Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
když umřela maminka
Autor: -TA (Občasný) - publikováno 1.3.2006 (17:26:04)

 

 

 

 

kudy do tmy

vrýpnout drápek

aby tolik nebolela

 

jsem

  -

a celá

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Claw (Občasný) - 1.3.2006 >

kudy/kde od tmy srýpnout/urýpnout..Urýpnout kousek tmy, zbavit se jí by mi přišlo logičtější, vrýpnout drápek snad jen, zachytit, či ji "ucpat", přiškrtit její plynutí...no nevim...nebo sado maso jí na úkor sebe ublížit. Zase na druhou stranu trochu ji urýpnout by mohlo být chápáno jako snaha temnotu získat..


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 1.3.2006 > cítím
Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > Jde o to, jak si představuješ tmu. Tvoje pojetí mi připomíná jakýsi lak povlak. Já tmu uvažuju jako hmotu vyplňující prostor. Alespoň v tomhle případě.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > utilita> 

Ovšem. Ale stejně jsme pořád u toho vrýpnout Hmota vyplňující prostor - lak vlak povlak - přijde mi to nepodstatné.


<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > tak použijme substituci: KUDY DO TMY VRÝPNOUT DRÁPEK/KUDY DO BŘICHA VETKNOUT JEHLICI, ABY TOLIK NEBOLELA/JAK ZARAZIT TŘÍSKU POD NEHET...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > utilita>  Bez problému. Slovo vrýpnout je dost "neznámé", troufám si tvrdit, že nespisovné...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > utilita> Asi bych ji spíš urypovala, ať už z povrchu, nebo z prostoru, nebo z obojího
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 1.3.2006 > co je to drábek?
<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > ty vole, máš dva body a postupuješ o šest políček vpřed! díky!
<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > jinak drábek je asi malý dráb. já mám ale na mysli drápek, co se s ním rýpe a škrábe, hej.
<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > pokud si to troufáš tvrdit, dokaž to. Já si jsem jistá, že je spisovné, o nic méně spisovnější než urýpnout či srýpnout - či vložit, vcucnout, vlámat, vlézt.
Druhá věc je, že nikde není napsáno, že se mají v básních používat výhradně spisovná slova, někdy se v nich objeví i slova hovorová, z obecné češtiny, někdy i vulgarismy, argot, slova dokonale nová, která nikdy nikdo neslyšel - to přece není v poezii směrodatné.

<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > utilita> 

Naprosto souhlasím.


<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 1.3.2006 > fajn...ale jeden obraz no...a né zase tak geniální...
zarýt se říká jinak spíš, ne? ale to slovo vrýpnout se nám líbí
Body: 4
<reagovat 
-TA (Občasný) - 1.3.2006 > Mně to stačí. Vás holt je víc, tak vám to nestačí. Pravda je, že tenhle jedinej obraz se mi vyrojil z velmi zrnitýho a složitýho příběhu a vpodstatě znamená něco jinýho, než si asi všichni představujou. Hranatí už asi vědí;)

Zarýt se taky říká, ale myslím si, že kdyby nebylo vrypování, nenarodily by se vrypy, nemyslíte?
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 1.3.2006 > utilita> vrýpnout je v pořádku, jsme napsali, že se nám líbí...

no...řekla jsi to sama, je za tím něco, co my ale nevidíme...
<reagovat 
Barča (Občasný) - 1.3.2006 > Mně se vrýpnout taky líbí, a kromě toho je to opravdu spisovné -- jako vtlačit, vrýt, vepsat, atd. .....
Ale básenˇ se mi zdá moc krátká ...
Body: 4
<reagovat 
Claw (Občasný) - 2.3.2006 > Hele, já ti dávám návrh, nic ti nediktuju. Debatuji na rovině - co bys tomu řekla, jak se ti to líbi, to je vše.
<reagovat 
-TA (Občasný) - 2.3.2006 > však hej a já ti říkám, že se mi ani to jedno navržené slovo nezdá vhodnější než to, co jsem použila já. ostatně - je-li text takhle krátký, žádný slovo se do něj nedostane náhodou:)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 2.3.2006 > utilita> 
<reagovat 
JirkaS (Občasný) - 2.3.2006 > Kainarovké, líbí
Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 2.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 3.3.2006 > Úplně jsem si vzpoměl na jednu Michauxovu básničku o tom jak putoval s "mrtvou" maminkou a když prošli kolem obrovské hory z vaty, pohltila je temnota.

Něco v té tvojí básničce směřuje ke smrštění, jakoby ten vyrýpnutý drápek byl nakonec skulinou kudy se
protáhneš.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 3.3.2006 > ty mě možná umíš dokonce odhalit!:) - obecně vzato každý ten příběh je nějakým směrem posunutý, tahle moje maminka třeba není a ani nebyla úplná maminka, neměla dítě.
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 3.3.2006 > No pokud hranatí vědí, pak teda považujou celou tu báseň za dokonalou mystifikaci!
<reagovat 
-TA (Občasný) - 3.3.2006 > to ani ne, ale to nic:)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.3.2006 > Krátké, ale hutné.
Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 5.3.2006 > tak jsem se konečně dočkala... děkuju:)
<reagovat 
-TA (Občasný) - 2.3.2006 > ačkoli je zajímavý, že tu spolu tak plamenně diskutujeme a tys mě tu nejvíc pochválila:)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 6.3.2006 > utilita> Plamenně nee, docela v klidu. Plameňáci přeci nejsme.
<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > to nelze nikdy vyloučit-
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 6.3.2006 > utilita> 

To, že jsme plameňáci?


<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > ano, nikdy jsme se neviděly, co když je jedna z nás vačice?:)
<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > ano, nikdy jsme se neviděly, co když je jedna z nás vačice?:)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 6.3.2006 > utilita> To kategoricky odmítám!
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 6.3.2006 > utilita> Máš dvě nohy a nos jeden?
<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > tomu neutečeš...
<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > and what about you?.)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 6.3.2006 > utilita> Poslušně hlásím, že mám. A ty?
<reagovat 
anae (Občasný) - 6.3.2006 > pěknej minimalizmus
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 6.3.2006 > děkuju, je zajímavý, že dnes jsem svý texty naposílala kamarádovi literárnímu vědci a tenhle se mu líbil asi nejmíň. O Jjednom zas řekl, že je zlej, ale už si nepamatuju, kterej to byl...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.3.2006 > bolím se si
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter