Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tramvajové intermezzo
Autor: Olga () - publikováno 11.2.2000 (15:57:01), v časopise 11.2.2000

Tramvajové intermezzo

Já jsem obyčejná holka a žádný svatoušek. Moji třídní už párkrát ze mne mohla ranit mrtvice a vyhrožuje, že mne nepřipustí k maturitě. Prý si mne jako zdravotní sestru neumí představit. Stále mi předhazuje jednu spolužačku, svou oblíbenkyni. Přiznám se, že i mne byla tato jakýmsi "idolem" - ani ne tak pro ty jedničky, jako pro ten svůj "ohoz", samé "tůzo".

Ale jen a jenom do
včerejška, kdy jsem s ní, náhodou, jela tramvají.Škoda, že u toho nemohla být třídní. Byla to taková nezvykle prázdná tramvaj, ale zase ne tak docela, neboť mne si milá spolužačka ani nevšimla : Měla totiž docela ale docela jiné starosti … úplně odlišného rázu než já, která silně dumala, jestli bych fakt neměla zkusit za mámu umýt jednou okna. Ona si sice nestěžuje, ale chodí mi taková nějak sehnutá, jako by stále hledala ztracenou pětikačku. Moje úvahy vykřičníkovitě přerušilo chování kolegyně, ke které bych se rozhodně za nic na světě nemínila v dané situaci hlásit.

Důvodem její posedlosti se stal bez jakékoliv viny, naproti sedící muž, takový fajn elegantní, snědý, v dovážených slunečních brýlích. Jenže seděl klidně a hleděl před sebe upřeně, ať se snažila sebe víc a co chvíli filmově přehazovala nohy, že by i Sofie Loren, miláček mé mámy, víc nesvedla. On se díval, díval, ale tak nějak, jako skrze ni, jako by byla ze skla. Dokonce i zrcátko vyňala a přečmárla si už tak dost nalíčené obočí a kapánek ner
vózně rafičila módní rozparek své sukně - leč, všecko nadarmo. Pán si seděl klidně a nejevil ani za mák zájem, načež ona, znám ji, ve třídě hýčkanou a kluky obdivovanou, - mohla puknout vzteky. Já vždycky mámě tvrdila, že je hysterická, když mi ji dávali za vzor - a dnes na má slova došlo.

Začala vám na celou tramvaj náhle ječet : "Co na mne civíte, vy jeden sprosťáku! - kvůli vám snad nebudu nosit ani sukni s rozparkem, copak jsem pod ní nahá?" A vyzývavě vystrčila zkoprnělé tramvaji na obdiv lem spodního slaďounkého krajkoví. Tramvaj se odvrací.
"Sprosťák" vstává, mně tluče srdce jako blázen, ale velmi pomalu a nejistě zamíří k východu.
Byl totiž slepý.



Poznámky k tomuto příspěvku
Yfča (Občasný) - 25.4.2003 > ......
Body: 5
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 25.12.2006 > Neobratně napsané. Ale storka hezká, dávalo bych ji mladým adeptům literatury k přepsání do literatury.
<reagovat 
čtenář Mateo - 28.10.2011 > To nemá hlavu - patu, takouvou sr..ku jsem dlouho neviděla. Radši se živ lopatou na víc nemáš...ty a zdrav. sestra ?..., to snad ani na patologii...
<reagovat 
Čtenář - 29.3.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 29.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 29.3.2000 >
Body: 1
<reagovat 
praděd () - 8.4.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 14.4.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Vea (Občasný) - 30.6.2000 > Tak tohle nemá chybu... :)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter