Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Pravdivá úvaha z kolekce Takové nic
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 7.11.2005 (15:08:36)
další>

Osobní pravda je většinou pro zbytek světa nepravdivá . Velké, všeobecné pravdy nebývají věčné , často se pojí s vírou v něco . Ono něco , ona tradice, když se přežije nebo ztratí , mizí i se svojí pravdou . Naše pravdy nejsou geneticky dané , jsou naučené a to jak pravdy osobní tak i kulturní . Naše pravdy mají tendenci v nás tuhnout . Pastovitá  pravda jest předsudkem a zkamenělá pravda se stává fanatismem . Nutno říci , že pár polotuhých pravd dokáže udělat ze života peklo a kamenné pravdy bourají mrakodrapy v Americe . Zdá se , že pravda není nic stabilního , vyvíjí se a mění . A pro tuhle proradnou děvku si mi lidé podřezáváme hrdla .

    Stačí chvilička nepozornosti , pravda se zahnízdí v myšlení a našinec již pílí k nějakému oltáři a s důkladností , nám lidem vlastní , obětuje mozek bližního svého . Ďábel intelekt jásá a duch trpí . 

      ( Kde se ve mně bere ona zarputilost , se kterou prosazuji své ubohé myšlenky ? Myšlenky, pro určité lidi těžko přijatelné a pro některé lidi nepřijatelné )

       Pokuste se někdy obhájit , že 1  +  1 =  2  , ale ne proto , že je to pravda , ale protože chceme, aby to byla pravda . Lidé začnou tak tvrdě hájit jednu z mála svých životních jistot , že pochopíte na jakém principu fungovala inkvizice . Lidé uznale kývají hlavami nad devíti (nebo dvanácti ? ) dimenzemi teorie strun , jásají nad svými čakrami a meridiány , ale 1 + 1 musí být dvě , bo jinak je zle . Ani jedna ze zmíněných dvou teorií , s tou dvojkou moc nepočítá , aspoň ne na trvalo .

  Já osobně nevěřím ničemu co se tváří jako hotové a jediné pravdivé . Podle mého názoru , dneska kecá už i pravda .

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 8.11.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 8.11.2005 > "kamenné pravdy bourají mrakodrapy v Americe" - tahle věta se mi dost líbí. Jinak zajímavá úvaha.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.11.2005 > Lamarski> Děkuji 
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 7.11.2005 >

Podezření jsem začal mít když náš matikář jen tak mezi řečí utrousil, že existuje několik neeuklidovských geometrií, ale že nás tím nebude zatěžovat. Potom jeden astronom vysvětlil, že Koperník nemusel mít pravdu s obíháním Zěmě kolem Slunce. Záleží na tom jaký  zvolíme systém souřadnic. No a Buddha se dávno před nimi zmínil, že nic není stálé a všechno se neustále mění. No a  1 + 1 se pochopitelně rovná 10 .


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 7.11.2005 > fanýs> Mno a nebo to taky může být 1 + 1 = 0 podle vyhradně nebo (který se pro přehlednost taky značí plusem:)
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.11.2005 > fanýs> Dneska , zejtra to bude 11
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 8.11.2005 > jiri-jirik> Kdo ví co bude zítra ?
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.11.2005 > fanýs> Aj to je fakt ...
<reagovat 
celej on (Občasný) - 7.11.2005 > Poslední věta se mi líbí. Celé je to pěkné, i když se nemůžu zbavit dojmu, že mi tam ještě něco schází. Ale to je jen asi pocit, že se z toho mohlo vymáčknout ještě něco.
Já si myslím, že pravda se vnímá podle toho, jak se vyvíjíme a co se nám zrovna hodí.
Co je to vlastně pravda?...iluze... - takový mám pocit z téhle úvahy tak to cítím i já.

<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.11.2005 > DondedoG> Dyť jo , iluze , tak to mělo vyznít .
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > jiri-jirik> dneska v tramvaji se mi tahle úvaha vybavila a napadlo mě, že na tomhle principu( že pravda je individuální) jsou postavený japonský klasický příběhy - takové to jak jeden děj vypráví několik postav a každá má svojí pravdu..nakonec si i svojí pravdu musí vytvořit čtenář.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 8.11.2005 > Netřeba se hned třepat do Japonska zkus si přečíst Alexandrijský kvartet vod Lawrence Durrella .
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > jiri-jirik> Já už jsem do Japonska trošku "natřeplý"...Na Durrella se mrknu
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 9.11.2005 > když už jsem to přečet, tak zareaguji: téna zajímavé, i když atraktivní především v dospívacím období, zpracování nezajímavé. Tedy ovšem v mém zorném úhlu. co se týká počtů, ty jsou moc pěkně zobrazeny v knize 1984, jak tak ukazuje ty prsty. Ale to je klasika, no.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 9.11.2005 > Opíječ tchýní> Tvůj zorný úhel nepoznám a knihu 1984 také ne . Já sem vůl , na mě musíš promlouvat srozumitelně .
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 10.11.2005 >

Myslím si, že úvaha nad tím co je a co není pravda je dobrá i když by se to dalo rozepsat na několik dalších stránek:)

Ovšem každý podle svého.

 

Každý máme jiné hodnoty a jiné své pravdy.

Proto je tu zřejmé co je jedním ze smyslů života.

Neustále poznávat, objevovat další věci a cesty k naší vaší pravdě:)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter