Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Teď ovce jsi
Autor: MartinNDL (Občasný) - publikováno 8.11.2005 (20:16:28)
Teď ovce jsi
 
Tvá paže svírala již mnohokrát
pevně koktejl Molotovův
a úsměv na rtech v očích zář
když koktejl letěl do oken.
 
Řekli mlč tys začal řvát
okno rozbil pro průvan
vlci vyli brousils nože
teď ovce jsi a posloucháš
 
Dřív přál jsem ti a vážil si tě
byls hrdina a velikán
dnes malý jsi jak zmrzlý hrášek
z ran těžkých tvou krev pije pán


Poznámky k tomuto příspěvku
MiKa (Občasný) - 8.11.2005 > jj, kdeže jsou ti boží bojovníci :))
<reagovat 
Lhostej (Občasný) - 9.11.2005 > povedený to docela je...
<reagovat 
Kazatel (Občasný) - 8.11.2005 > Ty asi nemáš na dnešní lidi moc dobrý názor, co? Každopádně se mi báseň líbí.
Body: 5
<reagovat 
 MartinNDL (Občasný) - 8.11.2005 > Kazatel> Dnešní lidé jsou dnešní lidé, každý víme, jak na tom jsme. Já s tím ale bohužel nedělám nic jiného, než že o tom píšu. Jinak díky za body :-)
<reagovat 
 MartinNDL (Občasný) - 9.11.2005 > p74> A takových otroků je dneska nejvíc :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.11.2005 > MartinNDL> 

to si vopsal z Obrany lidu z padesátejch let, ne? jenoms tam přidal ten Molotovův koktejl. Řekl bych, že úroveň zpracování dokazuje spíš, že bys měl mít na ikonce místo kubánského komunisty něco z českých luhů a hájů, třeba Biľaka, Jakeše nebo Zdeňka Nejedlého.


<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 10.11.2005 > Luk Malér> ten Molotov tam bejval taky... :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.11.2005 > Luk Malér> já četla bubánský komunista :o)))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.11.2005 > tak koukni, jak tu pěkně revoltujeme, pod tvým příspěvkem :o)
ne, vážně - myslím, že kdybychom byli všichni ty tupé ovce, o kterých píšeš, seděli bychom doma na gauči u TV Nova, a neztráceli čas psaním a čtením básniček na nějakém Totemu ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.11.2005 > já ti tu báseň nevěřím, protože nevidím psychologické zdůvodnění pro ten obrovský přelom mezi
"vlci vyli brousils nože
teď ovce jsi a posloucháš"

mě by totiž zajímalo, co se stalo a proč, že se změnil z rebela v tupou ovci! takhle je to jen tupá agitka :o)


Body: 2
<reagovat 
 MartinNDL (Občasný) - 11.11.2005 > Kelly> Mě by taky zajímalo, co se stalo...
Ne, vážně. Jestli mi to nevěříš, tak tě lituju. Ta báseň přece není o jednom konkrétním člověku, není to přelom ze dne na den. Ale je to kritika lidstva. Jestli si myslíš, že lidé se nechovají jako "tupé ovce", tak se prosím podívej z okna. Možné také je, že to vidět nechceš, protože se tak chováš taky. Sebereflexe je někdy krutá a nepříjemná, a tak se jí mnoho lidí vyhýbá.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.11.2005 > MartinNDL> nelituj mě, a nesměřuj to na mé nepochopení - já jsem schopná kolem sebe vnímat tu tupostádnost, o které píšeš - jen si myslím, že tahle báseň o ní píše ne moc dobře, toť vše :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.11.2005 > Kelly> 

dobrovolně komunistou - Martine Nemyslící Duchaprázdný Levičáku - mě je líto tebe...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.11.2005 > Luk Malér> dyk on to s náma myslí dobře, s tupouny ;o))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.11.2005 > Kelly> KSČ to s námi v padesátejch letech myslela taky dobře... tak už i na Totemu - boha jeho.....,
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.11.2005 > Luk Malér> tady bys měl asi oslovovat někoho jiného než soudruha Boha ;o)
<reagovat 
 MartinNDL (Občasný) - 14.11.2005 > Kelly> Přátelé, ale já přece vůbec nejsem komunista. Akorát jsem zmínil slůvko dvě z jejich terminologie. Já jen nabádám k revoltě. Čímž ovšem nemyslím revoltu násilnou. To, že píšu o Molotovově koktejlu, je jen příklad. Je to vyhrocený do extrému. Bohatě by mně stačilo, kdyby se lidé projevili alespoň verbálně.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.11.2005 > MartinNDL> ale ta dikce - to je fakt komunistická agitka ze 40. a 50. let - sorry  - lze to zpracovat i takto: http://www.totem.cz/enda.php?a=42750
<reagovat 
 MartinNDL (Občasný) - 14.11.2005 > Luk Malér> Jako příklad uvést vlastní dílo - nejsi skromnej. Ale tvoje báseň je good.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 15.11.2005 > MartinNDL> nepochválím-li se sám, nikdo to za mě neudělá
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter