Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Umíme se ještě mít rádi?
Autor: DiVla () - publikováno 21.10.2001 (21:05:45)
Poslední dobou mám pocit, že lásku nahrazuje závist. Mnoho lidí se slepě žene za vidinou bohatství, kariéry nebo moci. Lidem ztvrdly nejen lokty ale i pohledy a z tváří se vytratil úsměv. Někteří vypadají (nebo jsou?) jako roboti - bez srdce.Bohatého robota nebude mít nikdo rád, ať je sebedokonalejší.
A ta "Nesmrtelná teta" je všude a láska sedí tiše v koutku a čeká, až si ji někdo všimne a vezme na vědomí. Nestyďme se říkat slůvka vyznání "mám tě rád, je mi s tebou dobře, rád tě vidím, záleží mi na tobě, nejsi mi lhostejná, vážim si tě, miluji tě".
Je jich spousta!
Nebolí to!
Už to bude rok, co mi navždy odešlo moje "sluníčko". Všechápající, milé, úsměvavé, šířící kolem sebe klid a pohodu. A já si uvědomila, jak málokrát jsem babičce řekla, jak moc ji mám ráda a jak si ji vážím.
A proto, neodkládejme vyznání na zítra! Mohlo by být už pozdě. Nedá se to napravit. Nikdy!
Láska se nechá vyznat i beze slov. Pohlazením, pohledem, úsměvem. Nic to nestojí a přesto za to dostanete to nejkrásnější. Zkuste to. Je to jakoby se rozjasnilo a začalo se lépe dýchat.
Všichni potřebujeme lásku. Bez rozdílu věku a pohlaví.
Dojde nám to?
Na světě jsme přece jen jednou a nevíme jak dlouho!


Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 21.10.2001 > dojde nám to... časem. Možná pozdě.
<reagovat 
3022 (Občasný) - 22.10.2001 > Inu ,musím se přiznat ,že jsem tak trochu na pochybách ,cože vlastně mělo být cílem tvé úvahy.

Pokud to měl být pouze populární výkřik typu "lidi mějte se přeci rádi" ,obávám se ,že jde o sice pěkný ,ale také značně bezduchý a naivní pokus. Lidé jsou jen zřídkakdy vůči sobě nevraživí ,nebo nenávistní jen proto ,že by přímo chtěly. Zpravidla jsou tu i jisté "objektivní důvody" ,to je potřeba si přiznat. Sama vůle nic nezmůže ,jakkoliv by se nám to třebas líbilo. Vůle ,snaha ,či myšlenka ,je jen základem ,který sám o sobě nemá žádnou hodnotu ,nezačneme-li na něm stavět. Tedy ,jsou potřeba činy a k nim nestačí jen vyzvat ,ale i ukázat cestu. Ta tu podle mě ukázána nebyla. Mělo-li se tedy jednat o plamenou výzvu k lásce ,soudím ,že pořvávat umí kadždý idiot a nazývat to úvahou je minimálně pletením si pojmů s dojmy.

Pokud v tom mělo být něco víc ,jaksi nemůžu najít pointu. Zdá-li se někomu ,že současný vývoj meziidských vztahů kráčí spíše negativní cestou ,je to čistě jeho věc a osobně si nemyslím ,že by "poslední doba" byla nějakým mezníkem ,nebo převratem. Soudí-li autor této úvahy ,že současnost není růžová ,možná to je prostě jen tím ,že se v současnosti sám pohybuje převážně mezi nesprávnými lidmi.

Historie nám ukazuje ,že vždy tu budou tací ,kteří se budou slepě hnát za bohatstvím a majetkem ,budou pomlouvat ,závidět ,krást ,loupit a dělat všechny ty další nepěkné věci. Každý má volbu na kterou stranu se přikloní ,a jak se zachová. Je jen přirozené ,že někteří zvolí špatně. Přesvědčovat je o špatnosti jejich myšlenky nemá nejmenší ceny (kolikpak materialistů ,škarohlídů a závistivců asi čte úvahy o lásce? Moc jich asi nebude ,co?) ,svůj názor ,či životní přesvědčení ,si vytvářely po celý svůj život. Pár minut tlachání či četby je nepřesvědčí. Musíme sami podporovat "dobro" ,distancovat se od "zla" a osobním příkladem ukazovat ostatním cestu.

Omlouvám se ,ale můj dojem z oné "úvahy" je značně negativní. Nepromyšlené. Impulzivní. Hlupé. Naivní. Výzvy typu "mějte se rádi" jsou absolutně k ničemu. Proč se nikdo nezeptal na to ,proč se lidé k sobě nechovají tak jak je k tomu autor vyzívá? Tam je jádro pudla...
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.10.2001 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter