|
|
Všechny rubriky
|
Soutěže na Totemu
| > Soutěže na Totemu
| > Prázdninová fotka
| > Podzimní listí
| > Dým bramborové nati
| > Česká zima (poezie)
| > Česká zima (próza)
| > Česká zima (fotografie)
| > Česká zima (ostatní výtvarno)
| > Podzimní depky (poezie)
|
|
> Podzimní depky (fotografie)
| > Podzimní depky (ostatní výtvarno)
| > MULTIdepky
| > Mé nejlepší dílo (poezie)
| > Mé nejlepší dílo (próza)
| > Mé nejlepší dílo (fotografie)
| > Mé nejlepší dílo (výtvarno)
| > Mé nejlepší dílo (grafika)
| > Mé nejlepší dílo (multimédia)
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - próza
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - poezie
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - foto
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - výtvarno
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - multimédia
| > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - úlety
| > Podzimní depky 2 (poezie)
| > Podzimní depky 2 (próza)
| > Podzimní depky 2 (fotografie)
| > Podzimní depky 2 (ostatní)
| > Pod povrchem (poezie)
| > Pod povrchem (próza)
| > Pod povrchem (fotografie)
| > Pod povrchem (ostatní)
| > Soutěž - Doširoka otevřené (poezie)
| > Soutěž - Doširoka otevřené (próza)
| > Soutěž - Doširoka otevřené (fotografie)
| > Soutěž - Doširoka otevřené (ostatní)
| > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (poezie)
| > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (próza)
| > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (foto)
| > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (ostatní)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Teorie relativity
Dívám se na záběry televize. Zprávy, sebevražedný atentát, desítky mrtvých, spousta nešťastných pozůstalých. Sebevrah byl ve svých očích jistě hrdina který zemřel pro správnou věc. Sebevrah s vymytým mozkem kde zůstala jediná myšlenka: „Zabij ve jménu Alláha pro naši svatou věc, staneš se nesmrtelným a Alláh tě na věčném životě zaplaví vším, co si jen budeš přát. Ve svých očích byl hrdina. V jiných terorista a v dalších hloupá ovce využitá na cestě k větším ziskům….
Dívám se na záběry televize. Zprávy, v černých kuklách odění teroristé, nevinná oběť s nožem na krku. Prohlášení o tom, že Alláh je věčný, že nevěřící musí opustit zemi do 24 hodin jinak…. I tito lidé si hrají na hrdiny. Ale už mají k dispozici nejmodernější techniku a heslo „Svou pravdu nebudeme skrývat, dokud nám nebude vidět do obličeje“. Vědí, že není v lidských silách vyhovět jejich ultimátu. Vědí to a už se těší na jatka v přímém přenosu. „Hrdinové“ bez tváří, bez charakteru, s bezbranným rukojmím….
Dívám se na záběry televize. Zprávy, hořící auta v Paříži a dalších francouzských městech… Říkají o těch co zapalují, že jsou to chuligáni, výtržníci (jen proboha ne teroristi). Jsou mladí, jsou bez perspektivy, bez šance na lepší život. Ve svých očích jsou to hrdinové, též v očích některých dalších. V očích jiných jen výrostkové ničící cizí majetek.
Dívám se na záběry televize. Zprávy, muž zastřelil muže který bránil ženu. Běhá mi mráz po zádech. Přemýšlím sám nad sebou, byl bych toho schopen? Zastal bych se? Bránil bych někoho před někým? Nebo bych dělal jako že nic nevidím? Trápím se nad odpovědí a ona nepřichází…. Nevím, mám-li být upřímný, nevím. Nebyl jsem v podobné situaci a nevím jak bych se zachoval. A tak mi zas jen běhá mráz po zádech... Co je to vlastně hrdinství?
Alberte, Alberte ta tvoje teorie relativity je vlastně hrozně moc relativní.
|
|
|