Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Wolfsheim se pokouší vrátit synthi-pop zpátky na scénu
Autor: Hynek (Občasný) - publikováno 27.10.1999 (22:23:29), v časopise 27.10.1999
Wolfsheim se pokouší vrátit synthi-pop zpátky na scénu

V dnešní době je velice populární říkat, že nějaký styl hudby je tzv. mrtvý. Kdybychom měli však brát všechna tato sdělení vážně, asi bychom museli v konečném důsledku celou širokou obec posluchačů rockové a popové muziky (včetně moderních elektronických stylů jako je např. house či jungle) nazvat nekrofily. Přesto návrat mnohými nemilovaných 80. let v loňském roce leckoho zaskočil. Minulá dekáda v oblasti popu však nebyla jenom rejdištěm velmistrů slaboduchých kolovrátkových hitů, kterými nás i nyní oblažují pánové Michal David nebo Dieter Bohlen.

Na tradice tzv. synthi-popových či novoromantických kapel, jakými byli kupř. Depeche Mode, OMD či The Human League, se již delší dobu snaží navázat německé duo Wolfsheim. Letos vydalo čtvrté řadové album Spectators, jehož singly už stačily sklidit poměrně velké úspěchy v německé hitparádě. Narozdíl od svých krajanů De/Vision se nesnaží tolik modernizovat svůj zvuk směrem k současné taneční scéně, nicméně většinou lze rozpoznat podle rytmiky, že máme před sebou dílko stvořené na samém sklonku tisíciletí. V každém případě si tato bandička spíše libuje v náladotvorných plochách, naštěstí však při tom jejich skladby neztrácejí tah, jako se to stávalo u sentimentálních balad českobudějovického Oceánu. Spíše neprogresivní použití analogových syntezátorů připomene anglickou formaci Erasure, jiné momenty zase Depeche Mode. Celkově lze však říct, že Wolfsheim jsou docela svébytnou formací, k čemuž podobně jako u Alphaville pohříchu přispívá i germánský přízvuk zpěvu nebo vůbec styl frázování. Na druhou stranu je ale z jejich názvu i z toho, že jedna skladba je nazpívána v jejich mateřštině (Künstliche Welte), zjevné, že zemi svého původu rozhodně nezapírají.

Nejenom těm, kteří se kdysi nechali unést módou tzv. nových romantiků, lze toto album obdivovatelů našeho "Antona Dvoraka", i když s výhradami doporučit.

Wolfsheim : Spectators, 1999, vydala firma Strange Ways Records, dováží Cure Pink, délka 43 minut.




Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 2.6.2001 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter