Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pokoj z kolekce próza (krátká)
Autor: DominikR (Občasný) - publikováno 19.11.2005 (16:16:11)

POKOJ

 

Zazvonil telefon a ten hlas mě pozval do hotelu Rošáda. Ten bezpohlavní hlas mě přiměl nasednout do auta a neptat se na důvod. Recepční mi hodil od pultu klíče a zmizel za dveřmi. Neptal se, zda si chci najmout pokoj na noc, nechtěl vědět jméno, klíče hodil s milimetrovou přesností tam, kam zamýšlel – ke mně.

Přivolal jsem si výtah a prohlédl si klíče od pokoje. Bylo na nich číslo 1985. Ve stejném roce jsem se narodil, divná náhoda.

Výtah zastavil a rozevřely se dveře. Na straně stál malý kluk v hotelovém oblečku. Připomínal v něm spíš porcelánovou panenku, než chlapce.

„Dobrý večer, pane, kam to bude?“ zeptal se.

„Pokoj 1985, prosím.“

Dveře zase zapadly zpátky do sebe a kabina výtahu se dala do pohybu. Nebyly tu světla, z nějakého důvodu bylo osvětlení vyměněno za průhlednou, skleněnou tabuli.

„Krásná noc, viďte?“ prohodil chlapec. Podíval jsem se na prosklený strop kabiny. Z vrcholu toho výtahového komínu prosvítal měsíc. Nad hlavami, tam nahoře, vždycky tam byl.

„Nejspíš ano, krásný,“

„Máma říká, že sluneční svit je nejkrásnější za tmy.“ Něco se mi nezdálo, ten jeho hlas - slyšel jsem ho už někdy dřív, jen si vzpomenout.

„Poslyš chlapče, neznáme se odněkud?“

„Ještě jsem nikdy nebyl tam venku. Pracuji zde odmalička, třeba jste u nás už dříve přenocoval.“

„To bych si pamatoval, určitě ano. Ale stejně je mi to tu povědomé. Jak se jmenuješ?“

„Nemám jméno,“ to jeho držení těla jakoby na okamžik upadlo do bezmezného toku myšlenek proudících uvnitř chlapcovy mysli.

„Utahuješ si ze mě? Jak ti říkají?“

„Nemám jméno,“ opakoval, „ale máma mi někdy říká,“ zastavil se před koncem věty.

„Jak ti říká?“ Stál tam na straně u výtahových tlačítek. Dětský odlesk tváře na chladném kovu dveří vystřídalo vrásčité vzezření.

„Jak ti máma říká?“

Ty můj chlapečku, spermující svině, kobyloksichte, hotelová děvko!

Úlekem mi vyskočilo srdce do roviny zběsilých obav. Chlapec tam ale stál dál, jakoby se nic zvláštního nestalo. Naše ocelová kabina minula sedmdesáté podlaží.

„Do kterého poschodí mě vezeš?“ Opatrně jsem začal hovor. Jakási síla mě nutila se ptát toho kluka v červeném saku a buřince.

„Pokoj číslo 1985 je až nahoře, pane.“ Odpověděl studeným hlasem, jakým mluví dospělí, když dávají najevo pohrdání.

„Říkal jsi, že jsi nikdy nevyšel z hotelu?“

„Ne,“ odpověděl. „Vlastně jednou, ale to bylo dávno.“ Co může pro tak malého kluka znamenat slovo dávno?

Měsíc se nám nad hlavami zvětšoval, byl mnohem blíž než na začátku. Jeho svit projasňoval chladný vnitřek kabiny. Už jsme určitě v polovině jízdy.

„Proč si nezajdeš častěji ven? Pokecat s kamarády.“ Mlčel. „Máš přeci kamarády, nebo ne?“

„Co jsou to kamarády?“

„Kluci jako ty, s kterými si hraješ, chodíš na filmy.“ Koukal na svou tvář v chladné oceli.

„Nemám kamarády, ale jednou jsem se díval na film.“ Usmál se, nebo aspoň jsem si to myslel. „Byl tam pán a dotýkal se takové černé paní. Řvala a já jsem se ji snažil napodobit. Máma mě pak vzala ven.“

Stál jsem, raději nepřemýšlel nad jeho odpověďmi, ale stále hnán tou silou ptát se.

„A co tvůj táta?“

Chlapec zatáhl ramena.

Výtah zpomalil a vyjel na střechu. Nablyštěné stěny se rozevřely do stran.

„Jsme tady, ty šmejde.“

Konečně se otočil, abych spatřil jeho zuřivý pohled.

„Jsme tady, ty šmejde!“ řval. „Myslel sis, že to nechám jen tak?! Že tě nechám zapomenout?! Hovno!“

Znám ho, vím to. Co je to za monstrum? Běželo mi hlavou.

„Jsem tvoje zkurvené já. Tvůj chlapeček, spermující svině, kobyloksicht,“ na tváři mu vylezly obří, dýchající póry, „hotelová děvka!“

Stali jsme na střeše v tom bílém svitu a já nerozuměl ničemu, co ten kluk povídá.

„Ještě si nevzpomínáš?!“ čelisti se mu draly skrz obličej jako z plesové masky.

„Nevzpomínáš. Nevzpomínáš. Tak třeba ti pomůže ona!“ Namířil prstem doprostřed střechy.

„Mami?“ Seděla tam pod měsícem, klepala zubama a rozkrokem svírala dětskou ručičku - mou ručičku.

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 19.11.2005 > Je to určitě zajímavé, ale zklamal mě konec,protože jsem ho prostě nepochopila:(
<reagovat 
 DominikR (Občasný) - 19.11.2005 > Lamarski> nevím jestli mi šlo o to aby vše bylo pochopeno, je to hlavně o bezprostředním navození pocitů jeho noční můry. je to jako když se díváš na porno, nezajímá tě kdo to je a proč to dělá ;) ale je tam naznačená pointa, pokud myslíš toto
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 20.11.2005 > Tony Sawer> :) Když se dívám na porno je mi opravdu fuk kdo to je, ale tuším proč to dělá. Otázkou pro mne však stále zůstává pročs to napsal, když ti nešlo o to, aby to bylo pochopeno. Ale to nevadí, důležité je, zda jsi dosáhl toho čeho jsi chtěl:)
<reagovat 
 DominikR (Občasný) - 20.11.2005 > Lamarski> řekni mi co nechápeš, pokusím se ti to vysvětlit
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 21.11.2005 > Tony Sawer> Já si to přečtu ještě jednou a pokud to opět nepochopím, tak to nemá cenu:)
<reagovat 
 DominikR (Občasný) - 21.11.2005 > Lamarski> mankote, predstav si, ze ten chlapec je tvoje zkurvene detstvi, ktere jsi potlacil, abys zapomnel na barvite zazitky s tvou matkou
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 21.11.2005 > Tony Sawer> Nemusíš se hned rozčilovat. Holt nemám tak barvitou fantazii..., ještě by tu byla jiná možnost, ale tu, vzhledem k tvému temperamentu, ani nevyslovím;) 
<reagovat 
 DominikR (Občasný) - 21.11.2005 > Lamarski> jaká možnost?
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 21.11.2005 > Tony Sawer> ...žes to nenapsal tak, aby to pochopitelné bylo. Každý, který předává svůlj vnitřní svět na papír, má v něm jasno, ale čtenář ten svět nezná, ani vnitřní rozpoložení autora. Takže je to nerovná pozice, kterou autor musí vyvážit víc než jen náznaky. Ale také to může jít tak, jak jsi to udělal ty. Chytrému napověz, hloupého trkni...
<reagovat 
čtenář Tinka - 22.11.2005 > ahoj, já jsem to pochopila hned napoprvé. Skvělé, takové psaní mám ráda.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter