Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Úsměvy před smrtí
Autor: Black (Občasný) - publikováno 21.6.2001 (19:28:21), v časopise 26.6.2001
Měl po havárii a ležel na JIPce. Seděla u něj a držela ho za ruku. On se ještě stále neprobudil. Začala to vzdávat. Odešla se na chvíli prospat. Když se vrátila, byl už vzhůru.
„Jak se máš?“
„Jako bych utekl před smrtí.“
„Neboj se, už je všechno v pořádku. Teď ještě odpočívej. Zítra zase přijdu.“

…….


Na porodním sále bylo vše v plné pohotovosti. Dítě muselo jít na svět císařským řezem. Ona šla kolem a protože neměli zatažené závěsy na operační sál, vše sledovala. Dítě dostali ven, ale nebrečelo. Sestřička jej vzala do inkubátoru a přišla s ním blíže k ní – bylo tam soustřeďováno nejvíce tepla a ostatní doktoři měli dost místa na práci – matka byla v ohrožení života. Přitiskla ruku na sklo. Dítě se na ni podívalo, usmálo se a … zemřelo.


…….


Když odcházela z nemocnice, právě přivezli starého dědouška s infarktem. Na chvíli odložili lůžko, na kterém ležel neschopný slova. Přistoupila k němu. Chytla ho za ruku a pevně stiskla. „Půjdete se mnou?“ zeptala se ho. Přikývl.


………..


Další den se vrátila do nemocnice. Okamžitě šla za ním. Byl na tom hůř, ale nebyl v bezvědomí. Pomocí hadiček dostával živiny a jen díky nim mohl dýchat, do žil mu proudila krev. Na monitoru byla křivka jeho života. Ještě pořád to nebylo nejhorší.
„Půjdeš se mnou?“
„Kam jen budeš chtít, až se odtud dostanu.“
„Miluješ mne?“
„Dneska bych klidně miloval i papeže, jen aby mi pomohl od těch bolestí.“
„A máš MĚ rád?“
„Jsi mladá, krásná zdravotní sestřička. Takový andílek. Jak bych tě mohl nemít rád, vždyť tebe tady mají rádi všichni tví pacienti.“
„Chytni mě za ruku.“
Nechápal to, ale s námahou jí vzal ruku.
„Chceš, aby ty bolesti přestaly?“
„Si piš, že jo.“
Viděla, že v něm zbyla už jen malá jiskra života. „Tak zavři oči.“
„To je nějaká nová léčba?“
„Nemluv. Jen zavři oči a zhluboka se nadechni.“
„Bolí to!“ Připadalo mu, že se mu roztrhnou plíce, zlomená žebra to také nenesla nejlépe. Křečovitě stiskl její ruku. A pak usnul. Mírně se usmál. Bolesti přestaly. Z křivky se stala dlouhá mrtvá čára. Slyšela, jak přicházejí doktoři.
„Rychle! Nabijte to! Pozor a teď!“ Snažili se ho oživit. On byl ale už dávno pryč. Dívala se, jak se doktoři snaží. Potichu odešla.

…….


„Tak copak dědečku? Půjdete se mnou?“
Němě přikývl. Chytla ho za ruku, zavřela mu víčka,……. Obličej ztrhaný bolestí se uvolnil.

……..


Říkali jí Anděl Smrt. Pomáhala jim zemřít, když jejich konec byl už nablízku. Jako každého anděla také ji viděli jen „vyvolení“.

……


„Půjdete se mnou?“

Odpověď je na tobě ………



Poznámky k tomuto příspěvku
Buick (Občasný) - 21.6.2001 > Tohle je zoufale neoriginální čtení...Dost podobný jako ten film s N. Cagem v hlavní roli. Promiň, měl jsi s tím asi hodně práce...No třeba se to bude někomu jinýmu líbit.
<reagovat 
Vea (Občasný) - 22.6.2001 > Brrrr... málem mi z toho leze mráz po zádech :)
Město andělů je krásný film, i ta hudba... :)
A tahle povídka se mi taky líbila :)
Body: 3
<reagovat 
Godard (Občasný) - 22.6.2001 > No moc originality v tom fakt nebylo. Jen to rozkouskování bylo docela fajn.
Body: 1
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 22.6.2001 > Bezpochyby to má tu správnou šťávu, nevidím nic špatného na tak dobře zvoleném tématu...
Body: 3
<reagovat 
Black (Občasný) - 23.6.2001 > Godard:Město andělů jsem viděla strašně dávno a vůbec jsem neměla v úmyslu jej kopírovat, ale máš pravdu, připomíná to. nicméně díky, že sis to přečetl, i když to nebylo originální....
<reagovat 
temnota (Občasný) - 24.6.2001 > No, já nevím, je to celkem dobře napsaný, ale opravdu je škoda toho tématu, já mám sice téma smrti ráda, ale tohle je opravdu už mockrát napsáno, ale za styl... piš dál a zkus něco vlastního...
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter