Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Depeche Mode: Exciter 2001
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 26.10.2001 (00:22:20), v časopise 10.11.2001

DEPECHE MODE    Exciter    
(2001Mute)

Tohle CD vyšlo už v květnu, ale až teď jsem se odhodlal napsat o něm pár řádek. Nechtěl jsem se totiž ukvapit, není to snadné na první ani druhý poslech…
Produkce se ujal známý Mark Bell (spolupráce např. s Bjork) a nutno říci, že DM měli šťastnou ruku a právě proto má deska opět zajímavý a jiný zvuk. Abych však zhodnotil desku, musím to vzít oklikou přes singly z ní, to půjde nejlépe. Pak se dozvíte více o nich, než o desce, ale lépe nevím jak na to, vzhledem "neuchopitelnosti" Exciteru.
Úvodní singl Dream On je vlastně milá hříčka, s jednoduchým kytarovým motivkem a skvělým, rok od roku vyzpívanějším, Gahanovým vokálem. Teprve po vícero přehráních pochopíte, jak dobrá tahle jednoduchá skladba je, výrazné je to v remixu od Dave Clarka, který se zbavil vokálu (!) a i jako instrumentálka jde o skvělou věc!
Jako druhý singl vyšla tepavá vypalovačka I Feel Loved, která mohla staromilce snad i malinko uvésti do rozpaků, nevěda, co si o tomhle směřování DM myslet. Dost naducaná záležitost, za kterou by se nemusela stydět kterákoliv ze současných „tanečních“ kapel. Skvělý tah... Remixy se nesou v techno rytmu, což není můj šálek, ale do klubu skvělé. Lahůdková raritka Dirt je coververzí Iggyho Popa a velmi překvapí celkovou temnou syrovostí!
Čerstvé (4.11) Freelove je snad nejlepší skladba z celého Exciteru, charismatický vokál, až se vám zasteskne po pubertě, kdy to člověk všechno více "baštil" , tím spíše, že v singlové verzi je citlivě zmixová Floodem, který udělal stejně úctyhodný kus práce jako kdysi Butch Vig (Garbage) na videomixu In Your Room! Skvěáý, opravdu skvělá věc, která snad nemůže urazit nikoho a i ostatní mixy nejsou k odmávnutí a drží solidní standart!
Co se vizuálního pojetí DM týče, těžko říci, nakolik jim prospělo, že jim už nedělá klipy Anton Corbijn, jejich někdejší „dvorní“ režisér (spolupracují s ním dál, na obalech atd…) a namísto navyklé černobílé, jde o moderní, barevné, pestré klipy. Asi jde o to, zalíbit se i novým, mladým posluchačům, prý byla potřeba změna. Mě více seděly ty černobílé :o)
Takže jak vychází z toho všeho deska jako celek? Dle hodnocení singlů by se mohlo zdát, že je plná skvělých tracků, a ona opravdu je! Po mnoha (!) posleších to snad odsouhlasíte. (Skvělá balada When The Body Speaks!!!!) Ale jako celek…. Já nevím, všechny předchozí desky jsem nevyndal z přehrávače dva měsíce, ale tahle se tam ne a ne zabydlet, těžko říct proč, když jednotlivé věci se mi zdají výborné, už proto to zkuste posoudit sami, co vy na to….

www.depechemode.com


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 12.11.2001 > Souhlasím s tebou.Nektery skladby mi přijdou tak nějak uměle "nadupaný". Kvůli lepší prodejnosti? Nevím,ale zdá se,že si tím moc nepomohli.Ráďa
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 14.11.2001 > Asi to tak bude, špatné to není, ale chuť poslouchat to celé člověk nemá, takže někde je chybička. Mimochodem singl Freelove obsahuje tři opravdu zatrachtile nápadité remixy! Švýcar Bertrand Burgalat tedy udělal neuvěřitelné, stojí za poslech!!, totálně to překopal a výsledek je úctyhodný! Po dlouhé době jsem sáhl do kapsy a utratil za CD singl...
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.11.2001 > Dream on miluju. I feel loved mi příde hodně podobná ale už vůbec ne tak dobrá...zbytek jsem neslyšela....
<reagovat 
Mikex (Občasný) - 4.2.2002 > recenze dobra ale deska stoji za ...
vzdycky sem si o DM myslel ze to berou vsechno
tak trochu s nadhledem ale exciter me nuti prehodnotit vsechny jejich alba. Ta jejich podlejzavost teen texty a pseudo moderni zvuk, me donutili (kdyby to nebyly mp3) to vyhodit z okna.
Ale recenze dobra jen by to chtelo trosku nadhled.
Body: 3
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 5.2.2002 > No, popravdě řečeno, nedostal jsem se do toho ani s odstupem, deska mi leží doma a neposlouchám jí, ale singly, ty mohu, navíc DM vždy měli dobré a progresivní remixy, dávají příležitost začínajícím jménům a to je šlechtí, mnohdy z toho navíc vznikne hodně podařená věc! Ale v kontextu všech alb je tohle asi opravdu spíše slabší, to bude pravda... :o) Ale stejně je mám rád.
<reagovat 
čtenář Hynek - 22.5.2002 > No já jsem před rokem na Exciter napsal oslavnou recenzi do volnýho.cz, ale je fakt, že tahle deska je horší než ty dvě předcházející. Moc nerozumím Čtenářovi, že ty skladby jsou uměle nadupaný, já bych spíš řekl, že jsou až moc poklidný a - za určitých okolností - můžou působít až trochu nudně (a to jsem velký fanoušek downtempa !). Mně osobně nejvíc vadí dost neinvenční zvuky bicích a perkusí, v tomhle byla Ultra o dost lepší. Třeba The Dead of Night by vyloženě chtěla razantní rockový bicí a opravdovou kytaru.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter