Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Můj nočník
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 1.10.2005 (19:32:33)

Je to dávno

vlastnil jsem nádherný nočník

porcelán chladný

zvoníval kouzelným tónem

sedaje na něm

nadšeně řídil jsem proces

technologií

maně vnímaných

 

za okny kvetly

kaktusy v obrovských úžasných džbánech

cibulky vůně

kuchyní na písni ránem se nesla

pramínek zurčel

fontána jásala uprostřed léta

z obrázku smálo se mi

okaté slunce

 



Poznámky k tomuto příspěvku
BELA1 (Občasný) - 1.10.2005 > taky jsem měla svůj nočník...moc dobře to znám
Body: 5
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 1.10.2005 > Já už nevím, jestli jsem nějaký nočník měla...
<reagovat 
Barča (Občasný) - 1.10.2005 > Hezké, vtipné .... hravé ....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 1.10.2005 >

tys měl porcelánový nočník? to se dost divím, já jsem starší a měl jsem světlemodrý plastikový

 

má neteř mívala nočník s nálepkou s Kalvodou (ODA) a na otázku: "Kdo je to, K***ško?" odpovídala "Kalvoda", s takovou měkkou výslovností "l"

 

pak ještě uměla: "K***ško, jak dělá pan prezident?" "Ehm... ehm...", ale slyšet je to lepší


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.10.2005 > ariel> V době, kdy jsem chodil na nočník, byl znám z plastických hmot jenom bakelit
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 2.10.2005 > Raimund> 

promiň, spletl jsem si Rawena a Raimunda

 

v tom případě jsem mnohem mnohem mladší


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > ariel> Ten omyl mi značně polichotil.
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 2.10.2005 > Už vím!Byl z umělé hmoty!A měl na sobě nálepky s beruškama.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > markýza andělů> To by byla pěkná básnička.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 2.10.2005 > :)
Body: 4
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.10.2005 >

Upřímný text! Stálo by za to na něm ještě pracovat.

(Případné návrhy na změny formou zpráv - budeš-li chtít.)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > Jonáš> Na opravy je pozdě, je to starší text.K básničkám se nevracím, největší potěšení mám z jejich tvorby.Ale návrhy na změny si rád přečtu v jakékoliv formě.Díky.
<reagovat 
fff (Občasný) - 2.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 1.10.2005 > Když mi byla cca 10, tak otec přivezl z nějaké výstavy "nerozbitný" tácek z umělé hmoty. Bohužel mu cestou praskl. To byla první umělá hmota, kterou jsem viděl. Nočník jsem měl kovový, takže závidím.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.10.2005 > fanýs> S kovovým mám zkušenosti také.Byl odolnější a měl daleko lepší zvuk; na plech jsem chodil u příbuzných.Byla to taková vytoužená altka mého dětství.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 1.10.2005 > Raimund> Tak si myslím, že ti co si zakládají na tom, že totem je umělecký server, tak nás za tuto diskusi budou nenávidět. Na druhou stranu viděl jsem nočník i v uměleckoprůmyslovém muzeu (porcelánový).
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.10.2005 > fanýs> Teď mi to také došlo.Básnička je starší a původně jsem ji chtěl uveřejnit jinde.Tam jsou ale tak fajnový lidi, že by ani nepochopili o co jde.O nočnících by bylo možno psát celé epopeje.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 1.10.2005 > Raimund> Myslím, že jsem kdysi o nich viděl celou knihu. Ve středověku je používali i dospělí a některé byly krásně zdobené.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.10.2005 > fanýs> To věřím, že byly krásné.Ve středověku muselo být ovšem používání nočníku vrcholným luxusem i pro královské rody.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 1.10.2005 > Raimund> Dovedete si představit mít nočník od Celliniho.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 1.10.2005 > Raimund> Prý i na hradech měli často jen pouhé kýble, a pak je ráno vylévali z oken, teklo to prý po zdech, neboť z vysokých pater se hned tak nechodilo až dolů do přízemí ....
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs> No jo, ale ten by byl někde v trezoru a prakticky nepoužitelný.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > Barča> Myslím, že nebyli tak zhýčkaní, aby se obtěžovali nějakými kýbli a vynášením.Stejně při hostinách pobíhalo po síních plno psů.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Barča> Po ránu bylo riskantní jít po ulici i ve městě. Nejen ve středověku. Viděl jsem to i v nějakém starém italském filmu.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Raimund> 

Dovedere si představit ten zájem médií, kdybyste se ho rozhodl použít. Rázem byste byl superstar.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs> ( viz.fanýs - Barča)Při pobytu na vsi jsem se snažil podobným trikem znechutit časně ráno myšáky, kteří běhali kolem jablůňky pod oknem a žrali spadaná jabka na štrůdl.Příliš pozdě jsem si uvědomil, že jablka budou po té obstrukci k nepotřebě tak či tak.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs> Ve Velkém bratru určitě, ale ochranka by se dívat nesměla !
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Raimund> Nejste náhodou sexista, že jen myšáky a myši jste ušetřil.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs> Všechnu tu havěť nazývám myšákoumi zubatýma a pobiji je lopatou bez rozdílu pohlaví.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Raimund> Vy byste snad zabil živého tvora.  Kupte si kocoura.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs> Psal jsem ..."znechutit"...ne zabít.Zabíjení by navozovalo scénu z té bondovky, jak tam ten podsaditý asiat vrhá smrtonosnou buřinku po svých obětech.Ucho nočníku by však, vzhledem k odstředivým silám, vnášelo do pohybu příliš mnoho proměnných veličin.V dalším komentáři jsem se nechal pouze unést obrazotvorností(lopata).
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Raimund> To jsem rád, že si rozumíme. Já bych také živého tvora nezabil (snad s výjimkou některých lidí).
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.10.2005 > fanýs>  Chlapci, ten dyjalok se vám poved !!!!!! CHECHT !
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 2.10.2005 > Barča> My s tím budeme vystupovat na estrádách.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 2.10.2005 > Nočníků si vážím a tenhle je oslaven vskutku parádně. Na ten svůj se, bohužel, nepamauju (vzhledem k mému věku určiě nebyl plastikový), ale kdysi jsem koupí zahradního domku přišla k nočníku  skleněnému a ten u mě doma zaujímá čestné místo mezi dekoračními předměty.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 3.10.2005 >

na písni ránem

kuchyní nesla se cibulky vůně

 

- co takhle?


<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 3.10.2005 >

z obrázku smálo se mi

okaté slunce

 

- proč ne?

 

 

(jo ták, vůně cibulky se nesla kuchyní! vidíš, a trklo mě to až teď.)


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 3.10.2005 > Jonáš> Díky za spolupráci
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 5.10.2005 >

Výborně.

Moc mě oslovila.

Pro každého nočník může znamenat něco jiného.

Dáváš volnost představám.

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.10.2005 > :o)))) fajn, pousmálo
Body: 4
<reagovat 
lencica (Občasný) - 11.10.2005 > spojení proces technologií doslova bije do očí.
jinak zajímavý nápad a příjemný text
Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 12.10.2005 > lencica> Správně by byl technologický postup.Ale těch mám , až je mi zle...a ještě to tahat do básniček.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 12.10.2005 >  ty už vážně nemáš co dělat
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 12.10.2005 > Claw> Myslíš jako na nočníku ?
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 14.10.2005 > Raimund>  myslím jako obecně (obecně na nočníku i mimo nočník)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter