Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stmívání
Autor: Osma (Občasný) - publikováno 3.8.2005 (01:17:27)

…………Mám pocit, jako kdybych se náhlým cuknutím probudil z té nejstrašnější noční můry, všude se rozprostírá černočerná tma, která se kolem mého těla obtáčí jako obrovský had bez konce a začátku. Vím, že nebude dlouho trvat než mi jeho chladné tělo zmáčkne hrdlo a pošle mne tam kam jsem svým jednáním doteď směřoval.

Vše začalo před pár lety. Nevím už sice přesně, jaký moment v mém životě spustil celý ten řetězec událostí, které mne dovedly až na toto místo, ale teprve tady jsem konečně pochopil. Jako kdybych nahlédl do Platónova světa idejí a to ve mne zbořilo vše, o čem jsem si dříve myslel, že je normální, běžné a přirozené. Dlouho bohužel trvalo, než jsem si to uvědomil. Začal jsem mít časté návaly smutku, strachu či úzkosti, které mi nebyly srozumitelné a jejich intenzita se postupem času zvětšovala a moje duše se začala ztrácet z tohoto světa. Jediné, co ve mne ještě bojovalo a nechtělo prohrát souboj s idejemi, bylo mé tělo, které bylo příliš svázané s materiálním světem a s jeho umělými požitky. Kamarádi se semnou přestávali bavit, prý jsem nudný a mají ze mne depresivní pocity. Brzy jsem přestal raději vycházet ven ze svého pokoje. Pouze po setmění a dlouhém naslouchání u dveří jsem se vyplížil oblečený celý v černém ven na chodbu a ve shrbeném úprku s téměř již zvířecí divokostí běžel do nejbližší večerky. Celé dny jsem pak seděl v zatemněném pokoji, v koutku a klepal se strachy. Pořád jsem si myslel, že se tato situace nějakým zázrakem sama vyřeší, že někdo přijde a vytáhne mne z té černé díry. Ale zároveň jsem si uvědomil že asi není nikdo, kdo by byl ochotný jít za mnou do mého tmavého vězení. Každý má přece rád jasné slunce a bojí se neznámé tmy. Temný den a ještě temnější noc byli teď jedinými mými společníky.

Po čase už i tělo začalo vzdávat svůj osamělý boj, má kůže byla potažená hedvábnými pavučinami a oči už jsem ani neotvíral. Občas jsem si s radostí přejížděl po kostnatých rukách, vysmíval se tělu, jak je slabé a nemohoucí. Konečně už mi nemůže poroučet!

…………Jsem slabý a usínám.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 3.8.2005 > Platónovy idee jsou nesmrtelné, tak jako duše ve které sídlí.
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 4.8.2005 > Óda na vlastní výjimečnost :) Časté to téma.
Body: 2
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter