Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Špitál
Autor: back (Občasný) - publikováno 12.2.2006 (12:16:27)

 

undefined

Vlhký zápach plísně špitální chodby.

Chrápající opilci, jejich rozbité hlavy

a potrhaná těla.

Turbany z gázy mění je v dobyvačné Anatoljany

po hrozivé bitvě, vonící špiritusem a krví.

Pod prostěradlem se rýsuje křivka těla.

Nepřirozeně nehybná.

Na stehně  poslední vzkaz Cháronovi.

I v podsvětí musí být pořádek.........

Uslyším ozvěnu Dantova Pekla.

Otevřu ústa. Chci řvát, pít !!

Tiché zasténání.

Závan hnisu. Nasládlá vůně.

Delikatesa masařek.

Bolí mne imaginární noha.

Pohnu imaginárními prsty

a vymočím se na imaginární mísu.

Potom skutečně usnu.




Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 12.2.2006 > Drsné, nezvyklé námětem, ale jako dobový obrázek velmi výstižně vyjádřené.
Body: 5
<reagovat 
back (Občasný) - 12.2.2006 > Děkuji. Tak to bylo myšleno. A nazlost těm všem motýlkářům, láskám, páskám.......
<reagovat 
zirael (Občasný) - 12.2.2006 > poezii nedělá to, že výpověď odsekáš to odstavců. možná to tak někdy vypadá, zvlášť je-li báseň psaná volným veršem, ale NE, opravdu ne - i volný verš má rytmus, instrumentaci.
na ty další otázky odpovídat nebudu, nic z toho jsem nesoudila. obsah toho textu mě míjí, ale rozhodně nepobuřuje.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 12.2.2006 > poezie to není ani náhodou, jen próza rozsekaná do řádků. proč? ale ty hrátky s "imaginárním" se mi líbí, je to výstižné.
Body: 3
<reagovat 
 back (Občasný) - 12.2.2006 > zirael> Kde jsou hranice poezie, prózy ? Kde jsou hranice lidské normálnosti ? Kdo postavil ty mantinely ? Co musí dílko obsahovat aby to byla báseň ? Kdo to přesně stanovil ? Neodvažoval bych se tak jednoznačně soudit. To náleželo tmářům. 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 12.2.2006 > back> Souhlasím s tebou...Jinak mantinely by měl mít každý v sobě ....ve všem ....co se týče básně...je opravdu výmluvná, pravda, dost tvrdá, nicméně se mi líbí
Body: 5
<reagovat 
 skold (Občasný) - 12.2.2006 > back> Souhlasíms tebou. Kdepak jsou hranice poezie ? To je pěkná hovadina mít vymezenou zónu poezie.Spíš měla Zirael říct, že to není poezie jejího gusta a ne, že to není poezie.Nicméně tahle báseň špatná není, ael neříká mi nic.
Body: 3
<reagovat 
 back (Občasný) - 12.2.2006 > skold5> Dík.
<reagovat 
KrtiCa (Občasný) - 13.2.2006 >  Člověče, co se z tebe ještě vyklube? Silné, budící emoce.
Body: 5
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 13.2.2006 > Zajímavý text. Docela se ztotožňuju s tím co povídá zirael. Je to místy dost řidké a ne zrovna elegantní, ale je tam jakási kostra vrcholící na konci. Jsem z ní trochu zmaten... přemýšlím, co jí chybí a co má...
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Dík za komentář. K dílku. Středověk nebyl zrovna poetické místo.
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Dík za komentář. K dílku. Středověk nebyl zrovna poetické místo.
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Dík za komentář. K dílku. Středověk nebyl zrovna poetické místo.
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Dík za komentář. K dílku. Středověk nebyl zrovna poetické místo.
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Dík za komentář. K dílku. Středověk nebyl zrovna poetické místo.
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 13.2.2006 > back> Středvěk jistě poetický byl, jako ostatně cokoli, je li o tom poeticky psáno... Možná mi vadí způsob, jakým je ona drsnost a hnilobnost servírována. Zdá se mi, že strategie přímého sdělení stavu věcí bez nějakých metafor s důrazem na expresi samotného výjevu byla lehce zbanalizována svou nevyrovnaností a všudypřítomností. Některé části tohoto přímého popisu nejsou vykoupeny překvapením, které exprese potřebuje vedle bizardnosti k životu. Jinak řečeno místy mám pocit jako by bylo mimo vlastní báseň vsunut dodatek - "prostě to tam bylo fakt hnusný"... což jde mimo započatou stylizaci, jakkoli to ladí s obsahem. Taky bych trochu zapracoval na rytmu a ladnosti textu. Některá zájmena vyloženě vadí: v druhé strofě v prvním řádku "se rýsuje". V první strofě "jejich" a kousek pod tím "je" se taky nepříjemně váží a působí neohrabaně. Celkově ale mám z textu dobrý dojem, je to o něčem a má to v sobě odvahu i styl (byť ne zcela jednoznačný).
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.2.2006 > tichotam> Děkuji, opravdu děkuji. Byl to spíše pokus o cosi nevšedního. V kritice máš naprostou pravdu.Budu poctěn když i v budoucnu navštívíš má dílka a poctíš je svou obj. kritikou.
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 13.2.2006 >

Drsné, na mě působí až moc...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 14.2.2006 > Lenki> Opravdu děkuji.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 14.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 14.2.2006 > jiri-jirik> děkuji, že jsi podpořil můj pokus.
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 14.2.2006 >

 


Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 14.2.2006 > swedish_nigg> 

Díky.


<reagovat 
MiKa (Občasný) - 14.2.2006 > přestože chybí rytmus, pro mne to poezie je - specifickým vytrháváním - jakýsi formální nelad, nesklad mi hraje s obsahem, takže mi vůbec nevadí, právě naopak
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 14.2.2006 > MiKa> Děk za komentář. Opravdu dík.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.2.2006 > na mě je to též hodně popisné, asi mám podobný názor jako zirael, včetně konce s imaginárnem :o)
námět mě moc neoslovuje, i když - stejně jako Naty - nepobuřuje :o)
Body: 3
<reagovat 
 back (Občasný) - 14.2.2006 > Kelly> Byl to spíše takový pokus. Mám rád syrovost a chtěl jsem jí vyzkoušet, no v pokusu o báseň
<reagovat 
KEHTH (Občasný) - 15.2.2006 >  Drsné a velice realistické, zvláštní poesie.
<reagovat 
marsé (Občasný) - 6.8.2006 >

 Asi tě zklamu...líbí se mi to...a můžu ti oznámit, že jsem v tom ten středověk nenašla...takhle to totiž v mnoha špitálech vypadá ještě i dnes. Náš primář onehdy volal z ambulance: ,,Máme místo na tom lepším pokoji?" Tím byl myšlen sedmilůžkový pokoj žen na akutním oddělení...žádná následná péče...jo slibují, že do dvou let to bude jiné a 1.8. začali bourat budovu z které nás vystěhovali...tak snad konečně středověk pomine....jo, líbí se mi to...je to totiž pravdivá báseň a já o tom něco vím .

Možná už líp pochopíš i to, co píšu já...chci si od ,,práce" odpočinout, víš


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter