Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Licho
Autor: Lei (Občasný) - publikováno 19.8.2005 (14:02:42)

(věnováno A. M. M. D.)

 

Ve dne stíny krouží

jako divoké husy

v noci

zbrunátnělý měsíc

zaříznutý pilou obzoru

svědčí proti utišení

 

Vzala jsi mě

na houpačku pro dospělé

kde proti nevolnosti

zabírá jen bezvědomí

táhlé jak ozvěna vlaku

 

pouštíš mě na návštěvy

žhavá kůra polen

roky tam lze mhouřit oči

ale od prahu zejí námrazou

vytátá chodidla

 

V povětří je licho:

namočím kapesník

a projdu zvěrokruhem

do lidských krajů


Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 19.8.2005 > líbí
Body: 5
<reagovat 
Joe Black (Občasný) - 19.8.2005 > houpačka je coool...
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 19.8.2005 > taky se mi houpačka líbí
<reagovat 
riply (Občasný) - 19.8.2005 > houpačka pro dospělé fuj, jinak dobrá
Body: 4
<reagovat 
 Anke (Občasný) - 19.8.2005 > perplex> to to chápeš jenom sexuálně bejby, ne? vona ta metafora je ale drobet geniálnější.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 19.8.2005 > Zajímavé a nápadité ... a krásně melancholické .....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 19.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 19.8.2005 > Za druhou a třetí strofu. Střípek z mého života.
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 19.8.2005 >

roky tam lze mhouřit oči

ale od prahu zejí námrazou

vytátá chodidla

 

V povětří je licho:

namočím kapesník

a projdu zvěrokruhem

do lidských krajů

 

Ten závěr je úplně fantastickej


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 20.8.2005 > Leodegrance> Díky.
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.8.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 21.8.2005 > Tahle je dnes první, na které jsem si smlsla.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.8.2005 > předpokládám, že boldování posledního řádku jest technickou chybou a ne závěrečným podtrhnutím
Body: 4
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 23.8.2005 > Václav Mráz> Předpokládáš správně...
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 23.8.2005 > to je nádhera
Body: 5
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > super:)
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 27.8.2005 >

vono na týhle básni není regulérně geniálního teda jako nic.

 

houpačka může být fuj, ač asexuální, mně je třeba z houpaček dodnes zle a to jsem velká holka... houpačky ve vztazích (tohle je básňucha o vztazích?) jsou trochu chucpe, já upřednostňuju systém prak, ale i to je věc názoru.

 

jinak obecně texty odprožitý a pro tebe netypický jsou lepší než málem všecko to tvoje nové národní obrození české o přírodách.) - na tomhle se mi navíc líbí, že tam máš příběh. takovej ten tušenej jako třeba v tom o umrzlým (utonulým?) bezdomovci na vajgaru... takový básně mám ráda.

a nejvíc dobrý jsou "vytátá chodidla"...

 


Body: 5
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 1.9.2005 > jojo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Anke (Občasný) - 11.9.2005 >

podle mě skvěle vygradovaná báseň, v který se ze světa nočních i denních můr v druhý sloce mrknem "mezi lidi", a potom zase šup zpátky, protože od lidí do lidskejch krajů kudy jinudy než přes přízraky a závratě? jo mně se fakt líbí, jako by mě opařila (sorry:) dycky znova, když ji čtu... MYslim, že z Leie bude brzo velkej kluk :)


Body: 5
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 12.9.2005 > Anke> jen abych do těch lidskejch krajů dorazil, i jako velkýho kluka mě některý přízraky dost děsej, a hlavně to nezávisí jen na klucích, ale taky na velkejch holkách. děkuju za hezký hodnocení.
<reagovat 
 Anke (Občasný) - 15.9.2005 > Lei> 

kolem velkejch holek a kluků chodí spousta přízraků :-)

vím, že nejsme na pokecu, ale wo ai ni


<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 6.10.2005 > na můj vkus či spíše pojímání skutečnosti je to hlavně v prostředních dvou strofách víc upřemýšlené, vysvětlující a konstruované než proniknuté k podstatě...
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 6.10.2005 > miroslawek> díky za komentář. nechám stranou, že jsem u toho moc nepřemejšlel, natož abych konstruoval - napsáno na jeden zátah:-)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.10.2005 > Lei> 

netvrdil jsem nic o tom, jak jsi to psal či o tom přemýšlel, nýbrž o výsledku v textu...


<reagovat 
 Anke (Občasný) - 12.10.2005 > miroslawek> Na bohemistice nám pět let srali do hlavy, že autor jako psychofyzická osoba, a tedy ani jeho prožívání a interpretace vlastního textu, natož jeho život, nemají nic společného s finálním dílem. Myslím, že tohle dogma je potřeba přehodnotit. Jo a je dojemné, když si čtenář myslí, že jeho pouhý dojem daný reflexní interpretací je relevantnější než interpretace autorova už jenom proto, že (čtenář) to nenapsal... Tedy, výsledek v textu je mimojiné záviský i na tom, jak to autor psal a o tom přemýšlel, že ano...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 13.10.2005 > Anke> ani po opakovaném čtení jsem nepřišel na souvislost tvé reakce s mým příspěvkem, tak mi nezbývá než pouze vyjádřit lítost nad faktem, že jsi na bohemistice nepřešla přes první ročník ani na pět pokusů... aspoň toto mi z toho vyplývá...
<reagovat 
 Čtenář - 14.10.2005 > miroslawek> jejej, ani po opakovaném čtení nepřišel na souvislost? v tom případě dovol, abych vyjádřil politování nad tím, žes asi nevychodil ani základku :-)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 8.10.2008 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter