Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zbyl jen list papíru
Autor: KrtiCa (Občasný) - publikováno 31.3.2006 (07:54:47)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbyl jen list papíru...


Dopis snad dopsán,

ten list dřív tak bílého papíru,

sám leží jako výčitka,

přesycen pocity nad míru,

stavší se prostředkem úlevy

hrotitého řešení...


Dál přehlíživě zbytečný,

pro neznámého adresáta,

jím pohřbeny jsou tiché sny,

šance daná, snad desátá...


Provlhlý kapkami

přilíplý ke stolní desce,

pero se válí opodál,

pro bytost která už nechce

zdolávat bariéry skal...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
BELA1 (Občasný) - 31.3.2006 > moc pěkná báseň....oslovila mě... pointa se mi moc líbí..

pro bytost která už nechce

zdolávat bariéry skal...

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 KrtiCa (Občasný) - 31.3.2006 > ALISSIE> Děkuji.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 31.3.2006 > Velmi mě zaujala. Z jednoho osamoceného papíru jsi toho vytáhla opravdu hodně..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 31.3.2006 > Šance sou jak divoký koně, chytit a udržet vyžaduje praxi, deset pokusů je málo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kidal (Občasný) - 31.3.2006 >

no objektivně .... zvolme hodnocící skupinu.....  a chvalme se bez hodnocení a tajně a mezi sebou a budem všichni šťastni

doporučuji ke čtení


Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 1.4.2006 > Ono je to vážně laciné vyjadřovat se k takovejmhle věcem, ale nemůžu si pomoct, bijte mě, k tomu, co pravili Václav Mráz a g morr, bych sám za sebe dodal, že nejhodnotnější na tomhle díle je ta papírová textura pod textem.
Body: 1
<reagovat 
 kidal (Občasný) - 1.4.2006 > Leodegrance> 

je pravdou,že je nás tady co se lopotíme a dáváme říkanky na plac dost,ale někdy mi vadí ne otevřenost,ale spíš jakým způsobem je podaná.....  Naty dá bodíky a třeba něco vyzdvihne a myslím,že pro autora to má smysl a cenu ..může mu otevřít oči....

je pravdou když dám pjetku třeba swedisch nn  nebo alissie  je v nich rozdíl... a co ? Kolik by tu mělo publikovat lidí?

deset? je to složité.....ale co s tím ?

asi nic


<reagovat 
 skold (Občasný) - 1.4.2006 > Leodegrance> bít nebudem, proč taky....souhlasím s kidalem.kvalitativnost některých zdejších autorů je odlišná, ale hodnotí se jak báseň zapůsobila, tak i samosžejmě zpracování.tenhle námět je , pravda, omšelý, ale jak jsem už tady psal, to čtyřverší je svělé - rytmické, má myšlenku, spád ... prostě tohle čtyřverší mě dostalo a neříkej, že není dobrý...
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 2.4.2006 > Leodegrance> To sedí, ty máš svůj názor , já mám svůj názor. Že se naše názory liší, to je spíš dobře, jak na škodu věci. Problém g morr je v tom , že říká:"kdo hodnotí jinak jak já, je děcko".  A to už v pořádku není.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.3.2006 > "stavší se prostředkem úlevy
hrotitého řešení..."

příšerné celé - poezie do luxusnějšího památníčku
Body: 2
<reagovat 
 skold (Občasný) - 31.3.2006 > Václav Mráz> 

příšerné každopičopádně ne !

protřední čtyřverší je rytmicky skvělé až na tu, sic rytmickou, ale moc nehodící se desátou  - 4

 


Body: 4
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.3.2006 > Václav Mráz> 

Měli byste tady, redaktorskej, dovolit nějaké sdružování -- jako bejvaly kluby na Písmáku, jestli to znáš.

Podívej, jaký neformální spolek se tu ustavil: tyhle KrtiCe, Raimund, ALLISIE... kolega skold5 tam zapadá taky krásně, můj oblíbenec jiri-jirik.

 

Měli byste jim umožnit, aby se sdružovali, mohli se vzájemně hezky chválit... zkrátka aby si založili nějaký literární spolek nebo skupinu, kde by kojili své zvrhlé choutky.

 

Ještě jsem někoho musel zapomenout: Jannis, jasně... Stejně už tady svůj program realizujou, tak ať ho ještě napíšou. Mně už chybí zblbnout jenom trochu, taky bych se pak přihlásil.


<reagovat 
 skold (Občasný) - 31.3.2006 > g morr> ok, ok..to hodnocení jsem možná přehnal..ale opravdu to čtyřverší je na hodně dobré úrovni, hodnotil jsem hlavně právě to...chválení mám dost z literu, kde mi kdekdo říkal, jak píšu nádherně a ono ouvej.dopadl jsem tvrdě na dlažbu...o redaktorovi radši pomlčím ...

občas hodnotím jen fragment básně a ještě jednou říkám, žýe jsem hodnotil to čtyřverší, které dle mě, až antu "desátou" nemá chybu


takže asi tak..a když už o mě píšeš, tak můžeš hodit avízo, prej je to tady slušností
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 31.3.2006 > g morr> 

 CO TĚ ŽERE CHLAPČE ?

Mně už chybí zblbnout jenom trochu, taky bych se pak přihlásil.TO JSOU TVÁ SLOVA...

CO BY JSME S TEBOU DĚLALI, BLBCE NEPOTŘEBUJEME A POTOM, KDO BY ZDE NA TOTEMU OTRAVOVAL?

NENE, JEN SI BUĎ TAM KDE JSI  


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > g morr> muhehe :-)))

(akorát teho Raimunda bych do bahna neházel)

Písmácké kluby znám, ale to nemá cenu něco takového tady zavádět, stejně už to v podstatě funguje. V próze je ostatně podobná grupa a mnohem děsivější. Nevadilo by mi to, kdyby v hodnocení existoval i protipól (nekulantně řekněme, že by ho zprostředkovávali právě ti rozumní), jenže já si v tomhle připadám jako jeden ze sedmi statečných - skoro všichni ostatní na to totiž serou

jenže i to se dá pochopit, já už třeba nemám vůbec sílu Alissii číst, vše podstatné už jsem jí napsal. A chodit jí tam furt dávat jedničky z principu?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> kdo jsou další stateční...?:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Max Bubakoff> v próze ještě Ztratila, Dog.White, někdy zirael a občas ty

v poezii se to mění a já už do ní dlouho neponořil hlavu pořádně, každopádně rozhodně nikdo ze současných redaktorů poezie
<reagovat 
risik (Občasný) - 31.3.2006 > Jenže když někdo prostě umí, tak je těžké nechválit, že? Pro mě je důležité, napsat lidem, jeichž věci mě oslovují vše, jak to cítím a Krtice věci prostě čtu moc rád, protže mě oslovují. Mají skvělé rýmy, skvélé opisy a hlavně, nemusím několik dní přemýšlet nad tím, co se vlastně pokouší sdělit (jako často u abstraktních rádoby intlektuálních dílek) Takže Krti, tvoje věci nejsou chváleny protože patřím do "chváličského spolku", ale proto, že píšeš dobře, mluvíš mi z duše a proto, že jsme možná podobně naladěni. Takže jen tak dál a těščím se, až ti budu moci napsat další pochvalu, navzdory tomu, jestli se o tom povedou dohady či ne.
Body: 5
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.3.2006 > risik> Neříkám, že děcka si svoje příspěvky nehodnotí proto, že se jim skutečně líbí. "Chváličský spolek" bych neřek, tolik do toho zas nevidím. Jejich čtení i psaní má prostě podobné znaky.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 31.3.2006 > g morr> I ty patříš do určité skupiny, jen ty znaky čtení a psaní máte jiné.
<reagovat 
 skold (Občasný) - 31.3.2006 > g morr> hovadina jak mraky....
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.4.2006 > skold5> Ale ne, to tvoje sice na první pohled vypadá jinak, ale jen vypadá. Akorát bych řekl, že z toho možná vyrosteš.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.4.2006 > jiri-jirik> Nepopírám. Ale je pravda, že i při hodnocení borců, jejichž psaní hoví mému čtení, dávám vždycky bacha na víc složek textu než na pouhou citovost. Považuju tedy svoje čtení za komplexnější a fundovanější.

Moje čtení mi umožňuje rozumět i textům, jako je tenhle. Chápat ho. Ale taky mně znemožňuje, aby mi to málo, které v něm je, stačilo.

Pokusím se pro tebe o kulhající analogii: jistým fanouškům hudby stačí tepající rytmus a řádná hlasitost. Občas změna. Jistí fanoušci hudby poslouchají takovou hudbu, které bez předchozího studia, bez poznání zákonitostí hudby obecně i tradice té "jejich" hudby, bez naposlouchání řádného kvanta děl atd. nelze zcela porozumět, snad výjimečně. To je celé.
<reagovat 
 skold (Občasný) - 3.4.2006 > g morr> možná
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 4.4.2006 > skold5> Uvidíme, jsem docela zvědavý.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 3.4.2006 > Komplexnější a fundovanější, to je osobní hodnocení. Předpokládám, že je opřeno o literární vzdělání. Takové vzdělání já nemám. Mě stačí i to "málo" obsažené v této básni. Já to necítím jako handicap.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 4.4.2006 > jiri-jirik> Obávám se, že tohle "osobní hodnocení" je prostě pravda. To vzdělání konečně by ani nemuselo bý formální vzdělání, škola mně určitě dala hodně, ale zdaleka ne nejvíc a zdaleka ne to nejpodstatnější.

Jistě, já třeba svoje zcela nedostatečné vzdělání hudební za handicap považuju, asi i proto, že si dokážu představit, o kolik jsem ochuzený. Přitom se dá předpokládat, že bez vědomí té nedostatečnosti bych byl šťastnější...

Myslím, že přesnější by bylo nikoli 'stačí mi i to "málo"', ale spíš 'stačí mi právě to málo, víc by mě mohlo rozhodit'. Ale to ber spíš jako urážlivou figuru než jako tezi, která si dělá nárok na platnost, přesnost a ověřitelnost.


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 4.4.2006 > g morr> 

I pravda je osobní, minimálně v tomto případě.

 

Pro mě je umění zdrojem pocitů a pomáhá mi chápat lidi a svět. Tvůj pocit "jsem ochuzený" bych já nesnesl. V oblasti, ve které takovým pocitem trpím, makám velmi intenzivně.

 

Stačí mi i to "málo",  je přesné.


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 4.4.2006 > jiri-jirik> Ok, díky za čas.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter