Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stín pohádkového domu
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 28.3.2006 (19:49:59)

Aby vykvetl stůl

to nechce oheň ani voda

 

 

nebo ovoce kamene,

máš daleké hledání

kořen základu vede

asi kryptami i jejich oblohou

 

 

podmínka co tvoří

části zahrady

jejím obsahem

 

rozednívá

jak metalista vycítíš

původ zvuku

 

možná že

kde bydlel první prvok

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 28.3.2006 > začíná to nadějně (můj subjektivní názor), končí to blbě
<reagovat 
kidal (Občasný) - 28.3.2006 >

 do dobrého rozpoložení mi zaskřípal "metalista"

jinak se mi líbí tvé oči    "sakra doufám,že si to dokážeš přebrat"


Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 28.3.2006 > Ke konci to snad trošku ztrácí zajímavost .... nebo napětí .......?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 29.3.2006 > Jo líbí....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 29.3.2006 > celkom páči
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 29.3.2006 > Výborný...
Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 29.3.2006 >

 

Moc adres

HERGOTT, kam napsat ??

Prvok je předek,

potřebuju mluvit - s ním - s ní - s tím

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 29.3.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 29.3.2006 > myslím, že je problém v grafickém uspořádání; například poslední dvojverší nemá zjevnou syntaktickou vazbu a násilné připojení veršů odmítá vidět v závěru pointu; myslím, že by to spravilo zjevné oddělení veršů...
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.3.2006 > Lyryk> Dík.Nejraději bych nechal pointu i syntaktickou vazbu na břehu i když nevím, kam dopluji
<reagovat 
.......... (Občasný) - 29.3.2006 > metalista mi tam taky vadí ... a v poslední strofě jsem ráda četla "krok":)

líbí velmi
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.3.2006 > ..........> ...možná, kde bydlel Krok,, také by to mělo něco do sebe.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 29.3.2006 > Teď mě napadlo, že by se mi líbila i tato varianta --- možná že
kde bydlel první prorok
nebo prvok ?

Ale na mě nekoukej, já jsem zrovna příliš opilá jarem ....( nebo Jarem ? )
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 29.3.2006 > Barča> No jo, ale kdo se stal prvním prorokem ? A navíc neměl jednoduchou strukturu
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 29.3.2006 > Barča> Barčo, vzhledem k tomu, že pracuji s alkoholiky, tak ti řeknu, že Jar je pěkné svinstvo
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 30.3.2006 > Zdá se mi jako "zbytečně složitá šifra", tváří se spíš filosoficky, než poeticky...právě proto bych předpokládal, že nebude čtenáři poskytovat tolik prostoru...že se bude, místo snahy vyvolat zvláštní asociace a dojem křížovky, ubírat k bodu...ne jen k dojmu.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.3.2006 > šedé> 

Nebo domu .

Předpoklad čtenářův...hmmm....tohle ještě nemám vyjasněno, tuhle poznámku si opíšu do poznámek.


<reagovat 
rohoz (Občasný) - 29.3.2006 > Já bych hrozně nerad ublížil, ale zkouším si to představit jako posluchač, ale i čtenář, a působí to na mně trošičku mentorsky, hodně poučeně a málo shovívavě k reálným možnostem našeho počínání. Právě ta strohost až úsečnost projevu působí, jako že je to nad slunce jasné. Ale já jsem starý konzervativec. Nicméně první verš o stole, ohni a vodě je pro mne tak moudrý, že mi to vůbec nevadí, je opravdu velmi dobrý.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.3.2006 > rohoz> 

Je to básnička jako každá jiná.Jenom z ní víc vylejzají snahy o pohled odněkud jinud.Takže spíš rvačka se svou tvorbou než poučování.Možná se časem zklidním

 


<reagovat 
Barča (Občasný) - 30.3.2006 > Já v tom absolutně nevidím poučování, ani jasnost ... spíš ty záhady, ale ty se mi právě líbí, směřování k určitému bodu je zde také, myslím --- je to ten prvok, podle mne .... ( symbolicky něco prvotního, "primitivního " .... )
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 31.3.2006 >  Nechytám se.
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 1.4.2006 > Já si s tím nevím moc rady. Slovo "metalista" v tomhle kontextu považuju za normální trapas. Zrovna dvakrát se mi to teda nelíbí. Dal bych tomu asi dvojku.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.3.2006 > tvé básně se mi většinou líbí, připadají mi chytré, nerotřelé, svým způsobem zvláštní, navíc tak nějak zároveň i podivně prudivé až podprahově nasírací

no.. nicméně mám pocit, že jako jednotlivinky jsou osvěžující, ale případná sbírka by byla slušným mučičím nástrojem :-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> 

Mučícím nástrojem...nejen pro čtenáře :-).

Pořád jsou jenom spíš jako necky plný hlíny u hrnčířskýho kruhu, jestli z nich vznikne džbánek nebo miska nebo něco jinýho, těžko říct.- ).


<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 3.4.2006 >
Body: 3
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 5.4.2006 > Je to moc těžké.., nesouvislé, neplynulé, příliš abstraktní a každý řádek mluví o něčem úplně jiném. O čem? Četl jsem to třikrát, ale motá se mi z toho hlava. Já básně nepíšu, protože to neumím, tak mě prosím ber z rezervou. Spousta lidí tu píše podobné věci..Jestli to není těmi zprrofanovanými a častými slovy..jako klišé, či kýč..a proto ta snaha psát takhle. Já fakt nevím, možná je to skvělá báseň, ale Já jí nerozumím a rád si to nechám vysvětlit..S pozdravem Stín.
Body: 4
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 5.4.2006 > Je to moc těžké.., nesouvislé, neplynulé, příliš abstraktní a každý řádek mluví o něčem úplně jiném. O čem? Četl jsem to třikrát, ale motá se mi z toho hlava. Já básně nepíšu, protože to neumím, tak mě prosím ber z rezervou. Spousta lidí tu píše podobné věci..Jestli to není těmi zprrofanovanými a častými slovy..jako klišé, či kýč..a proto ta snaha psát takhle. Já fakt nevím, možná je to skvělá báseň, ale Já jí nerozumím a rád si to nechám vysvětlit..S pozdravem Stín.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter