Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Soutěže na Totemu
 > Soutěže na Totemu
 > Prázdninová fotka
 > Podzimní listí
 > Dým bramborové nati
 > Česká zima (poezie)
 > Česká zima (próza)
 > Česká zima (fotografie)
 > Česká zima (ostatní výtvarno)
 > Podzimní depky (poezie)
 > Podzimní depky (próza)
 > Podzimní depky (fotografie)
 > Podzimní depky (ostatní výtvarno)
 > MULTIdepky
 > Mé nejlepší dílo (poezie)
 > Mé nejlepší dílo (próza)
 > Mé nejlepší dílo (fotografie)
 > Mé nejlepší dílo (výtvarno)
 > Mé nejlepší dílo (grafika)
 > Mé nejlepší dílo (multimédia)
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - próza
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - poezie
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - foto
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - výtvarno
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - multimédia
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - úlety
 > Podzimní depky 2 (poezie)
 > Podzimní depky 2 (próza)
 > Podzimní depky 2 (fotografie)
 > Podzimní depky 2 (ostatní)
 > Pod povrchem (poezie)
 > Pod povrchem (próza)
 > Pod povrchem (fotografie)
 > Pod povrchem (ostatní)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (poezie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (próza)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (fotografie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (ostatní)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (poezie)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (próza)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (foto)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (ostatní)
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Advent v Praze
Autor: CelticMystery (Občasný) - publikováno 23.11.2005 (15:49:11)

Hejno vran brouzdajících zdánlivě bez cíle parkem se rozlétlo do všech světových stran  pokaždé, když prošel kolem nějaký  osamělý chodec. Ale krákorání, vyjadřující zcela zřetelně rozhořčení nad tím, že si vrány někdo nezvaný dovolil  vyrušovat od chudé podzimní hostiny, co nabízel Sherwoood, záhy utichalo a hejno se pomalu vracelo nazpět mezi rozhrabané odpadkové koše. Pod železničním mostem u Bulhara, úplně nahoře za posledním obloukem pod tratí, která vede do všech světových stran, se probudil jako každé ráno bezdomovec a jeho suchý průduškový kašel zaplašil sýkorky, co poskakovaly hledajíce kolem drobečky a zrníčka  na studeném betonu. Bezdomovec se otočil na druhý bok a znovu zavřel oči, aby si ještě vychutnal sladkou dřímotu, než se vydá do nedaleké charity, kde mu jako každý den dopřejí trochu polévky, chleba se sádlem a cibulí a kde od kámošů vyžebrá určitě nějaký ten vajglík pro potěšení. Kávu si načepuje horkou přímo z nádražního automatu, až si , dá-li Bůh, vyžebrá pár drobných od milosrdných duší, co kolem spěchají každé ráno... z vlaku na tramvaj a z tramvaje do metra, z metra do práce a z práce zase domů. Tenhle chvat ho vždycky děsil, ale teď nikam nespěchá. Svět se mu zúžil na několik málo ulic a zákoutí, kde se může schovat před chladem a nepohodou a kde najde pár kamarádů, kteří s ním táhnou tu káru dál. Začalo mrholit a severovýchodní proudění přinese dozajista během dopoledne sněhové přeháňky. Ruch na křižovatce zesílil a inverze zahustila vzduch výfukovými plyny. Pozoroval ještě chvíli řetězy aut, jak svazují křižovatku ze všech stran víc a víc, a pak vstal, smotal deku a hadry, co měl pod hlavou, do velkých igelitových tašek, a vydal se zadem přes park za kamarády. Dnešek bude stejný jako včerejšek a zítřek bude stejný jako dnešek. Až napadne sníh a přijdou Vánoce, pokusí se vyžebrat teplejší kabát v nedalekém sekáči, ať ty svátky aspoň trochu užije. Určitě se taky půjde na chvíli posadit do kostela na náměstí Republiky a ohřeje si ruce u svatého Tadeáška od desítek hořících svíček. Loni dostal od tamnějších mnichů chleba, cibuli a kousek slaniny. Letos to zkusí znovu. A na Silvestra? Na Silvestra se půjde podívat na bujaré veselí na Václavské náměstí, kde vždycky kápne něco ostřejšího. Bude se tam švitořit desítkami nářečí, ale s kapkou alkoholu si budeme rozumět stejně dobře jako loni, předloni, napřesrok a napořád.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
c212h (Občasný) - 24.11.2005 > Úžasné... 
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 28.11.2005 > Pekny, moc pekny, ale zajimalo by me nakolik je prurez dusi bezdomovce realistickej...
<reagovat 
 CelticMystery (Občasný) - 29.11.2005 > Soutěžící> Kdo neprošel branou poznání a nesplynul se světem této zvláštní komunity asi pochybuje o realismu takového adventu. Já ty figurky znám, ale trvalo mi poměrně dlouho, než jsem se naučil rozlišovat...i mezi bezdomovci jsou lidi, parchanti, smolaři a aristokracie... Jeden můj známý bezdomovec - Pavel - je například největší pracant, kterého jsem kdy poznal, dříč, který denně, vedro, nevedro, mráz nemráz, vyjíždí se svým kolečkem, aby si vydělal pár drobných. Na kus jídla, na pivo... ale i on má svoje standardy. Například mi jednou řekl - Vybírat popelnice, k tomu bych se nikdy nesnížil. Přece si neudělám ze žaludku mrzáka. Znal jsem i jiného bezdomovce - Sašu. Stával vždycky u bufetu na nádraží a dojídal zbytky, sbíral vajgly, dopíjel pivo a sem tam i něco kloudného mu někdo z opilců, slitovavších se nad jeho dobrovolným údělem, mu koupil obloženou housku. Jednou na Vánoce jsme Sašu pozvali k nám do práce,  nechali ho umýt, převlékli ho do čistého, nakrmili a na cestu mu dali balíček oblečení, cukroví a krabičku cigaret. Vyřídili jsme mu vydání dokladů, o které údajně přišel, když ho kamarádi zbili...za dva dny poté postával znovu zkřehlý a ušmudlaný u stánku a žil si svůj život, na jaký byl zvyklý. Tenkrát to byly jeho poslední Vánoce. Dva měsíce nato ho našli v jednom odstaveném vagónu mrtvého. Někdo ho kvůli dokopal a utloukl k smrti. Dodnes se neví proč, ani kdo to byl. Pravděpodobně někdo z místní komunity bezdomovců. Byly tam takoví...pro cigaretu, pro frťana rumu...kdo ví? Potkal jsem se kdysi s bezdomovcem, který si říkal Anděl strážný, potkal jsem se s Králem tuláků...lidi, kteří mají srdce volné a duši otevřenou, znám...ze svých toulek, ze svých zkušeností a spousty příjemných i nepříjemných setkání. A tobě děkuji za hodnocení!
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 5.12.2005 > "Ale krákorání, vyjadřující zcela zřetelně rozhořčení nad tím, že si vrány někdo nezvaný dovolil vyrušovat od chudé podzimní hostiny, co nabízel Sherwoood, záhy utichalo a hejno se pomalu vracelo nazpět mezi rozhrabané odpadkové koše." ojoj, to je neobratné

a pak spousta těch až nechtěně komických vyjádření - např.: "než se vydá do nedaleké charity, kde mu jako každý den dopřejí trochu polévky, chleba se sádlem a cibulí a kde od kámošů vyžebrá určitě nějaký ten vajglík pro potěšení"

já zastávám názor - když o něčem nevím, tak o tom buď nepíšu a nebo si znalosti doplním a píšu až potom

tohle celé působí jak slohovka ze střední kdy nějaká hodná holčička píše o tom, jak si představuje, že žijou bezdomovci

tvůj text je nafrněný a kouká z něho postel a čisté ložní prádlo
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 10.12.2005 > Soutěžící>   tvůj text je nafrněný a kouká z něho postel a čisté ložní prádlo....... z mého úhlu pohledu je to hodnocení  tentokrát trošku vedle..a myslím, že o tom něco málo vím...
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 18.12.2005 > Soutěžící> vaclav mraz je pravdepodobne nejchytrejsi na tehle planete...obraty jsou neobratne a styl je kdovi jaky;neb to byl prave ucel,aspon mylsim ja...
prestan kritizovat a hledej ty lepsi veci.fakt te nechapu,u clanku,ktery jsou naprosto o ho*ne se rozplyvas radosti a na obycejne,ale dobre napsane clanky hazis jenom spinu.
nicmene redaktori asi vi co delaj...

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter