Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Závod veteránů aneb návrat starých časů
Autor: moudivlacek (Občasný) - publikováno 1.11.2001 (01:04:20), v časopise 2.11.2001
             - Závod veteranů aneb návrat starých časů -

 

     Závod veteránů na Pražskem Vítkově má již svou zažitou tradici, pro kterou ani tento rok nebyl vyjímkou a na 12. ročník závodu nazvaného „Čtvrt míle Žižkovem“, který byl v sobotu 12 října (za opravdu překrásného počasí babího léta) se dostavilo přes osmdesát účastníků a jejich nablýskaných krasavců. Kteří přijeli s pevným odhodláním poprat se o putovní pohár pro vítěze a ukázat  tak svého miláčka v nejlepším světle.

 

     Mezi širokým spektrem historických automobilů a motocyklů zastoupených řadou světoznámých značek a typů se objevil tu a tam i nějaký ten světový unikát v podobě miniaturního ručně vyrobeného parního stroje či vzácného exempláře tříkolky Waltr z počátku minulého století. K vidění tu byli staré Škodovky, Aerovky, Mercedesy, Cirtroeny, ale i například upravený zavodní speciál z poloviny sedmdesátých let BMW Alpina 2002 jenž dokázal zrychlit z 0 na 100 pod 10 vteřin! Díky této nesouměrnosti soupeřů měli organizátoři nesmírně obtížný úkol sestavit startovní listinu tak, aby alspon přibližně odpovídala parametrům strojů. Proto se přiděloval jednotlivým závodníkům vzdálenostní handicap jenž museli doběhnou ke startovní čáře, kde své krasavce nastartovali a vyjeli…což dávalo určitý čas slabším protivníkům. Po odstartování  museli závodníci  opět po 200 metrech své stroje zastavit v STOP pásmu (mezi dvěma čarami, které od sebe byli vzdáleny přibližně pět metrů) kde se hodnotila zvlašte přesnost a ovládnutí vozidla. Poté se museli rozjet a pokračovat až do cíle. Vítěz pokračoval podle pravidel klasického pavouka až do finále své kategorie. Celkem byli zastoupeny čtyři kategorie –  dvě automobilu a dvě motocyklů.

 

     Závod se konal na příjezdové cestě k Žižkovu památníku, která díky své rovině, šířce a délce přesahující 400 metrů dovolovala soutěžícím bezpečně provést zkoušky akcelerace a brždění, které museli podstoupit, aby splnili podmínky soutěže. Ačkoliv se samotný závod musel kvůli organizačním problémům o necelou hodinu opozdit panovala vynikající nálada a ani soutěžícím to na nervozitě nepřidalo, což lze přičítat dobře fungujícím stánkům s občerstvením (ovšem s trochu vyššími cenami :) ) A samotným zájmem přihlížejících o vystavené unikáty ke kterým majitele ochotně podávali informace. Myslím, že tato akce mnohým lidem dodala příjemný pocit pohody….. k čemuž jistě napomohla romantická  atmosféra třicátých let minulého století - i díky mnohým účastníkům akce, kteří přijeli v dobovém oblečení s celou řadou stylových relikvii oněch let. Zpestřením celého programu byl příjezd osmdesát let starého parního válce vyrobeného v ČKD, který potřeboval na cestu ze Smíchova na Žižkov pět hodin! A při této cestě stačil spotřebovat přes 800 l vody a 300 kg uhlí. Pote přišlo na řadu slavnostní vyhlášení vítězů a udílení cen…tím byl 12. ročník definitivně u konce, ale překrásný zvuk motorů zněl ještě velmi dlouho než úplně zanikl v hluku velkoměsta.

 

Moudivlacek

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 1.11.2001 > Dobře napsaná reportáž, škoda, že jsem o tom závodu nevěděl, závody veteránu mívaj svoje kouzlo..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 1.11.2001 > Pekne napsany...skoda, ze jsem tam nebyl....
Body: 5
<reagovat 
SShane (Občasný) - 1.11.2001 > To musela byt parada:-)))
Body: 5
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 3.11.2001 > Promiń ,že jsem to nečetla dřív. Super, i já lituji ,že jsem tam nebyla a to auta mít nemusím, ale chytil jsi mě tím podáním za srdce. :-).
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter