Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 7.7.
Bohuslava
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Téma
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


 j'en ai marre (Občasný) - 27.1.2006 > Ztratila> 

Ahoj Ztratilo,

 

globalizace x citlivost: tak netvářím se, že na tohle mám odpověď, snažím se jí tvořit svým životem, hledám cestu jak důstojně žít s tím, co vím. Nicméně, každý může udělat jednu věc: když o něčem vím, tak nemlčím, když to jiní přehlížejí. Tak například, když proroci růstu říkají, jak se lidstvo pozvedlo za posledních pár století, jak se máme dobře, je třeba dodat, že jejich tvrzení ma sakra omezenou geografickou platnost! Navíc, můžeš dnes díky panem prezidentem Klausem tak nenáviděným mocichtivým neziskovkám pomoci sama, třeba adopcí na dálku. Všem kritikům tohoto projektu říkám: proč to neudělat?

Pokud jde o hluché a slepé: neříkám, myslím, že ani z textu to neplyne (kdyžtak ukaž kde, třeba jsem to napsal neobratně), že slyšet je víc než vidět. Říkam jen to, že jsme kulturou obrazu (image) natolik, že přestáváme naslouchat. Ale zpět k tvému dotazu. Je to jistě mezní příklad a odhaluje jednu zásadní věc: Slepý, narozdíl od zaslepeného, si ztrátu zraku nezvolil. Proto píši, že neotřesitelnost je volba.

Píšeš o jistotě a bezpečnosti. Není to však samoúčel? Tak například, dovolím si být osobní, jistou výhodou mé stáže v USA bylo to, že jsem tam byl sám - s časem jsem hospodařil podle svého a plánoval si téměř vše sám. Nemusel jsem se o svůj život s nikým dělit. Bylo to bezpečné a jisté, neboť druzí, a zvláště ti blízcí, mohou zneklidňovat a nabourávat. Žít sám je velmi pohodlné...Věřím však, že nejlepší cestou životem je žít s druhými. Zktátka, jistota a bezpečí nejsou samy o sobě nějakým dobrem: vždy se ptejme, čím za to platíme. To je motivem mého eseje: považuji cenu za neotřestitelnost za příliš vysokou.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter