Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Padal déšť
Autor: Kirké (Občasný) - publikováno 1.8.2001 (01:07:49)

Zas shůry déšť
a nebes slzy kanuly na ruce sepjaté
a v dáli hrom,
blesk sezval duše hlínou zaváté.

Krok míjel krok
a zástup matných očí kráčel vstříc.
A uvnitř pláč,
však zvenčí lhostejnost, už léta pranic víc.

Ve střeše smích,
jím paže umrlcova vkrádá se Ti v sen
a prázdný hrob,
nač vzpírat se, vždyť zbývá pár už kroků jen.

Tak vezmi pléd,
Ti přináší jej sličná panna hlubin.
Na rukou krev.
Což, rudý je plášť všech života vin.

Kápi přes oči.
Ach, jak přenádherným krajům vládne mocná paní!
V hrdle křik,
co každým krokem ozývá se za ní.

Květy růží,
bez vody, však nepovadnou více.
Ruka věčnosti
jim něžně hladí rozpálené líce.

"Už mne pusť!
Tvá pohostinnost nezná mezí?
Pěkný ráj,
však kde tu nenávist či láska vězí?"

"Věčnost kol,
ni nenávist, ni láska, toť věcí zemských bytí.
V říši mé
už nesetkáš se s nimi, není zbytí."

"Pak vrať mne zpět!
Tvá moc přec neseznává hmotných hranic,
hradeb, zdí,
zde život popírá svůj chod, nestojí za nic."

"Není cesty.
Kol samé suché trny kdys snad živých hvězd,
nebe odchází
a vládne SMRT, tak jest."


Poznámky k tomuto příspěvku
Ilona (Občasný) - 1.8.2001 > Kirké, je mi za Tebe smutno. Nejsi náhodou na dně studené kobky, odkud není pranic jiného vidět, než jen oslizlé černé zdi a mrtví pavouci, kteří to na rozdíl od Tebe nevydrželi? Určitě je Ti mnohem míň, než jak působíš. A svět je přece "nádherné místo k narození", stačí se podívat.
Body: 1
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 2.8.2001 > ..
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 6.8.2001 > ,
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 11.8.2001 > Že byl někdy svět rajská zahrada,s tím tedy zásadně nesouhlasím :o) ...nevděk..nevděk k čemu?"Betonový svět" by se dalo říct jinak,ale to by bylo jen slovíčkaření :o) Jedna kapela (není důležité jaká) nazpívala skladbu "You Take A Part In Creating This System".Vše má různé strany...už tím,že sedíme v klídku v teple svých domovů či kanceláří,kaváren připojeni na internet se přímo podílíme na bídě a utrpení jiných a stejně přímo se podílíme na pokračující expanzi "Betonového světa".A říkat si něco jiného by bylo zavírání očí před realitou.Uniknout nejspíš nelze...At´hodí kamenem ten kdo je bez viny.Právě čas za který jsem tohle napsal se vybudovalo pár desítek metrů čtverečních betonu...a pár mimlimetrů z něho je mých... Jinak souhlas s tím,že "Život na Zemi je dokonalou fází....." i když já bych to vyjádřil asi míň vzletně a víc srozumitelně :o) Ach ta moje přízemnost :o)
<reagovat 
 Indicate (Občasný) - 1.8.2001 > Ilona> Jsi dost kritická, a asi je to dobře, člověk si takhle může udělat obrázek o tom, jak se jeho vnímání některých dílek liší od vnímání jiných lidí a co se lim "líbí", jak je jiný apod., nevím sice, co vedlo Kirké k napsání téhle básničky, asi prožila něco smutného, děsivého, ať už doopravdy nebo sama v sobě. Jestliže je člověk v situaci, kdy nemůže a neumí pomoci sám sobě, protože ho něco, co se stalo strašně "bolí" (nemluvím pouze o smrti, ale třeba závislosti na někom, kdo ti opakovaně ubližuje, nevysvětlitelných nočních můrách a strachu "z ničeho", epilepsii a já nevím co ještě, je strašně moc těžké říct si "je mi skvěle, jsem ráda na světě", teda říct si to není těžké, ale tomu nejde poručit, některý věci musí prostě přebolet. Podívej se na film Manon od pramene a skus říct na konci "hrdinům" jak je život krásný. Život je někdy bestie a jsou lidé, ač fyzicky zdraví, kteří v krizových okamžicích žijí jen proto, aby někomu neublížili, pro ně samotné by však bylo lepší necítit. Asi už píšu dlouho, jen bych chtěla říct, že Kirké určitě ví, že svět je "krásný místo k narození" - ale holt po tom narození to je sem tam krize, tak proč to nevyjádřit třeba takhle. Jak říká Martin "verše nepíší lidé, ale okamžiky, které prožívají" (nebo tak nějak to je). A já s ním naprosto souhlasím.
<reagovat 
 Kirké (Občasný) - 10.8.2001 > Ilona> Ne, milá Ilono, nenacházím se na dně kobky, ale uprostřed žití, v těle, vesmíru... Život na Zemi je dokonalou fází, díky níž je nám umožněno vnímat něco, co jinak nelze... co už možná nikdy nelze. Pak ale bohužel - jen málokdo si bytí vůbec uvědomuje, natož pak, aby si ho vážil. Sleduj někdy davy lidí na ulicích... Já si života vážím, jen je mi na nic z pohledu na nevděk těch, jimž bylo umožněno vstoupit do původně rajské zahrady, dnes betonového světa, vznosně nazvaného civilizací...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter