Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zámek
Autor: bernall (Občasný) - publikováno 9.2.2006 (15:33:40)

V zámku se ohnul klíč
tak pečetí se stal
já zůstal zamčený
ty nesmíš dál


Jen to cvaklo
jen se to protočilo
podivné ticho
si mě ochočilo


Můžeš mi šeptat
prahem-pod
když odmítla ti
pečeť vchod


Můžeš mi šeptat
tak se mnou být
může být krásné
se nespatřit...



Poznámky k tomuto příspěvku
skold (Občasný) - 9.2.2006 > good pane
Body: 4
<reagovat 
back (Občasný) - 9.2.2006 > Je víc než good pane. Já říkám verry good poane!!!!!
Body: 5
<reagovat 
Albina (Občasný) - 10.2.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 11.2.2006 > tohle nikdy nepochopím... krom toho ani nevím, co je pečet. Přemýšlel jsem o pečeti, ale to mi tam úplně nezapadlo. ale možná místo omítla, patří odmítla? Ta záhada je pro mě ta, jak tento příspěvěk někdo může ohodnotit pětkami. to to asi vůbec nečetli? ale taky se můžu mýlit já, tahle variantu nelze prostě nikdy vyloučit.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.2.2006 > Souhlas s Opíječem.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.2.2006 >
Body: 2
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 14.2.2006 >

taky mi to vrtá hlavou.

Oprav si to máš ty chyby.

A taky to rozdělit na sloky, což není nutnost, ale je pak větší přehled.

Taky použité výrazy jsou takové protichůdné.

V zámku se ohnul klíč 
tak pečetí se stal
já zůstal zamčený
ty nesmíš dál - nemůžeš bych rozhodně použil.Nesmíš je jako kdyby jsi to  sám chtěl.

 

takhle v tvém podání je to matoucí.

Nebo bych použil absolutně jiné výrazy, ale to by pak z toho mohla vzniknout dost velká abstrakce a to už tahle báseň nechce podle jazyku.

 

Jinak je to vcelku uspokojující.

Symboly jako klíč a dveře, či pečeť zavánějí kýčem.

Ale ten nápad s pod prahem jse mi líbil.

trošku předěláš a dám víc.

Takhle jako NAty

 


Body: 2
<reagovat 
 bernall (Občasný) - 9.3.2006 > ireversible> děkuji za vaše reakce báseň jsem upravil aby snad byla dostupnější ovšem píšu jak cítím...
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 11.3.2006 > může být krásné
se nespářit?
<reagovat 
 bernall (Občasný) - 12.3.2006 > střívko> NESPATŘIT.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 12.3.2006 > Bernall> jéžiš, promiň.
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 16.3.2006 >

hmmm... k lesu čelem, k Ivanovi zády... nevyváženému kolísání rytmu jsem na kloub nepřišel, ale třeba má nějaký účel, zvlášť když je například ve třetí strofě text neústrojně deformován a přitom jiný než metrický důvod se nenabízí, přestože je rytmické uspořádání tak, jak je. Užitý jazykový materiál mi přijde chudý, symbolika vyžilá, obrazy bez tajemství... co mohu ve výpovědi hledat? Pro své pocity nejsme básník, pro ně jsme lidmi, což je fajn a milé, ovšem jako čtenář básně, tj. uměleckého textu musím chtít víc, za lidství mi chválit nepřísluší.


<reagovat 
 bernall (Občasný) - 16.3.2006 > miroslawek> píšu podle svých pocitů pokud se ti to zdá pocitově obrazně a tak všelijak podobně chudé divím se že píšeš tuto kritiku.Jejížkonec mi nějak unikl.
pokud se mně něco nelíbí tak jako tobě nehodnotím to (většinou) kritiku píšu jen tam kde cítím nějaký potenciál.asi jme oba někde jinde....
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 17.3.2006 > Bernall> To nepochybně jsme (oba někde jinde)... a právě proto snad má smysl psát podobné poznámky. Ale tuším, že se ti nepodařilo správně vstřebat, oč jsem se pokoušel s tebou podělit... nikoliv jen konec. Začněme tedy z konce jiného. Mně se tady líbí máloco, téměř nic. Je sice pravdou, že v  mnohých případech je asi zbytečné až kontraproduktivní cokoliv poznamenávat, ovšem nevidím důvod, proč bych měl pokaždé smlčet svůj náhled na předkládaná dílka. Víceméně všichni píší "podle svých pocitů" a valná většina se tím pak zaštiťuje a ovíjí své texty podobnou argumentací jako česnekovým věncem, který má zahnat krvelačného upíra. Co však při tom míjí je skutečnost, že se čtenář nemůže při hodnocení vyjadřovat k pocitům (ty umíš a odvažuješ zvážit kvalitu cizí lásky, bolesti, utrpení či radosti, nebo je dokonce porovnávat?), nýbrž jen a pouze ke kvalitě transformace do podoby uměleckého díla, kterým se báseň právě podle míry zdařilosti přetváření a utváření jazykové skutečnosti stává. Tady vidím při všem porozumění veliký nezdar - což je běžné a tedy by mě to nepodněcovalo ke komentářům, ale ovšem také cítím (to je asi to nejbližší slovo) jistý potenciál... a proto komentuji na zamyšlenou...
<reagovat 
 bernall (Občasný) - 18.3.2006 > miroslawek> to byla řeč jak víno.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 9.4.2006 > Líbí..
Body: 4
<reagovat 
ALKATRAZ (Občasný) - 22.10.2007 > že se na ně nevysereš....nic příště neopravuj....
hele když je něco podle pravidel...tak se ti vysmějou, že je to moc uhlazený...a když si to napíšeš jak to cejtíš, tak nadávaj, že to neni dokonalý. Prostě obojí je špatně.Je to dobrý protože je to kus tebe a když je něco dobrý,tak se to lidem dycky buď nelíbí nebo líbí.To co se líbí všem je sračka.
A tohle je dobrý!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter