Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pokus o Luk Malérovu destylizaci
Autor: Lyryk (Občasný) - publikováno 15.11.2005 (13:34:27)

Původní Luk Malérův text s pozadím zde http://www.totem.cz/enda1.php?a=74198

 

život to zvíře nenažraný

 

Pěti litrama krve napášu román

 

JENŽE mě

 

hlodá    ožírá            tráví

strach   žití            lenost

 

nakost khovnu xmrti ˇxílenství

 

Transplantace člověka ?

 

NE       psát jen

                 morek  snad zbyl

 

 

 

a text po mojí destylizizaci .-)))

 

to zvíře nenažraný je život

 

Napášu román pěti litrama krve

 

JENŽE mne

 

xmrti ˇxílenství khovnu nakost

 

lenost   žití            strach

tráví     ožírá hlodá   

 

Člověka transplantovat?

 

V žádném případě!!!  Pokud morek zbyl

            Tak snad jen psát

 

 

 

Poznímka k diskuzi pod egilovou Nemocniční. http://www.totem.cz/enda1.php?a=115124

 

Domnívám se, že Luk Malér se mýlí, když tvrdí, že existuje nějaká jediná uchopitelnost či soudržnost textu. Jistě každá změna cosi mění, ale myslím si, že podržíme-li se pojmu informační zátěž textu, často na pořadí nezáleží, neboť informační hodnota textu může být stejná a na nějakém proházení či změně slov až tolik nezáleží. Záleží na něm zejména v případě posuzování rytmu, zřetelnosti a eleganci, tedy spíše na hodnotách estetických, které jsou ve značné míře poplatné osobnímu vkusu. Luk Malérova myšlenka, soudím, objektivní příliš není.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 15.11.2005 > destylililizácia sa vydarila   POKUD .... TAK  raději L.M. - jeho slova jsou přece jen nezaměnitelná, ať chce nebo ne
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 15.11.2005 > to právě říkám .-)) s osobním vkusem, jakým kouzlem se nechat omámit, nelze diskutovat...
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 15.11.2005 > Uniká mi smysl tohoto výtvoru.
<reagovat 
mary (Občasný) - 15.11.2005 > K čemu to ?
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 15.11.2005 >



kámen padá na hliněný džbán, běda džbánu
hliněný džbán padá na kámen, běda džbánu



ať tak či tak, běda džbánu...

<reagovat 
kidal (Občasný) - 15.11.2005 > yo
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 17.11.2005 >

ale lyryku, znáš ten vtip, jak přijde ginsberg na rudý náměstí a musí říct leninovi: vy máte pravdu, ne já... a řekne:

VY MÁTE PRAVDUUU??? NE JÁÁÁ???

 

v jistém ohledu má luk malér pravdu, informačné hodnota se mění různými prostředky. a třeba věta mám rád kočky (protože hezký holky jsou hezký holky, protože jejich maso je skoro stejně křehké jako králičí a když se vhodně upraví... protože není nad to si číst a mít za krkem předoucího živočicha - ) - není to zas až tak transparentní, jak by se na první pohled mohlo zdát.


<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 >

lyryku vybrals blběěěěě dvakrát, 1. je tam eště jedna  +  2. tady těch deset slov  (hlodá    ožírá            tráví            strach   žití            lenost              nakost khovnu xmrti ˇxílenství) je napsaný tak, že se  prohazovat nejen daj, ale maj vznikne tak výborná a neproniknutelná síť - oumysl.

 

Navíc luk malér todle nikdy netvrdil - jen si všim, že když proházíš slova u Egila, nic se nestane, kdežto tady to spadne a zbyde jen nahatej smysl.

 

 

 

 


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

"že když proházíš slova u Egila, nic se nestane"

 

mám pocit, že ti už několik lidí prokázalo, že tahle věta, kterou opakuješ znovu a znovu (až do trapnosti), je pomýlená.

 

a přesto, jako hrách na stěnu.

 

PS: xmrti ne; fakjeto zbytečney ornament, nenápaditá rádobyvychytáfka. nemám podobný pózy rát.

 

 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> 

dokázals to ty - složitou konstrukcí děravou jak řešeto

 

P.S. tak to máš blbý, já jo. navíc xmrti vypadá úplně jinak a daleko hrozivějc než k smrti - x, x-rays, křižování - to všechno tam je a póza to neni.....

 


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

ano, máš pravdu, xmrti vypadá opravdu hrozivě

 

a póza to je, navíc silácká (to, co mi tu píšeš, mě v tom jenom víc a víc utvrzuje).

 

to ostatní: no comment.

 

 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> ty si děláš prdel - ty mě řikat něco vo póze
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 >

"vznikne tak výborná a neproniknutelná síť"

 

ty už o svý poezii hovoříš jak Filip Sklenář..

smutný.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> pozor neřikám je to celý výborný - řikam tahle vznikne výborná a neproniknutelná síť - prostě sem si něco zkusil a mam pocit, že mi to vyšlo - toť fše.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.11.2005 > epesní flame...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > Max Bubakoff> mysíš tu Lyrykovštinu nebo to naše kočkování s Egilem?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 >

ale stejně je celkem zajímavý, co se z textu této básně vyloupne, pokud je eliminovaná autonomní fragmentace..

 

nasranej výkřik teenagera.

 

 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> 

ne ne povzdech muže, kerej o věcech přemejšlí a nepřesunuje jen kamínky v krasohledu a uživí nejen sám sebe, ale i rodinu

a nemůže teda plantat krasoslinty ale psát jen ten morek....
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

xmrti ˇxílenství khovnu nakost (gratuluji k Vašemu přemýšlivému mozku, otče!)

 

→ zbytečný ornament

samoúčelně deformovaný jazyk

 


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

je pěkné, jak neustále hovoříte o své poezii; vaše ego bych chtěl mít, mistře.

 

nepochybně máte pravdu:

 

vaše autentická poezie, hluboce prožitá, jdoucí až k morku věcí...............

 

tak jo - nebudu vám to brát.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> neni - taxe mluví
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> kjo
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.11.2005 > Luk Malér> se přiznám, že mi klasicky smysl těhle debat kapku uniká... hihi... ale když to člověka baví, tak to je moc a moc dobře... checht.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > stanislav> mě to fpoctatě neba, ale když si chce hrát - tak ho nevodmítnu
<reagovat 
mavis cruet (Občasný) - 21.11.2005 > kočičko drahá, tu hrubku máš tam schválně v rámci xsmrti manifestu, bo se tak klouže?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 >

vlastně - určitým druhem křečovité silácké pózy je pro mě celý text.

 

litry krve, nahovno, xmrti, nakost.............

 

fakt ne. akceptoval bych to, kdyby ti bylo šestnáct.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> koukam že ti utek smysl.... opět....
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

ne, neutek, jenom mě začal nudit a obtěžovat svou komickou agresivitou, tak jsem ho vykopnul.

 

 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> ano smysl tě unavuje - proto ho v tvých dílech obtížně dohledati
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> laciný...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> nene kámo - naběh sis na vidle, protože ti uklouzla pravda - ty nehledáš smysl - on tě otravuje.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.11.2005 > Luk Malér> 

 nic takového jsem dokonce ani nenaznačil.

 

možná sis nevšiml, že se bavíme o jednom konkrétním textu,

hovořil jsem o nudě a agresivitě, a to v souvislosti s JEHO sémantikou; 

 

laciné bylo tvoje zobecnění na moje vnímání poezie obecně, 

byl to tvůj chatrný oslí můstek, berlička. 

 

 


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > egil> 

dyš mysíš .....

 

tahle sám sebe nachytat....


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 21.11.2005 > Luk Malér> 

takhle sám sebe nachytat??

 

mysli, prosím. 

že se nechci zabývat tvou slátaninou, neznamená, že se nechci zabývat poezií.

méně sebestřednosti;

 

a čti, co ti píšu (a po sobě čti, co píšeš mě); opakuji - napsal jsem, že mě nezajímá tvoje báseň, ne poezie.

 

čus. nebavíš mě.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 22.11.2005 > egil> hele, že seš to ty můžu pro tebe uspořádat trénink v komunikaci - potřebuješ to jak sůl.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.11.2005 > No, já myslím, že je to ještě trochu jinak...
Luk má fakt ty stavby z "pěti úhelných kamenů", kde maximálně někde můžeš proházet pořadí slov, ale v podstatě je každé slovo nezaměnitelné, protože bez něj by stavba spadla. A zrovna tady je myslím dobře vidět, jak mu jde především o sdělení, o význam, podáváný fakt hodně stroze.
Takže z jeho pohledu chápu, co mu "vadí" na egilově poezii - Luk má totiž pocit, že u egila lze jednotlivé kamínky vyměňovat či ze stavby vytahovat, aniž by se zbortila.
A já vám povidám, že nee - protože kromě velkých hrubých šutrů základních barev existujou ještě přesné fazetky jemných odstínů - a trošku se bojím, že je Luk neumí? nechce? vidět. Že nevnímá to, že jsou přesně vyvážené a každá na svém místě. Nebo je vidí, ale jaksi se mu zdá, že to není to ONO, co by mělo čtenáře oslovovat. Tož tak :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.11.2005 > Kelly> ale ne, mě vadí že u toho skončí - u toho přemísťování kamínků v krasohledu - toť vše. A že mu to neva.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 21.11.2005 > Luk Malér> a já furt nevím, co po něm chceš :o) jak, končí? co by měl jinýho v subjektivní lyryce dělat? angažované poezie tepající společenské neřády se tu nedočkáš - ale proč by to mělo vadit, najmě pak autorovi? nerozumím...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 22.11.2005 > Kelly> to nemusí být o spoolečenských zlořádech,ale co jsou jeho hodnoty, proč je člověk na světě, kam směřuje apod. to jsou votázky - kerý si musíš po dvacítce položit... podle mě - jiak je to vo hovnu  jakkoli krásné a umné...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.11.2005 > Luk Malér> aha - no tak tady se asi taky míjíme v porozumění, bo podle mého to všechno tam taky má, jenže to jaksi prvoplánově nevyčnívá ven, žejo :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 23.11.2005 > Kelly> to mi teda řekni kde. Podle mě tam názor na svět není.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.11.2005 > Luk Malér> a teď myslíš třetí řádek odshora, nebo konkrétní básničku, nebo egilí tvorbu celkově? :o)
tohle je na delší ústní debat, se obávám,,,
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter