Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šifra mistra Leonarda - Dan Brown
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 27.1.2006 (00:06:47)

 

  Rozenkruciáni, templářský řád, Fibonacciho posloupnost, Růžová linie, Svatý grál, číslo fí – 1,618, Máří Magdalena, Opus Dei. Beraní či kozí hlava jako hlava Boha plodnosti, nebo hlava ďábla? Jsou rituály se sexuálními praktikami černou magií, nebo prastarými pohanskými obřady? 

  Řekli byste, že tohle všechno může organicky zapadat do dobré detektivky?

  Ať už se o tyhle věci zajímáte natolik, že vám jejich podobné začlenění přijde jako znesvěcování, nebo se naopak domníváte, že musí detektivní příběh degradovat, nedejte se odradit.

  Autor vás s největší pravděpodobností přesvědčí, že tam opravdu zapadají.

  Ale nebojte se, nejde o historický příběh s detektivní zápletkou. Vše se odehrává v současnosti v několika evropských městech a nechybí takové atributy jako pařížská policie, Interpol, honičky v autech, nejmodernější odposlouchávaci technika, falešná obvinění, vraždy, ani zajímavé rozuzlení.

  Autor mistrně žongluje s prokazatelnými historickými fakty a odvážnou fantazií způsobem, který stírá hranice mezi těmito zdánlivě neslučitelnými pojmy, až na jednu jedinou výjimku tak logicky a věrohodně, že si na konci, alespoň na okamžik, neodpustíte otázku: A co když je to všechno pravda?

  Já osobně velmi oceňuji, jak dokázal vymyslet a propojil výchovu v dětství hlavní hrdinky s dějovou zápletkou a jejím rozkódováním. Nebudu nic prozrazovat, až si to přečtete, jistě odhalíte proč.

  Jak název napovídá, ani obdivovatelé všestranné osobnosti Leonarda da Vinci nepřijdou zkrátka. Jeho dílo v celé své šíři záběru je nedílnou součástí příběhu, stejně jako především výtvarné a architektonické umění vůbec.

  Na závěr bych chtěla citovat z úvodu, který napsal sám autor:

„Veškeré popisy uměleckých děl, architektury a tajných rituálů v tomto románu přesně odpovídají skutečnosti.“

 

  Několik slov o autorovi, z přebalu knihy:

„Dan Brown vystudoval na Phillips Exeter Academy, kde se poté, co přestal být studentem, změnil v přednášejícího profesora. Dnes vyučuje angličtině a tomu, co mu očividně jde ze všeho nejlépe: tvůrčímu psaní. Se svou manželkou žije v Nové Anglii.“

 

  Od téhož autora už vyšlo: Andělé a démoni

 

  Knihu vydalo nakladatelství Metafora, spol. s r.o.,  v r.2003



Poznámky k tomuto příspěvku
Mishka (Občasný) - 27.1.2006 >

Mi se tahle kniha dost libila. Detektivky jakehokoliv druhu vubec nectu, ale tady me zajimalo, co je v te knize tak vyjimecneho, ze je to takovy svetovy bestseller. Dnes uz chapu! Pro me to ani nebyl zajimave promysleny prorustajici pribeh, ani zaver takovy jaky byl, ale prave ony realne informace/fakta provazejici celou knihu! to me velmi zaujalo, primo chvilema dostalo! ;) Nebudu prozrazovat vice budoucim ctenarum ani divakum dokoncovaneho filmu (http://www.sonypictures.com/movies/thedavincicode/)... ;)

 

Bude se hodit mit po ruce pri cteni obrazky Leonardovych del, zvlast kvuli jednomu obrazu jsem vyskakovala v noci z postele pri cteni a zapinala znovu poc a hledala tento obrazek... ;)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Leonardo_da_Vinci_(1452-1519)_-_The_Last_Supper_(1495-1498).jpg

Bude se hodit! ;)

 

 

http://www.randomhouse.com/doubleday/davinci/

http://davincicode.jouwpagina.nl/rubrieken/davinci-s-favorites.html


<reagovat 
c212h (Občasný) - 27.1.2006 >

Všechny knížky od Dana Browna jsou úžasné a čtou se jedním dechem. Stejně jako Mishka jsem lítala na internetu, štrachala ve své knihovně a hledala a hledala.

 

Dostala se mi do ruky krátce po jejím vydání s doporučením "mami, tuhle knížku nečetl nikdo déle než dva dny.." asi 512 stránek, usmála jsem si a řekla, "já přece nejsem nikdo..." Četla jsem jí necelé dva dny..dnem, nocí... Vlastně také neznám nikoho, koho by nechala déle v klidu. Pravda mého tatínka, kterému je přes 70 a nemá moc času. Četl asi 4 dny... opravdu doporučuji!


<reagovat 
fanýs (Občasný) - 27.1.2006 >

 

Pro ostatní:

Nedá mi to, abych si nepřihřál svou polévku. Nechcete občas napsat nějakou "recenzi" či spíše svůj názor na knihu nejen pro totem, ale i pro mne http://www.hint.cz/recenze ?


Doporučil 
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 27.1.2006 >
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 27.1.2006 >
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 27.1.2006 >

avi

 

ve mně zatím anotace Brownových knih nebudily velké dychtění se s nimi obeznámit... ale asi aspoň tu Da Vinci Code zkusim, bysem byl v obraze.


<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 27.1.2006 > Nyní je i film...

Pořád přemýšlím, jaký je rozdíl mezi reklamou a recenzí.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 27.1.2006 > Nemocný> Domnívám se, že rozdíl je ve výši provize pisateli recenze. Je mi jasné, že v tomto případě Naty za recenzi nic nedostala a dokonce jí nakladatelství ani neposlalo tu knihu zdarma, jak se to u recenzí v časopisech běžně dělá.  Není recenze jako recenze.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.1.2006 > fanýs> :-))
Ještě že píšeme pro radost a ne pro peníze.:-)

Chápu to tak, že se jí kniha líbila, tak ji chtěla doporučit i druhým.
Příliš se mi ta recenze nelíbí.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 27.1.2006 > Nemocný> Můj názor je, že se mi recenze nemusí líbit. Spíše od ní očekávám informaci. Jestliže jsem již předtím např. četl některé knihy, o kterých recenzent píše, dá se předpokládat, že znám recenzentův vkus a zájmy a potom mohou být informace v recenzi knihy, kterou jsem ještě nečetl pro mne zajímavé.
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 28.1.2006 > Nemocný> Určitě nejde o nějakou profi recenzi, ale těch je všude kolem na tuto knihu spousta. Naty dle mého měla prostě po četbě knihy, která ji oslovila, chuť a potřebu se podělit, nalákat, dát o téhle knize vědět i těm, kteří o ni ještě náhodou neslyšeli. Případně vyvolat diskuzi s těmi, co už ji četli. ;)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.1.2006 > Mishka> To zní jako bys ji omlouvala.
Chci tím říct, že subjektivní úmysly autora jsou jen prvopočátkem ke vzniku textu.
Mně jako čtenáři je vlastně jedno, PROČ to psala, ale zajímá mě, jak to napsala a co napsala.

Nevyžaduju nějaké přesné informace o knize náležitě vědecky podané. :-)) Ať to klidně napíše po svém... naopak budu jen rád.

Většina recenzí vznikne proto, že nás dílo osloví a máme tak chuť a potřebu o něm napsat.

A abych nezapomněl: já jen napsal, že se mi ta recenze nelíbí. Nevim, proč hned autorku bránit. Není třeba.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.1.2006 > fanýs> Chápu tedy správně, že tato recenze je určena lidem, který Naty už znají?
"Jestliže jsem již předtím např. četl některé knihy, o kterých recenzent píše, dá se předpokládat, že znám recenzentův vkus a zájmy a potom mohou být informace v recenzi knihy, kterou jsem ještě nečetl pro mne zajímavé."
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 28.1.2006 > Nemocný> Vzal sis to nějak moc k tělu... řekla bych...
Naty neomlouvám, nebráním (není za co!), jen jsem podala jiný úhel pohledu na její psaní.. jak jsem to cítila já... o nic jiného nešlo ...nač tolik obhajoby?! ;)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 28.1.2006 > Nemocný> Jak jsem to myslel nejlépe vysvětlí příklad. http://www.hint.cz/recenze
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.1.2006 > Mishka> kdybych si to vzal moc k tělu, mluvil bych emotivně.
Těžko něco namítat, když to tak cítíš.
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 29.1.2006 > Nemocný> jsme se nepochopili, to se stava.. zvlast pri neosobni komunikaci! ;)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.3.2006 > jedna z nejstupidnějších a nejodpudivějších knih co jsem kdy vzal do ruky - klišé, trapnost, ubohost...to jsou ty pravé znaky tohoto "díla"...mimochodem, přečtěte si někdo i Anděle a démony...první stránky jsou prakticky totožné...autor jen vyměnil jména...nekoukám ještě na současnou aféru se soudem kvůli plagiátorství...Dan Brown je bublina, je to velké, vylhané nic...
dlouho už jsem tak při čtení netrpěl...choutky odložit ten škvár se vracely každou stránku, ale zatnul jsem zuby...byl jsem zvědav, jestli se aspoň na konci něco nezlepší...nezlepšilo...

recenze je stejně slabá jako dílo samo...
Body: 1
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 16.3.2006 > Max Bubakoff> 

Nechcete tento svůj názor uveřejnit jako samostatnou recenzi ? www.hint.cz/recenze

Uvítal bych, kdybyste byl ochoten občas něco napsat o knihách, které čtete. Tady Váš názor zmizí v přívalu dalších příspěvků. U mne bude k dispozici stále.

Mimochodem o recenzi na Anděle a démony bych rád rozšířil svou sbírku. Již jen pro srovnání.


<reagovat 
 c212h (Občasný) - 16.3.2006 > Max Bubakoff> 

Příliš příkrý soud, zbytečně ostrý a příkrý.

Musím se Naty zastat, chtěla na knihu jen upozornit. Ovšem i tak je Tvůj názor zajímavý z toho pohledu, že jsem se ještě u nikoho nesetkala s tak ostrým odsouzením této knihy, spíše naopak.


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.3.2006 > c212h> beru, že naty nepsala recenzi...chtěla jen upozornit...jedničku měnit nebudu, protože cokoli spojené se jménem Dan Brown si to zaslouží...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.3.2006 >

zabývat se tím zlodějským diletentem už nemíním, jen sem musím ještě napsat popis těch úvodních zhruba 40 stran obou "knih"

Andělé a démoni - Langdon, vražda světoznámého vědce, zanechané "vzkazy", dcera tohoto vědce, která s Langdonem dál objasňuje stortku, vrah - olbřím arabského původu

Šifra - Langdon, vražda světoznámého badatele, zanechané vzkazy (tady mě nejvíc pobavila představa, jak někdo s průstřelem břicha, pečlivě a vcelku v klidu aranžuje složité hádanky), vnučka zavražděného badatele, která s Langdonem dál objasňuje storku, vrah - olbřím - albín

nebudu se už vyjadřovat ke šroubovaným zápletkám, ke skoku Langdona s krytem předního skla z vrtulníku z výšky jednoho kilometru, kdy si v době volného pádu stačí spočítat, pod jakým úhlem má tu plachtu napnout, po dopadu pobyde v nemocnici asi tak jako vy, když spolknete kost z kapra a hurá, už zase objasňuje...kriste...to kdyby napsal sem nějaký grafoman, dostane jedničku a zapomenu na to...

finální nepravděpodobní a papírem a papundeklem smrdící padouši...člověk s IQ vyšším než 25 je odhalí velmi záhy...Dan Brown je největší šmíra současné světové prózy...překvapuje mě jen fakt, že do tak stupidního příběhu vlezl i Tom Hanks...

 

recenze psát neumím, ale když mě nakrkne někdo tak, jak se to povedlo Danovi, tak to musí jít ven...


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 16.3.2006 > Max Bubakoff> Škoda. Nepotřebuji klasické recenze, mne hlavně zajímá názor na knihu.
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 27.1.2006 >

a co tohle:

 

"Dan Brown = Umberto Eco pro základní školy"

 

?

 

slýchám různé názory na tohoto autora, ale tohle označení-přirovnání mě zaujalo...

 

D. Brown je dobrý řemeslník, o tom není pochyb.

Dokáže knihu napsat tak, že ji čtenář zhltne...

Už to, jak člověka vhodí od první věty doprostřed akce.

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.3.2006 > lhostej> spíš bych napsal Dan Brown = Umberto Eco pro pomocné školy
<reagovat 
čtenář šeda - 23.3.2006 > ..ale začne to hezky,dramaticky,člověk si hned začne "promítat" a postupně se to posunuje do pozice sračkojdního hitu.Hit je to správné označení a myslím,že i hlavní motivace vzniku knihy profesora "tvůrčího psaní" a tedy oboru,který natolik smrdí technologií,že je trapné ho spojovat s nějakou hloubkou nebo závažností.Na druhou stranu přeci nikde masivně nejezdí a nepřednáší "novou pravdu" a pokud to někoho donutí,přečíst si něco dalšího o L.da V. je to plus a v práchách se hold nemůžeme koupat všichni...
<reagovat 
Brain (Občasný) - 20.4.2006 > Zcela určitě. Já si toho všiml asi na třicáté stránce a pak už mi to bylo jasné. Na čtenářky zvyklé na to, že většinu literatury tvoří machisti, misogynové nebo teplouši (a různě zfrustrovaní škaredí chlapíci, kteří to s ženskýma neměli lehké) s tím odpovídajícím pohledem na něžné pohlaví coby spolek kachen a husí, nutně musí četba Browna působit jako očistná lázeň. Nejsem kachna, pomyslí si kachna za plotnou, jsem bohyně!
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 28.5.2006 >

Je zvlastni, jak lide malo vi o historii cirkve, ktera si rika katolicka. Pak napise nekdo ctivou knihu, kde se snazi skloubit historicka data s fikci a lide sedaji na zadek. Je to stejny jako u Coelhe. Nicmene knizka je opravdu pro vetsinu lidi ctiva a dobre napsana. Jako detektivka. Pokud bych ale mel rict svuj nazor, pak detektivky G.K.Chestertona jsou mnohem zajimavejsi nejen souvislostmi ale i napetim. Navic mi uz leze na nervy ta nekonecna propagace, coz v Cesku neni zrejme videt, ale tady v anglo-irskem prostredi je kazda pitomost nazvana jako sifra Leonarda, dokonce se objevilo i 5 knizek pro deti na to tema...

Jenze marny boj, to co na prvni pohled pusobi bombasticky za par let splaskne, protoze profesionalne je kniha zvladntuta jen po strance scenaristicke. I Browna za par let nikdo nebude znat, protoze napsal po strance obsahove prumernou knihu poplatnou dobe.  Dobe, kdy spousta lidi uz jenom uspesne papouskuje, co cte v novinach ale vlastni nazor nema.  Brown neni spisovatel, ktery prezije, to co se zda na knize mnohym neskutecne je jen to, ze do sve knihy vmontoval skutecneho velikana - Leonarda. Jinak by se o knize vubec nepsalo. Pokud ale hledate dobrou detektivku, pak to muze byt dobra knizka ...))) pro me je to ale dobre promysleny blabol ... v diskusi se mi libilo prirovnani: Dan Brown = Umberto Eco pro základní školy ))) ja bych rekl pro materinky )) ale to souvisi jen se znalostmi ctenaru, ...


<reagovat 
Brain (Občasný) - 20.4.2006 > Všechno, co Max říká, je pravda, pravda a nic než pravda.

Upozornil bych mj. na muže o berlích, který v letícím aeroplánu s tácem v ruce servíruje čaj. :) Což je ale detail - poopravil bych Maxovo tvrzení, že hádanky jsou "složité". Nikoliv - ta cesta chlapa s čistým průstřelem je zcela zbytečná, stopy krve by totiž musely každého dovést k cíli.

Dále mě uráží jeho debilní tvrzení a zamlčování podstatných informací pro vývoj událostí, je to falzum detektivky, nejhorší šmíra jakou jsem četl za posledních pět let. Lichotí ovšem ženským (ty ho myslím prosadily) na každém kroku. Proto jej čtenářky "hltají jedním dechem". Řemeslník je samozřejmě ze současných komerčně úspěšných literátů jednoznačně úplně ten nejhorší. To už budu raději číst Dicka Francise.

Jednou jsem se dokonce během té smrtelné nudy i rozeřval (fakt nahlas) smíchy, a sice, když dvojka Langdon, Pitka vyhledává odkazy podle klíčových slov. Napínavé líčení chroustajícío IBM mě prostě dostalo.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.4.2006 > Felipe.> jo...to že je to jedna obrovská óda na ženský, ženskost...tam bude asi pes úspěchu zakopán...
:)

řekl bych, že je Brown průkopníkem tzv. menorománu
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 3.10.2006 > Max Bubakoff> já teda nevim, ale ač ženská, pro brauna mám jedině kopanec do předních zad, okovanou botou, špičkou, nabroušenou. "šmíra" je pro to ještě celkem eufemismus.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.10.2006 > zirael> 

ano, toť dle mého názor žen, které samy nepotřebují demonstrovat svoji ženskost...


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 4.10.2006 >

chtěla bych se dokopat k přečtení něčeho od browna, ale nemám dost sil, už ta představa mě nudí...


<reagovat 
 zirael (Občasný) - 5.10.2006 > ztratila> šifru si dej, je to takový slušný měřítko braku = když víš, kde se nachází dno, líp se ti hodnotí to ostatní nad ním. a ty výborný cliffhanger konce kapitol - směješ se a nemůžeš přestat. :)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.10.2006 > taky myslím:))
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.10.2006 > metro je retro?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.10.2006 > já jsem v tomhle trochu ignorant, čili jsem až z nějakých jarešových ironických poznámek asi po roce zjistila, že dan brown napsal šifru: původně jsem si myslela, že to je někdo jako Hunter S. Thompson... nějakej jako metalista.  Mimochodem, nedávno jsem byla na obědě s bývalým přítelem, kdysi býval sečtělý, dnes pravil, že četl santiniho jazyk, od někoho, na jehož jéno si nemohl vzpomenout, ale prý je to "český dan brown", musela jsem se držet, abych nespadla ze židle:))
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 5.10.2006 > ztratila> ježiši maríja. to mu snad ani radši neřeknu:)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 8.10.2006 > ztratila> aby se pak nezjistilo, že ten český je ve skutečnosti "ur-brown"
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 10.10.2006 > lidstvo> ne, to ne!!

;)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter