max Bubakoff> díky
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 >
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 >
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 >
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.8.2005 > Nějak ty poznámky blbnou.... jen jsem chtěla napsat, že "erko" a "themko" dobrý, máš však smůlu, šestka už tu není takže +1b. (snad se to odešle...)
<reagovat 
Fleur16 (Občasný) - 6.8.2005 > Vždycky se mi líbí, co napíšeš. Nikdy se s tebou nebudu moc srovnávat. To vím taky jistě. Myslím, že je dobře, jak si neurčoval místo, kde se to odehrává. Je mi 13 a tak myslím, že mohu posoudit jak si ten kluk říkal, že byla tak mladá. Vůbec není pravda, že by nemohl takhle uvažovat. Znám to z vlastní zkušeností, kdy mi lidé řekly, že nevypadám ani nemluvím tak jak by se předpokládalo na můj věk.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 7.8.2005 > Fleur16> Díky, já jsem odpadlík ze zš taky celkem čerstvý...takže jsem si tam to slovo troufl použít. Pravda je ale taky taková, že jsem si ani nijak neuvědomil, že by se tam nemuselo hodit.
Myslím si, že jestli ti vydrží tvoje nadchnutí tak nás jednou budeš všechny učit ty. Jak jsi mi psala, že píšeš od mala- tak to je úctyhodné! No uvidíme...
<reagovat 
čtenář Jarinka - 5.8.2005 > Není to vůbec špatné. Tvuj prispevek me jako jeden z mala donutil jeste hodinu po precteni k zamysleni. Obcas bych mozna volila jine vyrazy, ale to je v poradku. Ja jsem ja a kazdy by to napsal jinak. Libilo se mi to.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 7.8.2005 > čtenář> Tak to jsi mě potěšila hodně, protože to aby po přečtení se člověk ještě nad tím zamyslel je pro mě největší metou. Právě to se mi na psaní vždy líbilo. Právěk kvůli tomu čtu já a právě kvůli tomu jsem začal psát. Díky.
<reagovat 
Rabb (Občasný) - 9.8.2005 > Chtělo by to škrtat a zkracovat. Pár věcí je tam naprosto zbytečně, například ta cestado školy (stejně jsem nepřemýšlel nad státem, kde se to odehrává) a přehnaně prodlužovanej teror ve třídě.
Ta holčička, kterou zastřerlil terorista tam pasuje skvěle, čtenář totiž zjistí, že ti šmejdové nejsou žádný máčky a dovolí si hodně, ale padouchové postrádají své charisma, své kouzlo. Něco by z nich mělo vyzačovat.

Ještě něco: Bylo by dobré napsat nějaké další dílko jen o tom, jak se cítí rukojmí, které za:
a)má nůž pod krkem...
b)míří na něj dvacet policejních revolverů.
Ty myšlenky, které se honí rukojmí v hlavě, ach... Rychle něco takového napiš nebo tě předběhnu...

P.S.: Není tohle dílko (po Totemácku: příspěvek) reakce na masakr v Rusku?

4/5:-))
Body: 4
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.8.2005 > Rabb> Dík. Mám rád kritiku, která ví co kritizuje(nestává se to tak často).
Joo jo. I tam je inspirace s tím koncem taková směska bohové+ rusko atd...

Psát o rukojmím pro mě bylo psychycky dost náročný...možná se k tomu časem vrátím...no uvidím...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter