Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Carpe Diem
Autor: Santiago (Občasný) - publikováno 3.2.2006 (17:14:46)

Ten jež bloudí temnotou ať procitne  nyní,

vždyť vše se dá změnit  v jednu chvíli.

Ten kdo doteď v klidném snu si snil,

ať ihned probudí se,aby zas sebou byl.

Vždyť žijem životy jiných a svůj by jsme jen chtěli žít,

proč to nejde svojí vlastní cestou jit....

CARPE DIEM!



Poznámky k tomuto příspěvku
c212h (Občasný) - 3.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hrobník (Občasný) - 3.2.2006 > co na to říct,snad jen,žes to vystihl
Body: 4
<reagovat 
CrazyAnca (Občasný) - 4.2.2006 > Super...
Body: 5
<reagovat 
Santiago (Občasný) - 4.2.2006 > Jo diky moc...!
<reagovat 
mary (Občasný) - 4.2.2006 >
Body: 2
<reagovat 
 Santiago (Občasný) - 4.2.2006 > mary> Proc dva?Neoslovilo Te to?Nebo s tim nesouhlasis?Nemam rad kdyz tam nekdo soupne jenom body bez toho aby to oduvodnil!!!
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 5.2.2006 > není to dobré
<reagovat 
 Santiago (Občasný) - 5.2.2006 > Opíječ tchýní> Jo díky!!!
<reagovat 
apple (Občasný) - 5.2.2006 > plne vim,co tahle basen znamena.me se libi...i tobe preji Carpe diem!
<reagovat 
apple (Občasný) - 5.2.2006 >
Body: 3
<reagovat 
mary (Občasný) - 4.2.2006 > Nemáš rád ? :o)

Ono je vyčerpávající pořád psát ty stejné důvody, když se z nich autoři stejně obvykle nepoučí a píší dál takovéhle strašlivosti.

Ačkoliv nikde nevidím žádnou prosbu o odůvodnění (která by dle mého názoru byla slušností), zkusím ti k tomu napsat pár poznámek.

1) Myslím, že náročnější čtenář se může po přečtení takového nesmyslu, co´s napsal, cítit až uražen. Důvod je jednoduchý - zřejmě ses neobtěžoval si to po sobě ani přečíst. Popřípadě neumíš česky - to by snad byla omluva. Nasekat v takhle krátkém textu jednu příšernou hrubku (by jsme / bychom), další chybu v diakritice (jit / jít) a v závěru se ještě vytasit příšerným slovem "svojí", to je skutečně na pováženou. O překlepech se raději ani zmiňovat nebudu (mezery, nemezery,...).

2) Vřele doporučuji něco si o tvorbě rýmů přečíst - než je začneš používat. Snil/byl, žít/jít jsou rýmy gramatické, které defakto ani rýmy nejsou. Dnes už je v kvalitní poezii prakticky nenajdeš; případně jsou v těžké minoritě. Naposledy byly in tak v 19. století.

3) Hárající interpunkce. V zásadě by si měl autor pokaždé vybrat, zda ji bude používat, či nikoli. Něco mezi si obvykle dovolí jen dobově moderní poezie (expres, futur,...). Ve tvé básni je nerozhodnost, zda ji používat/nepoužívat, možno označit za chybu.

4) Rytmus. Je úplně mimo a ta "báseň" se rozpadá. Trocha počtů: 9, 10, 9, 13, 16, 11. Můžeš mi ten rytmický vzorec vysvětlit ? Asi ne, že :o). Takže další výtka - báseň nemá rytmus. Ani podprůměrný.

5) Naprosto zbytečné slovní inverze. Pominu-li fakt, že tenhle typ básnětvorné metody je už dávno pasé, zní to navíc skutečně směšně.

6) Neoriginální, trapný námět. Vsadím se s tebou, že najdu několik básní, používajících rádoby vznešené latinské carpe diem. Je to hloupé...jako napodobenina kabelky od Versaceho.

Je toho víc, mohla bych pokračovat.
Upřímně řečeno - je to sračka na entou.

Díkybohu za to, že jsou i nenároční čtenáři, jejichž vkusu toto stačí :o).

Zdravím.
<reagovat 
 Santiago (Občasný) - 4.2.2006 > mary> Jo jsi hustá!!!;o)Tohle přesně jsem potřeboval slyšet!!!Vyčerpávající odpověď!Nemám jedinou připomínku,snad jen...Ty sama máš tady tři příspěvky a z toho jen jednu psanou.A ta se mi taky nezdá tak kvalitou na úrovni jak zde popisuješ a jak by měla vypadat dokonalá báseň.Já se pouze snažim nějak vyjádřit myšlenku,která mě napadla nebo kterou chci sdělit ostatním.Já třeba hodnotím spíše podle toho jak mě to zaujalo,jestli se po přečtení musim zamyslet,co mi autor tím řiká a ne nad tim,že mu to zkouknu po fyzické stránce(jestli víš jak to myslim).Jestli to má nějakej rytmus(to jsem myslel,že mají mít spíše texty k písním) nebo zda-li píšu slova podle Tebe nezvyklá.Připáš mi přesně jako nějaká učítelka češtiny(které fakt nemám rad!),která se snaží poezii změřit,dát na několik "stejných"hromádek,zařadit do šuplíků a totálně rozkouskovat na vzorce.Namísto aby své žáky učila poezii pochopit a nechat se unášet její krásou a hlavně její volností.Co Ty na to?

Časem to třeba dokážu podat i podle tvých představ,ale do té doby budu psát,jak Ty řikáš,"sračky na entou"!

Ještě jednou díky za kritiku.
<reagovat 
 mary (Občasný) - 5.2.2006 > Santiago> "nezdá se ti kvalitou na úrovni" ? Poprosím tě o její rozbor - je možné, že tam mám nedokonalosti. Ovšem rozhodně v ní nemám hrubky :o).
Psaných příspěvků tu mám několik desítek.

Tvá báseň stojí za prd především z jednoho prostého důvodu - TISÍCKRÁT tu už nesmysly tohoto typu byly. Není v tom nic původního, nic vlastního, nic, co by mohlo trochu erudovanějšímu čtenáři něco dát. Chce to nejdřív poezii číst, klíďo i příšerné klasiky, klíďo i modernu. Pak budeš vědět, co jsem měla svou kritikou na mysli.
A žít v česku a neumět česky je podle mě ostuda pro každého - nejen pro pseudobásníky, nejen pro učitelky češtiny.

Volnost a krásno může mít i prd - jde o subjektivitu. Proto jsem ti vytáhla alespoň ty nejzávažnější technické nedostatky. O tom, že je ta báseň mému oku i uchu nelíbivá z dalších tisíců subjektivních důvodů, nehodlám diskutovat. Ono to totiž v konstruktivním rámci nejde.

Nemáš zač, měj se pěkně.
<reagovat 
 apple (Občasný) - 5.2.2006 > mary> ja patrim mezi ty amatery a mene narocne...a souhlasim se Santiagem,jeho tvorba neni dokonala,ale dokazu si po tim predstavit,co citi a chce rict....
<reagovat 
 Hrobník (Občasný) - 18.2.2006 > mary> dal jsem si tu práci a přečetl Tvuj příspěvek KLady podzimu,nebo tak nějak ......
no,popravdě,málem sem usnul!
ale jen chci něco dodat k tvému komentáři na Carpe diem..
hehehe prosim Tě,viděla si někdy aby báseň měla rytmus?
mužeš mi vysvětlil co to je?protože podle mě to je hrozná blbost,mám pocit že si si to trochu spletla s libozvučností,nebo něčim takovým.
dále mě zajímá,pokud ty si teorii o tvoření rýmu četla??jestli jo,tak nejsi nic jiného,než typický učebnicový básník,což mě osobně se hnusý...
přesně jak řikal Santiago,máš naučené vzorce podle kterých píšeš.....
o tom to lae není,jde o myšlenku,cit a vášeň,smutek,depresy a o to podělit se s ostatníma o to všechno,vždyť každej píše trochu špatně,proto toho druhého,takže to je tak všechno.
sbohem paní učitelko

<reagovat 
 mary (Občasný) - 5.2.2006 > apple> nemám nic osobního proti méně náročným, ni proti dotyčného tvorbě :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter