Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Týden s Tedem závěr
Autor: Luk Malér (Občasný) - publikováno 29.10.2005 (10:00:00)

Sobota 20.8.

 

Jak to, že mi není blbě? Jen nevyspání! Dobrá kořalka, cejtit ji eště ze stolice ale jinak je mi fajn. Dem si prohlídnout Blavu. Kárčí s Ĺubou se jedou kouknout po něčem za tu zbořenou audinu. Šestku? To má každej zbohatlík, řikaj. Tak co novej pasát? Ten je vobyčejnej. Takže? Meďoura v automatu? Ty vole dyť ti neni vosumdesát a ta prodleva při řazení, si upad? No jo, ale to svezení.

Mrtvejma ulicema k Hradu. U novostavby - výhled na město – parta zlaté mládeže v kocovině a v bavoráku. Na půlce otevřených vrat u vjezdu: KOVAŤ. Tady maj koně? Po pár krocích vidíme druhou půlku: NEPAR.

Kolem šedivýho hradu se rozpačitě placatí pár turistů a rodinek. Nejlepší výhled je odtud na Petržalku. Do města jen jedna ulička bývalého židovské čtvrti. U Teda převládá v tváři zvědavost nad vopruzem. Jen po dálnici. Chtěli most, tak byla dálnice. Tak zbourali malebnou židovskou čtvrť. Podcházíme dálnici. Pach chcanek - normál. Vcházíme do kostela. Opírá se o dálnici. Chtěj vstupný. Ste upadli? To můžem chtít u nás vstupný do kostela v každým třetím okresním městě.

Centum je spící Růženka. Vlastně stejně přitažlivá jako Vídeň, ale čeká na prince. Ne jako Praha. Opuštěná zákoutí si vystačí sama. Na stropě internetové kavárny – převrácený kafe. Na náměstíčku naprogramovaný děti s folklórem.

Kárčí vybírá jen celé melouny. První se mu nepoved. Druhej jo. Ĺubi je mi líto, až bude prát ubrus. Vzali sme si na to jen žíce. Preso nakonec a odjezd.

Od Evy SMS: nic si po ceste nedavejte, mate doma kureci s nivou. Ukazuju Tedovi. Kejvne. Tak ve dvoustovce vyblikáváme všechno v levym pruhu.

Po 2 hodinách v Praze. Spuštěnej motor, když vykládáme věci. Diesel je jak dostihovej kůň. Zahřej ho. Dej mu zabrat. Pak ho nech vydejchat.

Při vchodu do baráku na mě padá manželská neprůstřelná vesta.

 

Konec.

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
Smetiprach (Občasný) - 29.10.2005 > je to výborný, mohl bys to nasypat do jedné kolekce, aby se dalo listovat?
Centum má být sice nejspíš centrum, ale co už... :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.10.2005 >

já si zase řikal, že by se to klidně mohlo seknout do jednoho příspěvku...máš to pěkně nasekaný, odsejpá to...překlepy jsou trošku ostuda...

a teď ještě něco... to vo problikávání ve dvoustovce...bože, to dělaj jen největší vymaštěnci...sorry...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 30.10.2005 > Max Bubakoff> 

Dík, ale spíš to mělo  bejt 2x3 nebo 3x2, to teď vidim taky, vyblikávání je spíš obraz, ona když ta dodávka těch dvěstě jde - radši uhnou sami.... - překlepy, to je blbý já to po soběě číst neumim - jen pravopisně, dycky tam něco zůstane a hned mě to vtáhne a já vopravuju jen stylisticky - hmmmm blbý.

 


<reagovat 
MiKa (Občasný) - 29.10.2005 >

tak já to zhodnotím celý :) dobře se mi cestopis četl, to určitě - je napsanej svižně, JEDE, některý hlášky jsou dost dobrý - ale myslím, že by si zasloužil ručku korektora - sem tam se opakuje slovíčko atp., ale je to spíš takový smítko, nic podstatnýho

už jsem psala, že se mi líbí autenticita, já se jako čtenář vžívám, což se ti daří např. i tím, že k dojmům z šuflíku architektonického a urbanistického sekneš i zmínku o běžný lidský potřebě - speciálně to jídlo, to se mi líbí (jdu na výstavu, ale když mám hlad, tak mám hlad:) - ale avšak poznámky o sraní už bych viděla za hranicí, tos na můj vkus trošičku posral :), já vim, žes chtěl bejt pravdivej, je k tomu však nutnej takovej detail? 

hodně se mi zamlouvaly poznámky o tedovi a o manželství, nepatří sice do cestopisu, ale do živočichopisu jo a on tohle vlastně byl takovej svěží mix

a ta ústřední fotka, ta se, myslim, podařila :) z kapitol se mi zdály nejpovedenější ty úvodní

jsem se nějak rozkecala :)


Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 30.10.2005 > MiKa> korektor souhlas, viz Bubák. Sraní budiž v Tescu v Budapešti, ale v Schoebrunnu mě to nadchlo - teda realita. Dy´t jo - nejen cestopis- vše je vždy zároveň o něčem jiném.
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.10.2005 > bez komentáře, protože to je píčovina.
Body: 1
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 30.10.2005 > Opíječ tchýní> 

poznámka nepřesná (jako pětina tvých obraz v tvých dělech):

měla znít: bez komentáře, protože podle mě je to píčovina, nebo: bez komentáře, protože já to vidim jako píčovinu.


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > noo.. 4-5

je to čtivé, je to celkem svěží, je to příjemné, pohlednice jsou dobrý, jednotlivé díly tvoří příjemný celek (byť to rozdílování.. ale to už se tu řešilo)

již Maxem zmíněné jisté drobnokresby mezi rovinami, jo jo - i když pár jich vyšlo trochu vedle, i tak je to plus

mno - ad (také již zmíněný) korektor - tak tak, souhlas, mnohdy je to tak přehnaný, že si říkám, že je to prasený schválně, ale pak zas nechápu proč - no nic, zvolený styl to spolkne

jinak to ovšem až podezřele připomíná třeba Topola, konkrétně Cestu Karla Klenotníka..

to, že je to Klenotníkovi podobné už tak nějak z principu, to celkem chápu, vždyť oběma textům koluje v krvi i slušná porce road-movie, jenže ono se to krom tohoto docela podobá i jazykově a to už trochu zarazí

tak ju, já se loučím, půjdu spát, kdybys to měl v kolekci, tak to v jednom velkém celku mrsknu do redakčního výběru, ale takhle na to seru, brou

PS: sem si myslel, že seš starý mládenec, vida, odhad mám blbej
Body: 5
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > Václav Mráz> 

Topol? to mi nepříde, Klenotníka neznam.

Prasený je to úmyslně - spíš - např. žíce - snažim se o fonetickou hovorovost....

Jinak - jeden celek dnes v deset - ale neni to kvůli výběru - jsem to sem dal už včera


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter