Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 29.6.
Petr a Pavel
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Otřesně otřesené ráno
Autor: c212h (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Harfička (Občasný) - 25.1.2006 > Líbí se mi.
Body: 5
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 25.1.2006 > Harfička> Děkuji
<reagovat 
KrtiCa (Občasný) - 25.1.2006 > Celkově dobrá, největší dojem z posledních dvou slok!
Body: 5
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 25.1.2006 > KrtiCa> Děkuji
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 25.1.2006 >

Možná víc obsáhlá  s možností redukce formy i obrazů.

P.S. A my bychom chtěli i  něco o tom bezdomovci !


Doporučil 
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 25.1.2006 > Raimund> 

hmmmmmmmm, já to chápu, ale některé věci mě pěkně dokáží vytočit.

Co nadělám, jsem jaká jsem a asi (ne zcela určitě! ) už to v mém věku měnit nebudu. 


To víš, býci, zamáváš jim rudým hadrem před očima a ostatní se pak nestačí divit..a oni se pak zase uklidní a dál se popásají na své trávě. Zatímco všichni kolem nevěřícně kroutí hlavou

 

Díky za D

                    s přáním pěkného D..tedy dne


<reagovat 
kidal (Občasný) - 25.1.2006 > hmm
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 25.1.2006 > kidal> Mé potěšení a díky
<reagovat 
skold (Občasný) - 25.1.2006 >
Body: 5
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 25.1.2006 > skold5> Mé díky
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 25.1.2006 > něco by z toho možná mohlo být, kdyby se vypustil kousek patosu a trošku zařádila tužka škrtalka ;o)
Body: 3
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 26.1.2006 > Kelly> Děkuji za poznámku, ale nechám to tak. Možná by z toho něco bylo, ale pak by to nebylo mé dílko s mými pocity. Ovšem budu o tom alespoň přemýšlet.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.1.2006 > c212h> přemýšlej a příště třeba zkus jednat :o)

ne vždy totiž znamená úplné vypsání autorových pocitů to, že se automaticky dostaví poezie - neboť to jsou dvě různé věci...
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 26.1.2006 > Kelly>  Všimla jsem si, že máš ráda poslední slovo. No vida, to už jsme dvě Své dílko přesto nechám tak jak je. Nemám svůj osobní pocit, že bych měla vynechat jediné slůvko. Nebývám vždycky se svými dílky spokojená, často se k nim vracím, po čase říkám, že to či ono bych napsala jinak, občas dodatečně tu kus nahradím, tu vynechám a někdy jsem zpětně tak nespokojená, že ukryji nebo spíš vymažu.... ještě ten čas nenazrál Díky za poznámku
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.1.2006 > c212h> Džízis, holky, co dneska blbnete? :o) tady přece nejde o nějaké poslední slovo... smyslem mé reakce bylo dát ti najevo, že přece po tobě nechci, abys tohle dílko kvůli mně nijak měnila - ale jelikož máš zaškrtnuto, že máš zájem o hlubší kritiku, snažila jsem se ti napsat, jak já vnímám vyjadřování citů a pocitů v poezii, aby ses nad tím třeba mohla zamyslet, až budeš něco psát příště. Nic jiného za tím nehledej, snažím se jen diskutovat - ale dobrá, už budu mlčet :o)
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 26.1.2006 > Kelly> 

Ale děvče milé, já přece diskutuji. Nepochopila jsem tedy, z předchozích řádek, jak vnímáš vyjadřování citů a pocitů v poezii.

 To nebylo myšleno ve zlém. Lehká nadsázka.

Naopak líbí se mi tady ty přestřelky, které vedeš s některými, bez ohledu na to na kterou stranu se já zrovna přikláním...kdesi jsem četla takovou poznámku, zaujala mě.

 cit. "Poezie je především psaní o nepopsatelnu ..Není důležitá forma, ale obsah.Škatulky a šuplíky s názvy forem jsou leda tak pro teoretiky, kteří se teorií literatury živí.Nejdůležitější je vnitřní svoboda a všechno ostatní proseje čas..."

přikláním se k neznámému (alespoň mně neznámému) autorovi těchto slůvek. Je poezie jako ze škatulky a vůbec mě nezaujme, nic mi neřekne i když jí ostatní tleskají. A pak někdo napíše pár slůvek, která se dotknou mého srdce a zanechají na douho stopu a je mi v tuhle chvíli úplně jedno, že všichni ostatní to zatracují a mluví třeba o kýči. Proboha ohrané klišé.

 Stává se mi to i tady na tomhle serveru.

 

A myslím, že můj vkus co se týče poezie není  zrovna špatný. Můj úhel pohledu samozřejmě a pak těch stovek a tisíců obdivovatelů podobných děl a dílek


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.1.2006 > c212h> Tak já teda ještě nemlčím ;o)
osobně naprosto souhlasím s tímhle:
"Poezie je především psaní o nepopsatelnu... Škatulky a šuplíky s názvy forem jsou leda tak pro teoretiky, kteří se teorií literatury živí. Nejdůležitější je vnitřní svoboda a všechno ostatní proseje čas..."

ovšem zásadně nesouhlasím s "Není důležitá forma, ale obsah." Ono je totiž důležité obojí - zvládnout. Forma může být taková či maková - ale musí být nějaká, existujou přece věci pro poetiku základní - rýmy či volný verš, rytmika, obrazy, přirovnání... A zvládnutí těchto věcí se autorovi povede více či méně. Samozřejmě že dílo naprosto formálně dokonalé může být úplně "bez duše" - ale ani ta duše nemůže být bez formy, o tom jsem přesvědčená.
Z toho důvodu přistupuju s nedůvěrou k prohlášením typu " A pak někdo napíše pár slůvek, která se dotknou mého srdce a zanechají na douho stopu..." Ten člověk tě dokázal dojmout - ale čím? dobrou poezií, nebo jen tím, že ti "nějak" sdělil cosi, co tě dojalo? já v tom vidím rozdíl.

A není pro mě důležité, co obdivují stovky a tisíce (jejda, až to zavání masovým vkusem, hihi).
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 26.1.2006 > Kelly> 

..a pak to zavání tím teoretismem. Samozřejmě, spojení obého dává jistou dokonalost.

Já jsem odjakživa osoba v některých věcech nedůvěryhodná  a hlavně tvrdohlavá, ale to už mám dané ascendentem svého narození, takže s tím radši ani nebojuji.

 

Jo, maso to já ráda!

a pokud se pod ním skrývá nejen svíčková, ale třeba také Verlain!, Baudelaire! a Březina a třeba Nezval a Mácha (to je fašírka co?!

 

 

 

No, když se dvě ženské dají do diskuze...asi nás tady pěkně sperou..

Víš ono s tou bolestí nebylo tak docela od věci a už mi činí velké potíže tady u toho sedět. Mám to totiž dočasně zakázané.  Tak třeba zítra...

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.1.2006 > c212h> Já si dovolím parafrázovat - Pouze spojením obého lze dosáhnout na dokonalost :o)
tak zas někdy, a díky za rozhovor!
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 27.1.2006 > Kelly> Taktéž..nikdo není dokonalý, si dovolím trošku upravit..jen někdo je dokonalý  a já? možná zvláštní, možná trestuhodné - netoužím po dokonalosti. Díky a měj se
<reagovat 
 pimon (Občasný) - 31.1.2006 > c212h> Tak snad z Vašeho tříbení názorů a slov jediné dobré vzešlo a to spojení  a nad spojení ve všech jeho významech přeci není.Tak připíjím na spojení. Bodíky tentokráte za plodnou diskuzi.
Body: 5
<reagovat 
čtenář kdojenejchytrejsi:-) - 25.1.2007 > Náhodou jsem na to narazil - ani jsem pořádně vaši diskuzi nečetl, ani to o co se jedná, ale i tak si dovolím do ní vstoupit několika poznámkami, jo?:-D

1.) Pche -poezie coby psaní o nepopsatelnu. Jste se pos**li.:-) Co je na verších "za tou naší garáží,/Anča na mě doráží" nepopsatelného?:-)))
2.) Dominance formy nebo obsahu... už forma sama je nositelkou nějakého obsahu! To nevíte? A do obsahu autor promítá leda vlastní talent.
3.) Otázku dokonalosti a nedokonalosti necháme stranou - nejsme televize Prima, abychom si podkuřovali, kdo z nás je a kdo není dokonalý! Každý má zkrátka své možnosti. A kdo píše blbě, měl by se aspoň něco jiného naučit dělat dobře a nehrnout se do něčeho, na co nestačí.:-D
Nikoho nezajímá dokonalost nebo nedokonalost, ale jestli někdo umí nebo neumí. A kdo neumí, tak ten to má blbý a měl by brát svou "tvorbu" pouze coby masturbaci. Nechť se jí oddává s ryzí vášní a z radosti, ale jen v soukromí nebo před milovanými a milujícími partnery.:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter