Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Krajina ztraceného srdce
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 21.2.2006 (20:12:38)

Krajina ztraceného srdce

Kdybyste se jednou probrali ze snu a zároveň neprobrali, šli byste dál cestou náladovou, neslyšeli byste okolo sebe nic a přesto hluk, došli byste na jedno místo, kde nic nedává smysl a zároveň do sebe všechno zapadá.

Někteří z vás by zabloudili, jiní cestu by vzdali, ale těch málo, co do cíle by došli, poznali by sami sebe, přednosti skryté v jejich duši.

                                                                      

Tam na onom místě stojí tři stromy, jeden celý rudý jako by vyrostl ze samotné krve, z něhož ozývá se denně dětský pláč, co trhá srdce na statisíce kousků .

 Proti němu roste do výše strom, co velikostí své krásy dotýká se samotných nebes.

V létě jsou jeho větve obaleny květy těch nejkrásnějších rostlin. Probouzí v každé bytosti harmonii a klid jakou nikdo nikde nepozná. Nikdy však tenhle dokonalý strom nebude nejkrásnější, dokud o kousek dál bude stát ještě jeden.

Stačí pohled na tuto rostlinu a tají se vám dech, tluče srdce a cítíte bolest uvnitř těla, jenž vytvořila hudba, kterou hraje sama duše stromu. Vypovídá příběh dvou osob, o lásce, jakou nikdo nikdy nepoznal a nepozná. Každý patřil do jiného světa, přesto prosili hvězdy, aby mohli žít jejich společný sen, i když věděli, že nikdy spolu nebudou moci být, protože jejich vztah by mohl zničit, co snažili se za celý život vytvořit. Každý odešel svou vlastní cestou a musel znovu naučit se milovat, jediná opravdová láska, však daleko a zároveň blízko navždy zůstala-do srdce vyryta.

 

Celý den vás tam obloha omývá kapkami teplé, slané vody a hřeje slunečními paprsky. Žádné slunce, žádné mraky. Jen duhové nebe, které nemizí.

Pod nohami vám roste tráva, až do velikostí malých stromků, z černé, teplé zeminy, v které je obsažena všechna moudrost světa, je jemná jako hedvábí jakoby rostla z obav, aby vám neublížila.

Roční období v té zemi existují a neexistují, jsou i nejsou. Po jaru chodí léto, podzim nebo zima, ale jednou za čas nepřijde vůbec nic, jindy, když je planeta náladová se období střídá po dnech, hodinách, minutách a vytváří se tím obrovský chaos, který by umělci jistě sloužil jako múza pro velké dílo, ať by byl sochař, malíř, básník či spisovatel.

Čas tam ubíhá rychle a neskutečně pomalu. Na některých místech vůbec není a v jiných koutech země je zase tak rychlý, že přijdeš a odejdeš aniž by jsi si to uvědomil.

 

Často myslívám na onu krajinu nebes, co zastínila mi mysl a stále se mi zjevuje ve snech. Přemýšlím, co se tam právě děje, kdo ji asi našel, kam její život spěje. Jestli stále stojí tam ty tři stromy, tráva září životem a zdali pořád má všechno svůj řád, kterým se nic neřídí. Kdo ví? Třeba se tam právě ty jednou vydáš, ty, který nevěříš, že logika není všude přítomna, až se vrátíš, povíš mi, jak se ti tam líbilo.



Poznámky k tomuto příspěvku
 Bell (Občasný) - 20.2.2006 > lucy moran> Tohle není hodina češtiny na Netu - navíc než jde něco do tisku, tak se o dílo stará armáda lidí, která opraví, upraví, vyškrtá. Tahle připomínka je úplně mimo mísu.
Doporučil 
<reagovat 
Bell (Občasný) - 20.2.2006 >

Ano, tak tohle má sílu, máš potenciál děvče - Cappie to napsala hezky, lépe bych to neuměla. Roste z tebe spisovatelka, moc bych ti přála, aby ti ta čistá dišička vydržela co nejdéle.


Body: 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 20.2.2006 > Bell> Děkuji. Právě jsem řikala kamarádce, že se bojím, co jste napsali, protože víc ze sebe neumím vydat. Dala jsem do toho všechno, co je ve mně, prošla jsem každý kout své duše a vyhledala mojí druhou tvář. Tohle je snad odraz mé třináctileté duše... Jak cítí svět kolem sebe. A ještě jednou děkuji za radu:)
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 20.2.2006 > Bell- no samozrejme, Lucy napsala uplnou kravinu. Ale dekuji za pochvalu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 20.2.2006 > Ten článek je krása. Nemyslím tím přímo že je krásný, ale taková je krása. Jsou to slovní obraty spojené s myšlenkou tvořící naprostou dokonalost. Sice sem párkrát něčemu nerozuměla, ale myslím, že to tam ani není na škodu. Myslím, že každý by se do oné krajiny, krajiny ztraceného srdce rád podíval. Ani si přitom většinou neuvědomuje, že kousek té krajiny se v něm nachází. Že se nachází v každém z nás a i když je často neviditelná, u každého se najdou chvíle, kdy se objeví a na určitou dobu zastíní ostatní krajiny. Na rozdíl od dřívějšíh příspěvků je to úžasné a já nemůžu dát jinak než 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 20.2.2006 > Cappie> Moc děkuji. Nevíš jak jsem se bála to zveřejnit, pracovala jsem na tom sice pouhé tři dny, ale yla jsem vhůru do noci, každý odstavec jsem kontrolovala a kdyby se tohle nelíbilo, bylo by jasné, že mám přestat psát.. Určitě máš pravdu, krajina, o které píši, je v každém znás, ale je tam celá, jinak by ses tam nemohla dostat:) Jen někteří se před ní zavírají a dělají jakoby neexistovala:)
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 20.2.2006 > Jde to z toho poznat. Měla si strach. To znamená, že ti ten článek není lhostejný. Musela si do něj také hodně vložit. Z toho již jasně vyplývá, že to nebude jen tak obyčejný článek. je to kus odvedené práce. Gratuluji k té změně. Jen tak dál.
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 20.2.2006 >
<reagovat 
mezon (Občasný) - 21.2.2006 > Je to dobrý. Podrobnější kritiku máš v mejlu.
Body: 4
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 23.2.2006 > pridavam se k Lole. logika je naprd. kdyby ste dlouho premysleli co tu vlastne bylo nez tu byl vesmir, tak byste zkoncili v blazinci
<reagovat 
Bell (Občasný) - 23.2.2006 >

Já si myslím, že co je pro někoho logické a jasné, pro druhého to může být totální nesmysl. S logikou to bude asi tak, jak s pravdou. Každý má tu svoji za jedinou správnou. Logická je matematika, tam to jeden neokecá :-). Takže Lolo, to co je dnes pro tebe černá můra, s odstupem let se ti bude jevit úplně jinak. Všichni jsme v době dospívání měli v palicích zmatek, ty nejsi žádná vyjímka, ani nic co by se vymykalo z normálu. Nemá cenu ti popisovat zkušenosti, protože jsem přišla na to, že ty jsou nepřenosné a každý z nás musí něco prožít aby je získal. Pocit, že se člověku hroutí jeho svět zažiješ i v dospělosti. Přesto si myslím, že ve světě funguje jakýsi řád a že život má smysl a že je to bezvadná záležitost (pokud nejsi kuře melancholik :-). Zkus si každý den najít něco malinkého hezkého (úsměv neznámého člověka, sluníčko na nebi...). Bože to jsem se rozkecala ... A piš, docela ti to jde


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 22.2.2006 > Fakt nádhera. Na to kolik Ti je let, jsi obrovský talent a máš v sobě velký potenciál. Ty to ještě všem ukážeš. O tom já vůbec nepochybuju. Já totiž umím vidět do srdcí a duší lidí ... a tak vím. :-)))

Navíc, protože je Ti tolik kolik Ti je tak píšeš ještě čistě a to má hodně do sebe. :-)

Neboj a piš dál.

Věci se musí prožívat srdcem a to především láska. Před plno věcmi lidé zavírají oči, nakonec je to jejich věc. Já to nedělám. A jsem moc ráda, že jsou dívky jako Ty :-). Ještě takové čisté. To je krásné. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 22.2.2006 > sibyla> Nemyslím, že mám talent, jen přes den v sobě tlumím bolest, kterou mi denně pusobí lidé a to všechno v kládám do psaní. Jestli píšu čistě, je to proto, že jsem si uvědomila, co je dítě a snažila jsem se při psaní tak myslet v kládat do toho něco od nich. Já jsem dětství ztratila a utopila se ve vašim světě. A tam já opravdu nepatřím. A ani nechci patřit...
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 22.2.2006 > Lola> Bože děvče co to plácáš ? Nechtěj prosím, ať si o tobě zkazím dojem. Mě docela nadchlo, co jsi napsala teď, tak to prosím neshazuj. Dongeon má stylisticky pravdu, ale o to tady vůbec nejde. Nebo si mám myslet, že jsi si z nás vystřelila ? Do života patříme a vůbec si nemůžeme zvolit být dítětem napořád - i když to není úplně špatná představa. Dětství neztrácíme, prostě jen přejdeme do stavu dospělosti ať se nám to líbí či nikoliv. Každý z nás si pak musí vybojovat své místo na slunci. Tak to prostě chodí.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> Můžeš patřit tam kam chceš jedině Ty sama. :-))) Mě psaní taky moc pomáhá, tak Tě chápu. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 22.2.2006 > Bell> Nevystřelila. To rozhodně ne. Dětství se ztrácí. Najednou se probudíš a musíš čelit životu a už nemůžeš žít jako dítě bez problémů. Jen někdo to zažije dřív a někdo dýl. Oberou tě o to všichni, co máš ráda, jakmile ti začnou probodávat sdrce.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.2.2006 > Lola> Věci víry a lásky logické nejsou. :-) Srdce Ti nikdo probodávat nemusí, to se nedej.

Já naopak jsem spokojená se svým věkem, vyrůstala jsem ještě za totality a tak jsem ráda, za to co je. Ale každý to asi vidí jinak. :-)

Hlavně nesmutni a piš a maluj. :-)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 22.2.2006 > Začátek mě nadchl...říkal jsem si, že se ti to povedlo pěkně stylizovat do řekl bych starodávnějšího jazyku. Opravdu pěkně vypracovaný a jde poznat, že sis dala záležet a nad každou větou přemýšlela.
Přesto mi příjde, že po vydařeným začátku se ti skladba vět začíná rozpadat do normálního jazyka. A navíc v prostředním odstavci mi příšlo, že jsi ten fígl postavila na "by" a "co"
a hned jsem byl citlivý na tyhle dvě potvory:
"...co trhá srdce na statisíce..." a hned pod "...co velikostí své krásy..." a jednu větu si totálně zaBYlovala:" Někteří z vás BY zabloudili, jiní cestu BY vzdali, ale těch málo, co do cíle BY došli, poznali BY sami sebe..." - což mi přišlo šílené (nejsem žádný znalec jazyka, ale myslím že "starý text" lze navodit i jinak než BY v přeházeném slovosledu)
A ještě mi neseděla věta:"pod nohami vám roste tráva...teplé zeminy...je jemná jako hedvábí" Trošku jsem ji proškrtal, abychom se dostali k tomu, že teplé zeminy je jemná...(nepředpokládám, že by moudrost byla jemná)
Pokroky jsou znatelné, řeknu ti super! Jen tak dál. A víš co bych přidal příště? Ještě nějaký pořádný příběh.
Tohle byl pro mě popis s nemastnou a neslanou vsuvkou a milencích...
Už se těším co spichneš příště...jestli se budeš takhle zlepšovat...tak jsem zvědavý kam to dotáhneš...

<reagovat 
 Lola (Občasný) - 22.2.2006 > DondedoG> Já o těch "by" vím...Ale prostě se mi tam líbí. Moji hlavu nepředěláš. Myslela jsem, že ty první přijdeš na to kdo jsem, ale někdo tě předběhl:) Ale já jsem ráda, že to nevíš, pak kritizuješ aspoň upřímně. Já jsem dělala jen pokus. Nerada píšu něco jiného než normální fantasy a pohádky. Proč jsem to nerozvinula do pořádného příběhu? Protože je to odpočinek od mého velkého díla, s kterým zápasím už několik měsíců. Věděla jsem, že tobě se to nebude líbit, proto jsem ti napsala, aby jsi si to přečetl. Byla to obhajoba na logiku v 13. komnatě. Logika nelogika. To se mně líbí a tobě ne. A přesto jsi pro mě jeden z nejlepších autorům tady na totemu...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.2.2006 > DondedoG> Mně se to přirovnání s tou zeminou zrovna líbilo... nevím, přišlo mně to takové jiné a neobvyklé a to mám ráda. :-)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> No nemyslím si, že bych byl nějak super dobrý...mě to baví a tak nějak psát prostě musím. K tobě: Neboj já vím kdo jsi. Nápověda mi stačila.
Logika nelogika:) Já mám rád ve věcech jasno a aby to fakt sedělo. Neříkám, že se mi tohle nelíbilo naopak.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> No nemyslím si, že bych byl nějak super dobrý...mě to baví a tak nějak psát prostě musím. K tobě: Neboj já vím kdo jsi. Nápověda mi stačila.
Logika nelogika:) Já mám rád ve věcech jasno a aby to fakt sedělo. Neříkám, že se mi tohle nelíbilo naopak.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> No nemyslím si, že bych byl nějak super dobrý...mě to baví a tak nějak psát prostě musím. K tobě: Neboj já vím kdo jsi. Nápověda mi stačila.
Logika nelogika:) Já mám rád ve věcech jasno a aby to fakt sedělo. Neříkám, že se mi tohle nelíbilo naopak.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 24.2.2006 > sibyla> spíš mi šlo o to množné číslo a pak jednotné než přirovnání...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 23.2.2006 > DondedoG>  Když se zamyslíš, co je vlastně logický a budeš na to koukat ze všech úhlů pohledu, zjistíš, že logický neni vůbec nic a v ničem nemůžeš mít úplně jasno a nic nebude pořádně sedět.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 27.2.2006 > DondedoG> Je tu ... roste tráva, pak vložená věta a pak je...v které je obsažena všechna moudrost světa...

tak myslím, že tohle je správně. Nevím, co přesně jsi myslel Ty?

Je jemná jako hedvábí ... já osobně bych už pak dala jako novou větu. Ale je to na každém, taky nemám moc ráda, když mě někdo do toho co napíšu moc mluví. :-)))
ahoj
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> Naopak, když se zamyslíš zjistíš, že všechno na světa má svůj smysl, svoje místo, své upořádnání a tedy svojí logiku. A právě tu já hledám i v povídkách...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 27.2.2006 > sibyla> Jo s tou větou máš pravdu. Ted jsem na to koukal znova. Trošku zamotané souvětí, ale má chyba...je to tam dobře...

"taky nemám moc ráda, když mě někdo do toho co napíšu moc mluví" - narážka na mě? :) Jsem se koukal na Výchovu dívek v čechách a tam byl citát, že Umělec nepotřebuje kritiku ale uznání/obdiv"
Já dal pro jistotu obojí protože, jak sama tvrdíš, nikdo z nás tady ještě neni hotový...

Jistě, můžeš argumentovat tím, že tohle neni kritika ale obyčejné tlachání do řemesla...oukej, ale vzhledem k tomu, že nemám nad čím bádat, když je to popis...můžu posuzovat s ostatnímy popisy...a zde jsem zůstal u posouzení mezi jejímy díly...
Hlavně já nechci, aby to vypadalo jako kecání..já to podávám jako to co se mi nelíbí...
A ve výsledku si myslím, že se hlavně jedná o názor autora a ne o můj nebo tvůj. Je jen na něm, jaký styl hodnocení bude brát v potaz a co si z něj odnese...
A jelikož jsem byl dotázán přes mail o hodnocení, tak jsem tak udělal...
Hezký den
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 23.2.2006 > DondedoG> Logiku si jenom lidé vymysleli. Ona vlastně neexistuje. Možná ani svět, jak ho vidíme my, neexistuje. Já jsem dítě a přemýšlím jinak než dospělí lidé.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 27.2.2006 > DondedoG> Ne to nebyla narážka na Tebe. Myslela jsem to tak, že já to nemám ráda. Ale na Tebe to nebylo. No já taky spíše píšu prózu, povídky. Ale nemám moc času a tak spíše hodnotím teď poezii. To je kratší. :-)

V pohodě. Když jsi byl požádán o hodnocení, tak je to něco jiného. Moje stylistika taky není zrovna brilantní, tak ani nechci moc hodnotit. hi hi

Asi jo umělec potřebuje spíše obdiv a uznání nebo pozitivní kritiku, tedy konkrétně co zlepšit. :-)))
měj se fajn
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.2.2006 > DondedoG> Napsala jsem ti, protože jsi jeden ze tří autorů tady, co obdivuji:):):) Když teď ale koukám na tuto diskuzi, přemýšlím, jestli bylo dobře, že jsem malinko experimentovala. Já nerada píšu něco jiného... A za ty dlouhé souvětí se omlouvám. Já tak píšu ráda...;)))
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> Dobře, já se hádat nepotřebuji a ani se tady nějak filosoficky dohadovat na téma logika. Já si myslím, že existuje řád, který dává věcem jejich smysl a logiku a ty si myslíš, že svět je chaos...neberu ti to.
Jen jedna věc - ty víš jak přemýšlí dospělí? Zatím jsem nepotakl dva lidi co přemýšlí totožně a to je netřídím na kasty dospělích dorůstajícíh a dětí.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.2.2006 > Lola> Máš pravdu logika je vymyšlená. Nevím, možná i když nejsem dítě v něčem přemýšlím podobně jako Ty. I když ne ve všem. Já posuzuju věci z hledisla citů a srdce.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 27.2.2006 > Lola> Ahoj Lolo, tak kde je něco nového, ať se do tebe můžeme pustit ? Experimentů se neboj, co ti kdo může udělat ? Hele, kolik lidiček - tolik názorů. Vyber si co si myslíš, že je správné a na ostatní zapomeň a piš. ´Se těším
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 27.2.2006 > Lola> Děkuji:)
Tahle diskuze je hlavně šíleně větvená...už ani nevím kam co psát:)))
Experiment je podle mě vždycky lepší než dokola psát to samé, i kdyby to bylo líbivé. Musíš vyzkoušet co nejvíc možností abys věděla co ti vyhovuje...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 23.2.2006 > DondedoG> Nepřemýšlí stejně, ale určitým způsobem, který je úplně odlišný od myšlení dětí.
Já jen neuznávám to, že by mělo mít všechno svou logiku. Vy mě všichni za chvilku úplně zblbnete.:)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.2.2006 > Bell> Já píšu:) Jenom máme teď jarní prázdniny a každý den jezdíme na hory někam jinam;) Takže toho moc nenapíšu:) Mám nápad, ale asi jsem si vzala hodně silné sousto...Vy mi zase dáte... Tohle je ještě větší experiment
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> Přemýšlení dětí/dospěláků mi příjde jako nějaké podivné téma...z tvého podání cítím ublíženost jako by snad svým přemýšlením dospělý znásilnoval ty mále čisté děti. Nevím podle mě jsou děti někdy daleko prohnanější. Ale nikoho nebhajuji.
K té pořád pročechrávané logice: Já si třeba říkám podívej se na strom z dálky a pak si vem list pod mikroskop - pořád dokonalý. Když už se svět sere s takovouhle pečlivosti, řekl bych že jen tak něco neopomenul...
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 27.2.2006 > Lola> Tak až se provětráš, tak sem s tím. A neulom si nohu
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 27.2.2006 > Lola> Tak až se provětráš, tak sem s tím. A neulom si nohu
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 23.2.2006 > DondedoG> Nemluvím o dítěti, ale o jejich myšlení. O způsobu, kterým přemýšlí.
Ukončíme moji logiku. Mám moc ráda logicé příběhy. Jinak bych neměla oblíbeného autora Philipa Pullmana, ale sama nevěřím v to, že všechno je logické. Mozek je logika a srdce je nelogika. A já nepíšu mozkem, ale srdcem a to logiku mít nemusí.:):):)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.2.2006 > Lola> Srdce je sval:))))
Věřím v ducha...
I když je fakt, že nějaká stará civilizace považovala srdce za svatini ducha...

<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.2.2006 > DondedoG> šílená debata :-(

Každý to vidí jinak. No ale... duše se moc logikou neřídí. Spíše pocity, ale to je na delší téma a do toho se nechci moc zamotávat. Je tělo, mysl a duše. /Jen pro lidi co věří v minulé životy. Tak jako já./ Ostatní at si to přeberou jak chtějí. Mysl se snaží posuzovat věci logicky, duše- tedy osoba sama moc ne.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 24.2.2006 > sibyla> přesně tak...šílená...
celé mi to příjde jako povídaní s Dickinsovou postavou, která ztratila své dětství v továrně na láhve...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.3.2006 > Já bych se skoro zdráhala nazývat tenhle text povídkou, nezachytila jsem žádný náznak nějakého děje. Je to čistý líčení. Nepochopila jsem, proč tu nesmyslně používáš inverzi (= zpřeházený slovosled ve větách) a zaujalo mě i to, že na stromě rostly květy nejrůznějších rostlin, nevím, zda je to vědomé, či kouzlo nechtěného.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Ztratila> Je to líčení, ale tady neni žádná taková rubrika. Jestli je ta inverze nesmyslná nebo ne, mně se tam líbí. Všechno, co jsem zde napsala je vědomý, žádné slovo jsem tam nedala bez kontroly. Je to dílo, které miluji, protože miluji tu krajinu, znám ji stejně jako ji znáš ty, ale možná si to neuvědomuješ.
<reagovat 
Čtenář - 12.3.2006 > me se libi, jak ty si to vzdy umis obhajit. kdyz se to libi tobe, najdou se i ostatnu kterym se to bude libit
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 12.3.2006 > čtenář> Když něco miluji, obhajuji to. A já miluji tuhle krajinu, ta je v každém z nás.
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 13.3.2006 >

no ty víš že se mi to líbí z tvých příspevku nejvíc.......to mi opravdu udělalo rýhu do duše a srdce...za tohle tě vážne musím obodovat, i když jsme se dohodli, že to dělat nebudeme, jenže tohle je jiné...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter