Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ruka času andělů
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 28.3.2006 (09:57:59)

Ruka času andělů

Černé hřmící chuchvalce padaly k zemi a otíraly o ni svou děsivost, světlo mezi nimi umíralo a někdejší ohlušující barvy života mizely v nicotě …

Každý člověk se zajímal pouze o své přežití a přestával úplně vnímat události okolo sebe. Poprvé a naposledy měli andělé zasáhnout do dění . Změnit minulost budoucností, budoucnost minulostí.

 

Přežít smí jen jeden, z něhož pak povstanou ostatní.

 

 

„Lidé budou jen loutky, nebudou o ničem vědět, lidstvo si nebude v budoucnu nic pamatovat…“

„Jen jeden bude vědět, co se odehrálo, jediný,  který  z nás přežije.“

„Ptáte se, kdo to bude? Anděl, jehož srdce patří někomu jinému, který našel anděla své duše…Nebojte se, On to ví…i když se to snaží v sobě popřít, protože my milujeme každého stejně. A On ne.“

 

 

Dva andělé, jeden pozemský, druhý nebeský, dotýkají se rukama a tiše spolu hovoří.

„Já…Budu si Tě pamatovat!“

„Nebudeš, můj malý anděli,“ usmál se.

„Slibuji!“ ponořila se pohledem do jeho očí.

„Bezmocné to slovo proti tomu.“ pravil klidným hlasem a natočil svou něžnou tvář směrem k umírajícímu slunci.

„Miluji Tě.“ Řekla téměř neslyšně zadržujíc slzy nad panující vůlí osudu a chaosu v její mysli.

„Budoucnost se blíží k minulosti…“ předstíral, že ji nevnímal, snažil se tlumit šeptání srdce, které ho nabádalo, aby ji objal, políbil. Všechno bylo marné, nedokázal se ubránit nevinnosti její lásky.

 „Vezmi mě s sebou,“ objala ho a on nic neříkal. Nechával ji mluvit. Už se nebránil jejím dotykům, toužil ještě alespoň chvilku naslouchat jejímu sladkému hlasu, cítit na své kůži její hedvábné tělo. Nechtěl si ale přiznat svou slabost pro ni, jež mají jen lidé jako je ona. Přesto však tušil, že se navždy utopil v obrovském oceánu nemizivého citu.

 „Tohle je tedy konec…Konec všeho.“ utřela si slzy, položila hlavu na jeho rameno a naposledy vzhlédla k pochmurné obloze přicházejícího konce.

Už ji neodpověděl. Všechno zmizelo a anděl tam zůstal stát sám obstoupený mlhou.

 

Prach ve vzduchu, bílý písek na zemi a ticho, nezkrotné, dlouhotrvající ticho.

 

Do černé barvy duše ďábla se polehounku probojovávalo světlo. Pomalu jsem začínala rozeznávat tu nadpozemskou zář. A po chvilce jsem již jasně viděla v dálce anděla schouleného v bříšku tmy.

 

„Tak tohle je tedy poslední anděl“ řekl jsi mi. Pohlédla jsem na něj a náhle mě zalil známý pocit bezpečí, jenž jsem nedokázala ničím odůvodnit.

„První,“ usmála jsem se a na chvíli se zase otočila k bytosti z nebes.

 A tehdy jsem poprvé spatřila jeho oči, temné a upřímné.



Poznámky k tomuto příspěvku
afro (Občasný) - 27.3.2006 >

Jestli jsi na perníku, tak ještě celkem fajn...

 

Lidi, neberte mý kecy moc vážně...


<reagovat 
zirael (Občasný) - 27.3.2006 > afro!
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 27.3.2006 > panebože...
Body: 2
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.3.2006 > Smetiprach> boha sem moc netahej;) já jsem psala o andělech:)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 27.3.2006 >

můj názor znáš....dokonalý


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.3.2006 > Kyra> snažila jsem se jen zachytit náš rozhovor, tebe a mě...jak přemýšlím, jak přemýšlíš ty. A dala jsem to do příběhu...On to vlastně ani neni příběh...
<reagovat 
Bell (Občasný) - 27.3.2006 >

Jo je to dobře napsaná povídka. 

 

Do černé barvy duše ďábla se polehounku probojovávalo světlo. - tenhle odstavec bych asi vynechala, vypadává z kontextu povídky

 

nezkrotné ticho to mi taky nezní


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.3.2006 > Bell> Díky, ale ani bych neřekla, že je to povídka..já jen nevím, kam to mám vždycky dat:-D...

mně se to tam líbí..;)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 27.3.2006 >

Nic jiného než povídka to není - ani úvaha, ani fejeton a životní příběh to bude také těžko. Báseň určitě ne. Pak zbývá jedině pohádka, ale to není taky

 

Pokud se ti to tam líbí, je to výhradně tvoje věc, ty jsi autor.


<reagovat 
Bunny (Občasný) - 27.3.2006 > Originální... Lepší než předešlé!
Body: 3
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.3.2006 > Bunny> Jestli je to originální, to nevím, ale pro mě je hlavní vědět, že jsem do toho dala všechno...Byl to jenom experiment...jako všechno, co teď budu zveřejňovat:):):) Děkuji za přečtení;)
<reagovat 
Lola (Občasný) - 27.3.2006 > změnila jsem obrázek...našla jsem něco podobného tomu, podle čeho jsem to psala;)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 29.3.2006 > Líbily se mi první dva odstavce kvůli obraznosti, opravdu pěkný. Zbytek je červená knihovna, kýč. A to, že tu operuješ zrovna s anděly tu není nijak příhodně zdůvodněno. Navíc postupně postupně sklouzáváš zase k frázím a klišé (z oblasti červené knihovny, už řečeno výše). 2-3
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 29.3.2006 > zklamala> Mě to jen bavilo psát... Nejradši si hraji se slovními obraty... Baví mě líčit.
Já jsem psala, že se o tomhle píše často. Jen mě to bavilo... To je nejdůležitější...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.3.2006 >
Body: 2
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 1.4.2006 >

děkuji za věnování..


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 2.4.2006 > rýp> je to jenom pro určitou skupinku lidí... S tím nic nenaděláš... Psala jsem to, co jsem našla ukryté hlouběji v jednom obrazu... Přesto díky za názor...;))
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 31.3.2006 > Velmi dobrá práce, tleskám. Je to jen krátký fragment, ale dává smysl. Padnoucí a originální vyjadřování, čte se to hezky a plynule a tématicky je mi to docela blízké..Jen tak dál. Hodně inspirace a upřímné pozdravy posílá Stín.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 31.3.2006 > WhiteShadow> Moc díky;)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.4.2006 > WhiteShadow> Já myslím, že máte s Lolou něco společného...:-) Oba máte určitý cit. :-)

Doporučil 
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 4.4.2006 > Andělé jsou věční a proto nikdy nezmizí. :-) A já jich dokonce několik znám, jsou totiž i mezi námi. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 5.4.2006 > sibyla> mas pravdu:) naprosto s tebou souhlasim:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.4.2006 > Lola> :-)))
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 4.4.2006 > Nádherné. Pro mě velmi blízké téma. :-)))
Sice krátké, tak možná by stálo za to, to trošku rozvinout, ale na druhou stranu... někdy není potřeba mnoha slov.

:-)) V Tobě něco děvče je. :-)
pa Sibyla
Body: 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 5.4.2006 > sibyla> Moc díky. Nechtěla jsem to rozvíjet. Původně jsem myslela, že to bude báseň, ale dopadlo to takhle. Dneska jsem se vrátila z Ampéru-veletrh elektroniky. Delala jsem tam hostezku(ci jak se to pise). Poznala jsem tam jednoho kluka(tajne jsem se tam s nim 4 hod prochazela¨- vymluva kde jsem byla ta, ze jsem se ztratila) ale to neni dulezite. Chtela jsem jenom rici, ze jsem se jako hostezka usmivala na vsechny, nosila kavu a s tim klukem jsem konecne byla prirozena. Chci zmenit svet. Svet meho pohledu. Chci byt takova jaka jsem. Vesela a usmevava. Ja takova odmala byla.
Tohle jsem si uvedomila taky diky tobe, jedne knizce a temto 3 krasnym dnim.
Nekdo mi leze na prezdivku nebo mi to blbne, nevidela jsem, ze by jsi mi psala...
pa Lola
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.4.2006 > Lola> To je super, nádhera. :-)))Je fajn, že chceš být veselá a usměvavá, buď taková.:-)
Psala jsem myslím Kyře.. ale už nějak minulý týden. I když Tobě taky, no hlavně, že jsi to pak zjistila. Pokud by Ti někdo lezl na přezdívku, tak by asi musel znát Tvé heslo nebo ne?
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.4.2006 > sibyla> jo, myslim, že znal. Každopádně je mi to jedno, nemám, co tajit a je možné, že to jenom blblo. I přesto jsem si změnila radši heslo:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.4.2006 > Lola> :-) Mně občas odesílání tady na Totemu taky zlobí.
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 28.3.2006 > Adam a Eva?
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 28.3.2006 > the_dark_side_of_me> hmm...já jsem moc nad tímhle nepřemýšlela...nějak jsem psala, co jsem cítila...;)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.4.2006 > the_dark_side_of_me> Příběh Adama a Evy je lidský výmysl. To se nikdy nestalo. /No naštěstí./
:-)
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 6.4.2006 > sibyla> ale je v povedomi lidi natolik, ze ho vzali jako fakt(: a jestli se to stalo nebo ne (nastesti) nemuzem vedet.
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 31.3.2006 > Lola> jj, mě to tak prostě jenom přišlo - když jsem to četl, byla to první věc která mě napadla
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 7.4.2006 > the_dark_side_of_me> Třeba se to jednou dozvíme...:-)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 27.3.2006 > Když jsem viděl ten obrázek, kterým si to titulovala, tak jsem byl vyděšný... něco podobného jsem zahlédl na přebalu knihy Doktorovi pacientky...

Ále první odstaveček se mi páčil, zvláště změni minulost budoucností a naopak je myšlenka s důvtipem a celkem mě láká se zamyslet, jak by se to asi provedlo (i když jsi s ni už moc nepracovala... spíš to byl takový výstřel).
V hned první věte mi připadá, že se snažíš o lyriku, ale slovo "padaly" se mi zdá takové od lopaty...
A pojetí andělů... zase odkazuješ do romantična (i s celým příběhem)... anděl je posel božský, zprostředkovatel vůle. Takže, kde se objeví tam už má Bůh jasno a tedy úplně nechápu pohnutky osudu/Boha vytvořit nový lidi z anděla...ovšem v tvém případě anděla chápu jako rytíře v stříbrné zbroji, o kterým v tisíci podobách sníte(-holky a tuplem v tvém věku).
Nepíšeš neohrabaně, a volíš nápadité techniky, jen dějem s hrdinou: "jediným, co bude vědět,... jediným, který z nás přežije" to inklinuje k těm pacientkám doktora Schollmanna... a myslím, že by to bylo VELKÁ škoda, skončit v červené knihovně (doufám, že se ohradíš, že to tak cítíš a že s tím nic nenaděláš).

Bude hezké až si seřadíš své texty podle věku u budeš koukat jaké názory si měla, je to zajimavá historie osobnosti...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.3.2006 > DondedoG> No ono je to psáno podle jiného obrázku, ale bohužel jsme dvě, které podle něj psaly...A ještě k tomu jsem ho zrovna já nenašla... Právo na něj má jiná osoba:):)
Zrovna teď mi padla tvoje přezdívka do oka a řikala jsem si, že bych se tě měla zeptat, jestli se chystáš něco zveřejnit...protoze jen tak nahodou tady mas nekoho kdo pravidelne köntroluje jestli si něco nezveřejnil:)
chceš říct pravdu? Já vlastně ani nevím, co jsem s tim tady prováděla....No, taky jsem si popravdě všimla, že hodně tam pletu samý milostný věci...
O andělech jsem psala také proto, že jsem se jim vyhýbala a že jednu z mých příštích próz bych ráda zaměřila na smrtku...
No změnit minulost budoucností a budoucnost minulostí tak to je jednoduché, jak se to stane...Vlastně jsem to tam nepatrně naznačila, že se čas vrátí nazpátky. A on se ocitne v budoucnu v minulosti a změní budoucnost minulostí a minulost budoucností... Je to hodně zamotané, proto jsem se tam tím moc nezabývala a chtěla jsem to tam i úplně vynechat... ale nestalo se;)
Já už koukám teď, jak se mění moje psaní. Jak říkám, já píšu odmala...;) Díky za přečtení...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 27.3.2006 > Lola> Na paní Smrt se těším... :)

<reagovat 
 Cappie (Občasný) - 11.4.2006 > Lola> Já Tě nepochopím, jak se do toho dokážeš tak vžít a tak to rozebírat. Myslím tu minulost a budoucnost. Ty si vždy všechno obhájíš, jdeš za NĚČÍM a víš co to je. Vše dokonale chápeš (i když většinou po svém, ale to je jedině dobře) a stojíš si za tím. Mně z toho jde hlava kolem a prostě Tě obdivuju, že máš tu sílu a chuť nám to tak dokonale vysvětlit. :-) No, vlastně u Tebe obdivuju asi všechno, ale to sem nejspíš nepatří :-D
Body: 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 11.4.2006 > Cappie> 

Děkuji.

Na mě ale není co k obdivování


<reagovat 
Cappie (Občasný) - 13.4.2006 > nejsi nak mmoc skromna?
<reagovat 
Život (Občasný) - 19.4.2006 > Myslím, že nemá smysl to moc komentovat. Podle mě je to psáno srdcem a dobře.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 24.4.2006 > ježiš, holka, proplesknout a trochu s tebou zatřást... smutek, láska, naděje plná beznaděje... zapal si cigáro, kopni do sebe pár panáků a pak začni psát...uvidíme co z toho bude, ale tohle, až na ne zcela zanedbatelnou schopnost tvořit, je ukázka tvorby zastydlé romantičky (nic proti, ale červená knohovna skutečně volá). Máš v tom duši, máš...ale...
nerozvedla jsi myšlenku, která tam původně zazněla, což mohlo bejt zajímavý...
a andělé? víš co se s nima všechno dá dělat? všechno! a kolikrát je to fakt sranda...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 24.4.2006 > Vespa> 

Nekouřim, nepiju ani neberu drogy.

Romantička... Hm... Asi to tak bude Ale to je nevyléčitelná nemoc


<reagovat 
Vespa (Občasný) - 24.4.2006 > hmm...ty máš štěstí...dožiješ se víc jak čtyřicítky :)
ach ano...bylo mi už taky jednou řečeno...já to nechápu :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter