Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pankrácké blues
Autor: back (Občasný) - publikováno 3.3.2006 (14:00:39)

Z chodníku déšť a vůně jara,

omývá zbytky prachu, sexu,

génia loci upachtěných dnů a nocí,

zabalených do erárních dek.


Tvá jemná linka v mokrých šatech,

tíživá lehkostí a snová,

jak blues co se mně stále vrací,

s klepáním páry do topení,

v špinavé díře na Pankráci.




Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 3.3.2006 > br
<reagovat 
 back (Občasný) - 3.3.2006 > ..........> what is this         - br
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 3.3.2006 >

Jinou barvou by to nešlo? Mě osobně se to tak špatně čte...

Ale jo, líbí, ta první ale asi víc.


Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 3.3.2006 > asi jak tam lyrický subjekt bručí, jsem měla na mysli:)
<reagovat 
 back (Občasný) - 3.3.2006 > ..........> děkuji za odpověď.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 3.3.2006 >


<reagovat 
 back (Občasný) - 3.3.2006 > marsyas> 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 3.3.2006 > Umíš pěkně vykreslit atmosféru...pozadí krásně koresponduje s obsahem....báseň líbí a moc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 4.3.2006 > ALISSIE> Děkuji velice.
<reagovat 
kidal (Občasný) - 4.3.2006 > jak blues co se mne stále vrací s klepáním páry do topení...
<reagovat 
Barča (Občasný) - 4.3.2006 > Líbí ... výstižné ...
Body: 5
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 4.3.2006 > čeknul bych mně/mne. Pozadí se mi zdá také nevhodné. Básnička mě nezaujala. 1-2 máš s tím zkušenosti - s Pankrácem? Zajímalo by mě, odkud je inspirace...

<reagovat 
 back (Občasný) - 4.3.2006 > Opíječ tchýní> Né neseděl jsem, ale občas, v poslední době vlastně docela často, tam jsem..........Dík za kom.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.3.2006 >

Má stálá připomínka - neodvažovala bych se to nazvat blues.

Jinak do značné míry souhlas s šedé. Oprav si mne na mně.


Body: 3
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2006 > Ne, že by mě Tvé texty nějak výrazně oslovovaly, ale jestli jsi opravdu "nový", tak opravdu nejsou zlé ;o)
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 5.3.2006 > šedé> Nový neznamená, že teprve teď začal psát básně......."Nový" je jen zde na Totemu.cz...
<reagovat 
 back (Občasný) - 5.3.2006 > ALISSIE> 

To je docela zvláštní komentář.........ALISSIE díky.


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 5.3.2006 > back> 

Koukám, že jsi již PRAVIDELNÝ...gratuluji..


<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2006 > ALISSIE> ...a právě to mě zajímá :o) Kdybych věděl, že píše dva měsíce, zařval bych tady: "bomba!!!" ...jestli deset let, řekl bych: "nuda". Nechci si hrát na ultravědecké postupy při hodnocení a měřit všechno jedním metrem, i když by to v ohledu akademičnosti, ke které se tento server snad snaží směřovat, bylo nejpřijatelnější (to bych se ovšem v rámci tvůrčího psaní musel považovat za kritika)...nakonec i sebelépe vypracovaný text mě nemusí oslovit, přestože bych byl schopen ocenit jeho techniku...chci hodnotit v souvislostech...dojmově, pocitově, ne řemeslně. A i když třeba profesoři na VŠ zakazují studentům hodnocení: líbí-nelíbí, konec konců čtenář si nakonec vybere prostě to, co se mu líbí a ne, co je technicky dokonalé, jen kvůli této skutečnosti.

Nuže...kdybych se měl (alespoň z osobního, dojmového hlediska) vyjádřit k tomuto textu, má reakce by byla asi následující: Dílo mi příjde ploché, neprožité, necítím z něj hloubku ani cit. Obraty omšelé, patrná vymyšlenost. Líbí se mi ne zas tak násilné užití vnitřního rýmu ve třetím verši...vrací-Pankráci už tolik ne.
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 6.3.2006 > šedé> 

to je všechno moc hezký co jsi mi napsal, ale....ve tvém dlouhém vzkazu pro mne, jsi měl jednu velkou pravdu..a to, že..

 

 "konec konců čtenář si nakonec vybere prostě to, co se mu líbí a ne, co je technicky dokonalé".....

a potom...poezie nezná konce a nemá meze........umění vůbec


<reagovat 
 back (Občasný) - 6.3.2006 > šedé> Ano pane, paní, slečno, nevím, nelze se doptípit. Psát začínám. Ale dle mého názoru jste vedle, jako ta jedle. Báseň je buď dobrá, průměrná , nebo špatná. Nic víc, nic míň. A je jedno, jestli se jedná o prvotinu, či devětsettřicátéšesté dílo v řadě. Toť můj názor. Nevadí mi, že jste napsal/a/, že má báseň je špatná, jen ten argument..... Příště važte své argumenty na váze lékarnické.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 6.3.2006 > back> Podle jakého měřítka posoudíš kvalitu básně? (tohle mě ale opravdu zajímá!) Mám za to, že je důležité rozlišovat kritický postoj a zvláště jeho vyjádření v kontextu jednotlivce...alespoň na amatérské úrovni, kdy člověk očekává, že se o svém textu něco dozví. Nebudu začínajícímu autorovi cpát, že napsal "sračku"...a jestli nechce radši kopat do míče. Nikdo učený z nebe nespadl...a přestože se třeba o "sračku" jedná, může být v porovnání s díly osob v podobné situaci nadprůměrná :o) Něco jiného je hodnocení vypsaných autorů.

Třeba můj přístup není správný...ale já to zatím vidím takhle.
<reagovat 
 back (Občasný) - 6.3.2006 > šedé> 

Nadprůměrná sračka  Dík. Nic ve zlém. Já hodnotím báseň podle pocitu, který ve mně vyvolá,  jaká asociace vyplyne.  Technika je až to druhé, co hodnotím,  asi 75:25. Tedy citem. Dle mého názoru lidé, kteří přečtou báseň a přemýšlí, proč je první strofa distichon, druhá tercína a třetí třeba decima, poté je pohorší použití předrážky a smíšení tónického a sylabotónického prozódického systému a končí skoro v orgastické křeči kvůli "identickému daktylu",  tímto hodnocením

vynahrazují absenci dostatku citu pro báseň.  U dalších básní v dobrém nashledanou.


<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 6.3.2006 > Já to beru podobně (a naprosto rozumím tomu, co píšeš)...právě...ale nerad bych svůj názor, který se zakládá povětšinou na mém osobním krasohledu, prezentoval jako fakt...protože je to můj dojem, můj pohled, moje vnímání poezie. To, že ve mne dílo nevzbudí žádný pocit, nemusí být problém autora. A věděl jsem, že se právě k tomu dostaneme...takto se totiž básně hodnotit nedají...to není kritérium pro určení její kvality. Ano, v našem (mém) připadě se dá psát líbí, nelíbí, ale známkování mi kolikrát vypovídá více o autorovi známky, než o mém textu. Stejně tak, jako jsi mi Ty jednou napsal pod miniaturu, že to není poezie. To tvrzení je hodně odvážné...každý poezii vnímá jinak...a každý má její hranice někde jinde. To člověk poznává například v případě, kdy se ho někdo zeptá, cože je to pro něj vlastně ta poezie...já v takovém případě povětšinou plácám různé bláboly, ale nic konkrétního, obejmutelného říci nedovedu.

V dobrém :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter