Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sto vůní pro hyenu
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 21.6.2001 (08:44:36), v časopise 23.6.2001
Sto vůní pro hyenu

Vtělen do kůže hyeny
mrtvou jsem našel pod stromy
a lízal její stín.

Hrou nalézal jsem potěchu,
když u mokrého čenichu 
červi lezli pod listím.

Rozřezal jsem ji na kusy
a do chladného počasí
pokládal soumrak splín.

Kolikpak dnů tam ležela
ta větévka od javora,
u kamen přemýšlím.



Poznámky k tomuto příspěvku
farářskej (Občasný) - 21.6.2001 > Škoda toho tuplovanýho "stínu", "z pod" se píše dohromady jako "zpod", ale je to krásně ujetej nápad...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.6.2001 > Dík za upozornění Farářskej, ten druhý stín je splín, opravil jsem to už:)
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 21.6.2001 > Taky mě napadl blín... no nic, poslední dobou nejsem dvakrát srandista... zabij Z PODA ve druhý sloce a bude líp.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 21.6.2001 > "Pod listím/přemýšlím" má taky jistý rezervy, ale už tě nebudu mukat, Martine... už tak ti do toho kecám víc, než je zdrávo.
Body: 5
<reagovat 
Bludička (Občasný) - 21.6.2001 > Tomu říkám tvořivost a fantazie...docela jsi mě překvapil...je to skvěle napsaný...má to nápad...i ten název perfektně sedí....prostě super !!!
Body: 5
<reagovat 
Krysa () - 21.6.2001 > Mně se to taky moc líbí. A s každým dalším přečtením o něco víc. Fakt dobrej nápad, ta první sloka je moc povedená.
Body: 5
<reagovat 
Ženatej (Občasný) - 21.6.2001 > červi lezli pod listím.
se vymyká z rytmu.

když už, tak co třeba:

Hrou nalézal jsem potěchu,
když u mokrého čenichu
Shon (rej, chvat, sběh) červů pod listím.

Dále myslím, že správně je nalézati útěchu v něčem a ne čím...


Ano. zpívá se Spadl lístek z javora
nicméně, (a možná právě proto)
ta větévka od javora
mi tam příšerně nesedí, i když chápu, že je to pokus o rým. Je to vlastně pointa tohoto dílka a ta by neměla tolik drhnout. Předložka "od" taky evokuje něco úplně jinýho, než mnohem vhodnější "z". Nebo to je ve smyslu "ta větvička potřísněná od javoru? :-)

Nebylo by lepší třeba:

Kolikrát ještě sežeru
malou větvičku javoru
u kamen přemýšlím. ??? :-)

To jenom jako když máš zájem o hlubší (samozřejmě subjektivní) kritiku... :-)
Body: 1
<reagovat 
Michal () - 21.6.2001 > zajímavý nápad
zase tak drsný to není
ty sám jsi jistě drsnější
od tebe bych to asi fakt nečekal...
Body: 3
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 21.6.2001 > ....sice tě nepoznávám, ale je to za jedna:)
Body: 5
<reagovat 
Venda (Občasný) - 21.6.2001 > Mno, copak jsi chlastal při tom přemejšlení, že z toho tohle vzniklo? :)))
Nic ve zlým, ale přijde mi to silně vypocený za účelem šokovat ty, kdo ti možná někdy někde řekli něco v tom smyslu, že "tohle" ty napsat neumíš? Tím "tohle" myslím to evokování "hnusna" - byť jsi pak v konci vymanévroval z mrtvolna do živa.
Joj, připomíná mi to, jak jsem před pár lety trpěla dojmem, že je v módě psát o "vošklivejch věcech" a kdo se chce líbit, musí semtam nějakej ten hnus do lyryky šoupnout, jinak ho rádobykritici ztrhaj, že nejde s dobou. Teď už tim dojmem netrpim, spíš zírám, kde se to tady vzalo, proč a za jakým účelem?
(nehodnotím, TOHLE prostě nemám ráda a jsem silně zaujatej čtenář)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.6.2001 > Nikoho jsem Vendo touto básní šokovat nechtěl, vznikla skutečně v lese, kde jsem kácel sušiny. Jde o to, že mrtvý strom je také bývalou živou bytostí, která tu s námi byla a kterou mnohdy v lese překročíme bez jediného pocitu lítosti. Navíc naše chutě jsou velmi často až tak zvrácené, že nám ta mrtvolka stromu zavoní. Odtud ten název hyena. První sloky měly proto záměrně vyvolat pocit odporu a hnusu, přesně takový, jaký pociťujeme nad mrtvým živočichem. Závěrečná sloka měla vše objasnit. Děkuji vám všem moc za rozličné poznámky, moc mne potěšily:)
<reagovat 
Ženatej (Občasný) - 22.6.2001 > ...naše chutě jsou velmi často až tak zvrácené, že nám ta mrtvolka stromu zavoní... Propánakrále! Na tom, že nám voněj mrtvoly néni přece vůbec nic zvrácenýho! Proč by mělo bejt zvrácený, že mi voní hovězí stejk, vepřovej řízek, králík na česneku, játrová paštika, uzená makrela (a to je navíc chcíplotina, protože se někde udusila na rybářský lodi), tlačenka s cibulí, smaženej květák, ryzce na másle, zvadlý pivoňky, křížaly, tabák, mokrý jehličí, nebo nějaký uschlý křoví? Dyť právě pro tyhle vůně je na světě aspoň trochu snesitelně! Krávě seno taky určitě voní, jinak by to nežrala.
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 27.6.2001 > To je ono, Martine!! Přesně něco takového, co jsem měl na mysli. Změna, nečekanost. Vidíš, jaký to vzbudilo ohlas (mírný rozruch). Experimentování se vyplatí. Tohle od Tebe asi nikdo moc nečekal. Pokoušet se v sobě stále nalézat něco nového, to je, podle mě, důležité.
Body: 5
<reagovat 
Ženatej (Občasný) - 30.6.2001 > Jo, to sem vod něj fakt nečekal...
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 1.7.2001 > Už jsem tady podruhý. Schovám si ji na památku, to já u některých básniček dělám (snad si to pak jednou, až bude čas, vypálím na CD). Ne, že bych byl až takový TOTEMUžrout - stahuji si i různé stránky a zajímavosti z Internetu obecně. Experimentuj dál!!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter