Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Z přírody...
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 17.8.2005 (21:21:28)

Začínám mít strach. Vlastně měl jsem ho vždycky. Stát takhle v řadě jeden vedle druhého. Pěkně rovně a nehnutě. Kolem jenom další a další anonymní postavy. Žádná minulost, žádná budoucnost. Jen věčně stát na místě v pečlivě rozvržených rozestupech. Ve dne, v noci, v dešti, v ostrém slunci. Během bouřek se každý modlí, aby do něj neuhodil blesk. Modlí se, ale přesto dál stojí na místě. Nemůžeme dělat nic jiného. Prostě to nejde.

Kolik zim jsem tady prožil. Už to nepočítám. Jsem rád, že mě napadaný sníh hřeje. To mi stačí. V létě ke mně slunce pronikne jen málokdy. Paprsky se nedostávají snadno přes hrůzné nehybné masy. Nikdy nám nikdo nic nepřinesl. Piji jen za deště. Snažím se chytat kapky. Dělají to tady tak všichni. V dešti je všechno. Nepotřebuji nic dalšího. Dřív jsem záviděl těm, co si mohou být, kde chtějí. Dříve jsem si myslel, že existují lepší místa. Ve snu jsem si představoval místo, kde voda nepadá z nebe. Místo, kde voda už leží na zemi. Chtěl jsem takové místo vidět. Chtěl jsem tam být. Nehorázná myšlenka. Můj svět iluzí. Takové místo může být jen ve snu. Každou kapku vody co dopadne na zem, někdo vypije. Chtěl jsem žít ve svém snu. Dávno jsem však rezignoval. Nemá cenu se trápit. 

Stojím tady odjakživa. Nevím, co bylo před tím. Nevím nic. Neznám své rodiče. Je možné, že stojí někde poblíž a dívají se jak rostu a bojí se o mě jako se bojím já. Stejně tak mohou být dávno pryč. Mohli dostat kroužek.

Mě už ho dali. Kroužek neznačí nic dobrého. Kroužek znamená konec. To takhle přijde člověk a označkuje vás. U mě byl včera. Nemám z toho dobrý pocit. Kroužek mě děsí. Nelze ho setřást, protože se nemůžu pohnout. Jsem z něj nemocný. Každý, koho jsem viděl, byl nemocný. Ztrácí barvu i chuť po kapkách. Dobrovolně pomalu umírá. Schne.

Mě to už nehrozí. Přichází člověk. Tenhle je katem. Přišel s hlučným strojem. Párkrát jsem ten stroj viděl. Strašné vzpomínky. Pokaždé někdo umřel.

Řežou mě. Já můžu jenom stát. Nekřičím, ani to nemůžu. Padám k zemi. Vážou kolem mě řetěz. Odváží mě.

Co jsem slyšel ve větru, tak moje tělo semelou, udělají z něj tenoučké plátky a ti lidi na ně potom dělají znaky. Asi si cvičí kroužky. Jen ten smysl celé této činností postrádám…


Poznámky k tomuto příspěvku
Fleur16 (Občasný) - 17.8.2005 > tvoje příspěvky čtu buď první nebo poslední ale zda se mi ze hodnotim porad stejne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 17.8.2005 > Fleur16> Díky! potěšíš:)
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 18.8.2005 >

Ne můj šálek, ale líbí. Taková úvaha, hezký.


Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 18.8.2005 > Max Bubakoff> myslim že si nečetl dost pozorně
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 18.8.2005 > super!!!
Body: 5
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 19.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
celej on (Občasný) - 20.8.2005 > děkuji všem:)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 18.8.2005 > To je nádherné:) Andersen by ti jistě rád koukal přes rameno... Ta věta : co jsem slyšel ve větru je moc povedená. Příběh se ti povedl, to že je krátký vůbec nevadí, obsáhls podle mého všechno, co bylo třeba. Co dodat? Prostě dík, ukládám si.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.8.2005 > Lamarski> To jsem rád.....
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 24.8.2005 >

Když je hodně šišek, či semen za tři roky je les přeplněn malými semenáčky.

Co se s nimi stane? I ten tvůj chudák, co nehnutě stojí je tisícinásobný vrah a

kanibal.


Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 29.8.2005 > prymytyf> Je vegan, fakt řekl mi to, když jsem si na kusek jeho těla kreslil:)
<reagovat 
waserkulich (Občasný) - 8.10.2005 > Taky se bojíš bouřky?
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.10.2005 > waserkulich> moc ne...já se přírody nebojím popravdě vůbec..kdyby mě měl zabít blesk tak s tím asi nic nenadělám.
Ale hady nemusím...kdyby mě měl kousnout had, tak toho než umřu udělám fakt hodně...:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter