Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Koncentrace
Autor: Damianus (Občasný) - publikováno 20.11.2005 (09:51:41)

K O N C E N T R A C E

 

1

Musíš zavrhnout hlas, který by tě vedl

jednat proti duchu těchto Koncentrací.

 

2

Dílo je nejpřednější zdroj potěšení.

Nedělej nic, co nesměřuje k Cíli.

 

3

Mysl ať vyšlapává cesty.

Nedovol ji vláčet nahodilosmi.

 

4

Uklidnění hledej v pravidelnosti.

 

5

Nebuď prchlivý, ztratíš-li, co ti nepatří.

 

6

Stále se obracej k tomu, co miluješ

a co je pro tebe blahodárné.

Nepříjemnosti odporuj s největší tvrdostí.

 

7

Každý den zakonči očistou ducha i těla,

protože špína je dusivá jako nemoc.

 

 

Poznámky:

Cvič se neprve ve snažších dovednostech.

Pravé okouzlení je spolehlivé vodítko.

Buď jako ovečka.



Poznámky k tomuto příspěvku
modrá muška (Občasný) - 20.11.2005 >
Body: 5
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > závislej na svý nezávislosti?
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tak tuto poznámku jsem opravdu nepochopil. Nechceš mi to, Childe, trochu vysvětlit?
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > modrá muška> Asi tak: jednotlivé body Koncentrací vycházejí z dlouhé zkušenosti s pokoušením a obrací se k těm oblastem, které je nutno proti pokoušení "vyztužit". Zásluha tudíž neleží v nějakém dlouhém přemýšlení a analýze, nýbrž v prostém sebrání zažitého a vyladění formulací (tak, aby v nich nebyly mezery). Takže mi těch sedm bodů bylo spíš nadiktováno Životem, než že bych si je "vymyslel".
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > modrá muška> Huh-uh... Od slova "zasloužit si". Používám to slovo ve zcela laickém (a myslím běžném) významu "něco, co jsme získali úsilím".
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 20.11.2005 >

2,3,6-supr, tím se řídím taky;4-tak to spíš naopak, pravidelnost mě spíš zneklidní, než uklidní

poznámky 1neJprve;to bych si občas měla uvědomit 2:) 3 ne


<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Lenki> 1,2,3,4,5,6,7 tím je nutno se řídit; poznámky 1,2,3 ano
:-)))
Děkuji za osobní komentář.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> Nemáš zač:)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 20.11.2005 >

 Dobrý , líbí se mi to . Jen malá formální výtka , rozkazovací způsob staví čtenáře do opozice . Totem není ášram .


Body: 5
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > jiri-jirik> Rozkazovací způsob nevyvolává automaticky opozici (osttně v Koncentracích je tomu právě naopak!).
Jiný mluvnický způsob by snižoval účinnost Koncentrací.
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 20.11.2005 >

Zachovej řád a řád zachová tebe. (sv. Augustin)

 

mám radost bratříčku, tento týden byl pro mne nádherným...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 20.11.2005 >

takový vágní a očividný - třeba bod 3

 

suma sumárum mi to moc nedává


<reagovat 
Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Dlužím asi všeobecné vysvětlení ke Koncetracím. Tak tedy: V současné praxi Řádu se vyskytují případy lidí, které postupně značná obvyklá pracovní zátěž (18 hodinové a delší denní služby) vyčerpávat. Ztrácí se jejich vitalita, morálka a v důsledku toho také disciplína. Jsou pak otevřeni nejrůznějším pokušitelským svodům (souborně se to nazývá Kruh bolesti a strachu; ale to nemám čas rozepisovat). Tento souhrn tezí, které možná některým pokročilejším (nebo méně zkoušeným) jedincům připadají banální, se obrací právě na ty, kdo jsou Kruhem vláčeni a poskytují jim, alespoň teoreticky, významnou posilu.

Tedy nemá to být objevitelský text. Slouží ke KONCENTRACI na to, co je známé, vyzkoušené a dobré. Viz moji a Childovu "konverzaci" na téma Pracovní metody ďáblů.
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > K O N C E N T R A C E



1

Musíš zavrhnout hlas, který by tě vedl

jednat proti duchu těchto Koncentrací.



to mi příjde hoooodně legrační..
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Proč? Je to nejdůležitější bod koncentrace... Nehledě k tomu, že jsi tím neodpověděl na moji předchozí otázku... Těžko mi pochopit tu závislost na nezávislosti a jak to souvisí s Koncentracema.
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> no..jak myslíš..
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Zajímalo by mne, jestli je vůbec možno se od tebe dočkat souvislé odpovědi.
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> no..to nevím
prostě mi to připadá poněkud hloupé
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Alright, myslím, že tato diskuse má sloužit k tomu, aby se zjistilo, jestli to poněkud hloupé je nebo není. Proto se poměrně zoufale snažím vytáhnout z tebe nějaký (věcný) argument. Zatím jsi mé úsilí odměnil jen troušením: "Závislej na svý nezávislosti?", "To mi přijde hoooodně legrační" a "Prostě mi to připadá poněkud hloupé". Nesmíš se zlobit, ale při tvým intelektu je to sprosťárna. Očekávám tvoje odpovědi:
1. Co znamená být závislý na své nezávislosti
2. Jakou to má souvislost s mým příspěvkem
3. Co je legrační na Koncentraci č. 1?
4. Z jakého důvodu ti K. č. 1 nepřipadá nejdůležitější?
5. Co je na Koncentracích hloupého? (předpokládám, že hloupého ve smyslu nedomyšleného...)
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> při mém intelektu? zase někdo žvanil?

když se po revoluci roztrhl pytel s náboženskou literaturou..myslím tu východní..i já si zakoupil mnohé knihy a lačně hltal..od těch seriozních..až k minaříkovi či oshovi..prochodil jsem mnohé stezky..přes všeliké buddhismy až k taoismu..celkem mě to zaujalo..na několik let..spoustu meditačních technik jsem vyzvěděl..některé legrační..ač seroisně myšlené..
po pár letech jsem se vynořil..jaksi zatrpkle..
..a pak se po deseti letech objevíš s tímto tvým pojetím koncentrace..a musím se prostě smát..vlastně bych ti měl být vděčný, protože smích miluju..vlastně mě tvé dílko lochtá na nohou 8¨-))
pokuk potřebuji koncentraci..pokud k ní potřebuju tahle pravidla..pak se stávám závislý na pravidlech, která mě mají od něčeho odprostit..proto to zvolání na počátku..
uff.. 8¨-)
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Ach tak, to je konečně potrava. I já jsem svého času prošel podobnou cestou a mám dost podobný postoj. Koncentrace ovšem nejsou meditační text. Slouží k utužování volních vlastností lidí, jako jsem já (tj. těch, kteří snadno sklouznou k nečinnosti nebo jedovatosti - to je na dlouhé vyprávění). Zkrátka ve chvíli největšího pokušení (a že jich teď o mne pokouší!) se obrátíš k příslušné Koncentraci. Jsou tedy vystavěny jako soustava "jednoduchých pravd", připomínek řádu, který se pokušitel snaží zastřít.

Ostatně Koncentrace se mi jeví jako velmi účinný prostředek oponování ďáblům, pro něž je zastření rozumu, rozptýlení základních pravd a obrácení člověka k iracionálním strachům a pochybám hlavní metodou.

Čili si to dovoluji brát tak, že tobě to něco připomíná a že patrně nejsi z lidí, kteří by tak začátečnický prostředek, jakým Koncentrace jsou, potřebovali. Beru.
<reagovat 
 Čtenář - 22.11.2005 > born to be child> No, je opravdu dost hloupý stát se na něčem závislej - zvlášť na pravidlech - ale když nejseš zmatenej a rozumíš si tak vždycky poznáš když některý už nemaj smysl a můžeš si je nahradit jinejma...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> koncentrace je součást meditace

oponovat ďáblům? na to někdo trochu při smyslech věří??
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tyto Koncentrace nejsou součástí meditace. (Shoda slov...)
Ad 2.: Mne spíš překvapí, že by na ně někdo při smyslech mohl nevěřit... Sice to není téma na "diskusi pod příspěvkem", nicméně: ďábli jsou definováni (ve smyslu, v jakém je užívám) jako bytosti, které jsou původcem rozptylování v člověku. Ovšem, pokud mohu parafrázovat otce Tomáše, neexistují tak, jako existuje třebas židle, ani tak, jako existuje člověk. Pokud se tomu chceme trochu přiblížit, existují asi tak, jako existují čísla nebo myšlenky. Ďábel je tedy trochu "vykonstruovaný" pojem, ale to jsou, více méně, všechny pojmy, i židle. Nicméně zacházet ďáblem jako definovaným pojmem je (přinejmenším pro mne osobně) velmi výhodné a přínosné. Na téma ďáblů odkazuji na velmi zábavnou knížku C.S.Lewise "Rady zkušeného ďábla". Howgh.
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> No a taky se nabízí otázka, do jaké míry se naše plodná debata ještě týká příspěvku... Myslím, že jsme se až dosud točili spíš kolem tvých osobních asociací, které jsou sice zajímavé, ale míjejí podstatu.
Pozor! rýpavý, nicméně bratrský podotek: Až by se zdálo, že SOUVISLOSTI ti dělají trochu problém... :-)
<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> já si toho Lewise snad konečně i seženu a Akvinského (myslím-li správně) parafrázuješ odkud, to mne též zaujalo?
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 20.11.2005 > Damianus> bavit se o ďáblovi..andělech..bohu..apod. je pro mě ztráta času..ať za těmito slovy máš dosazeno cokoli
hezký zbytek neděle
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > Přeslička> 1) Lewise si zamiluješ.
2) Myslím otce Tomáše Halíka, ex výklad k existenci Boha
3) Patří tahle diskuse SEM?
<reagovat 
 Damianus (Občasný) - 20.11.2005 > born to be child> Tak to je škoda, že pro tebe to je ztráta času. Mě neustálé přemlouvání Childa k aspoň částečně souvislé reakci taky zvlášť nenaplňovalo. Chtěl jsem se přece bavit o něčem úplně jiném...
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 22.11.2005 >

 


<reagovat 
Eleana (Občasný) - 23.11.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
DULINA (Občasný) - 30.11.2005 >
Body: 3
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.1.2006 > mě to nesedí. Klidně bych jen řekl - následuj božskou intuici, ale musíš mít jasno, že si ji nepleteš s emocemi.
<reagovat 
Mandarinka (Občasný) - 3.5.2006 > mě se to líbí...
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter