Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Korálky 1
Autor: Sonya (Občasný) - publikováno 29.11.2005 (08:13:53)

V noci se narodím

minulost zahodím

nová se zrodím v tobě

vlhce a azurově

jak kdysi Venuše

prý zrodila se z pěny...

 

Jen trochu retuše

a nebudeš mít

krásnější už ženy...

 

***

 

Srdce se přizná:

 

Skotačí a hraje

si na básníka

poznat cizí kraje

odbíhá

snad se poučí…

 

Však každou buňkou

zjitřelého bytí

v každičké vteřině

to naléhavě cítí

že nejlépe mu

drahý

je v tvojí náruči

 

***

 

Vyléčím se?

To sotva!

 

Jak lodní kotva

kolem krku omotaná

začnou mě škrtit

všechna další rána

a do hrudi se vrátí znova

bolest větší

než Prometheova



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 29.11.2005 > já nevim, ono to vypadá dobře, ale boříš si imáž - sapfó z vysoka kašlala na všechny muže světa a pak, je tam několik bohulibých klišé (jsem stará, rezem zasviněná kotva, to sotva)... kotlíkářko!
Body: 4
<reagovat 
Sonya (Občasný) - 29.11.2005 > Ztratila: Ach, ty asociace! Já naopak muže miluji a chráním. To můj latinář na gymplu mi tak s oblibou říkal, přesněji: naše Sapfó. A ta kotva zrezivělá a stará je obraz ve tvém srdci, v tom mém je toliko veliká a těžká, nicméně se kovově třpytí...Děkuji ti moc a moc za upřímnost /akorát ten kotlík mi uniká/.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 29.11.2005 > Venuše, Prométheus, Sapfó....nesešlo se nějak moc pojmů ze staré Persie v jedné básni ?
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 29.11.2005 >
Body: 2
<reagovat 
c212h (Občasný) - 29.11.2005 >

jako obvykle..tentokrát za tu Venuši přidávám +


Body: 5
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 29.11.2005 > c212h> Moc ti děkuji, doufám, že tě ani v příštích příspěvcích nezklamu.
<reagovat 
modrá muška (Občasný) - 29.11.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 29.11.2005 > modrá muška> Děkuji ti mnohokrát. Za puntíky i za tvůj vlastní příběh.
<reagovat 
soti (Občasný) - 29.11.2005 > Pěkný závěr.
Body: 5
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 29.11.2005 > soti> Děkuji.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 29.11.2005 > Romanticky až nasládlé .... klišovité .... některá místa jsou ale pěkná ...
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.11.2005 > "Skotačí a hraje X si na básníka "

- můžeš mi vysvětlit tento přelom?

jinak rýmy velmi primitivní, do očí plivající

2-3
Body: 2
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 30.11.2005 > Václav Mráz> 

Asi jsem správně nepochopila výraz "hlubší kritika", když teď čtu tvoje odsudky.

Prý co do člověka vchází, to z něho vychází: Vnesli do tebe mnozí cosi z toho, čím teď obdarováváš ty mě, zdá se mi, právě jsem se to totiž dočetla pod tvými rybičkami v kleci...a vidíš, já se ti aspoň snažím porozumět.


<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 30.11.2005 > Už jsem četl i horší milostné...každopádně mě nechala chladným.
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 30.11.2005 > šedé> A je to tak dobře - můj milý na mě za ně milý je. A to je panečku Pan Básník! Díky za zastavení.
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 29.11.2005 > No, vskutku nevím, zda jméno Sapfó se hodí pro heterosexuální básnířku :-). Možná by o ní věděli dnes jen znalci antiky (jako třeba o Alkaiovi), kdyby neproslula i jako symbol leseb. Ostatně po ostrově (Lesbos), kde žila, se dnes říká lesbám lesby.

;-)
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 29.11.2005 > BorisCvek> Svůj motiv už jsem objasnila a měnit to nehodlám, přestože tvým výkladem cítím se být teď značně znejištěná, máš totiž pravdu. Raději se tedy podívám na něco od tebe.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.11.2005 > BorisCvek> a mohl bys nám teď ještě vysvětlit třeba matematiku pro první supeň ZŠ? ;-)

OTW: zvláštní, u lidí s širokým přehledem a mnoha znalostmi pozoruji, že nedovedou mnohdy rozlišit, která informace je úzkoprofilová zajímavost a která obecně známá
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 30.11.2005 > Sapfó> OK :-) Nejlepsi je psat pod svym vlastnim jmenem :-).
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 30.11.2005 > Václav Mráz> Je pravda, ze nedokazu rozlisit, od jakeho veku je uz znalost kontextu jmena SAPFO samozrejmosti :-). Tipoval bych si rozhodne vyssi vekovou hranici nez 15 let :-).
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.11.2005 > BorisCvek> no.. já nedávno v hospodě.. respektive - nedávno v hospodě dvě sedmnáctileté slečny vyjádřily touhu vysvětlit princip existence černých děr - nerad na ten večer vzpomínám :-))
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 30.11.2005 > BorisCvek> Souhlasím s tebou. Také to dělám. Na www.pozitivni-noviny, na www.babinet, na www.pismak a na svém vlastním webu. Tady jsem z ryze osobních důvodů udělala výjimku.        
<reagovat 
Tanein (Občasný) - 3.12.2005 >
Body: 4
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > Tanein> Děkuji.
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 29.11.2005 > Velice povedené...
Body: 4
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > Seregil> Děkuji ti.
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 29.11.2005 >

Velmi dobře navazující a dobré přívlastky.

Pěkný jazyk básně.

Jen tak dál.

ZAčátečnice učitě nejsi:)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > ireversible> Moc si toho vážím.
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 29.11.2005 > milá, nepobuřující, zamilovaná báseň;
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > Lyryk> Děkuji ti.
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 1.12.2005 >
Body: 2
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > swedish_nigg> Děkuji.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 29.11.2005 > Nádhera. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > sibyla> No, to je hodně silné slovo, ale opravdu moc děkuji.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.12.2005 > Sapfó> Nemyslím si, mě se to opravdu moc líbilo. Jinak bych to nepsala. :-)
<reagovat 
malykuba01 (Občasný) - 29.11.2005 > moc hezké
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > malykuba01> Děkuji ti.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 29.11.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 5.12.2005 > Claw> Moc děkuji.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 5.12.2005 > Sapfó> já moc děkuji
<reagovat 
 Rambonaut (Občasný) - 6.12.2005 > Claw> já myslím, že toho děkování bylo už nějak moc!!! Co říkáš???:))))
<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 6.12.2005 > Rambonaut> To si člověk na svojí stránce tady nesmí rozhodnout sám? Já si myslím, že upřímných díků není nikdy dost. Také tobě děkuji za nahlédnutí  !!!
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 7.12.2005 > Rambonaut> ani ne (teda z mé strany)
<reagovat 
 Rambonaut (Občasný) - 7.12.2005 > Sonya> 

ta poznámka byla spíš víc adresovaná Claw

Ale jinak dík:-))))))))))


<reagovat 
 Sonya (Občasný) - 7.12.2005 > Rambonaut> Wauw! Aspoň jsme se zasmáli!
<reagovat 
 Rambonaut (Občasný) - 7.12.2005 > Sonya> 

no jéje


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter