Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Úsvit racků
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 4.5.2006 (19:09:48)

Zpřetrhali křídly pavučiny samoty

vlákna pentagramu obklopil neklid

žulová temnota / bělokrásná pírka

přesun souřadnic

 

náhlé zakončení mrzutých nálad,

proto je miluji, jsou činaní

oceán událostí, azurová sůl

přesun souřadnic

 

zvolna vychází

asi úder zvonu nebo co

utesávají se svými vášněmi

rybolovných snů šupinatých

 

přesun souřadnic

 

leťte verše, lehká obloha

klap ! navěky zpodobnil jsem

pasti průplavu,  23 hodin 30 minut

 

 

přesun souřadnic

mohou křičet kdekoliv

namanu jim hory, doly

ale viset budou stále zde

papírově křídoví

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 5.5.2006 >

Na smetišti je plno použitelných věcí a někteří výtvarníci si s nimi vyhrají .

Co s ní... to bude asi ještě hodně  takových otázek.Asi využívám, toho, že se zde publikací takových básní k ničemu nezavazuji.

Ale za poznámky děkuji.


<reagovat 
army of me (Občasný) - 5.5.2006 > nevím, co s ní... některý věci mi připadají dost opotřebovaný, střípky se mi líbily, ale je to trochu málo, celkově na mě působí neutrálně, což asi není dobře - pro mě

Body: 2
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.5.2006 > army of me> Vzhledem, k předpokládaným reakcím jsem stvořil delší poznámku uvedenou výše.
<reagovat 
 army of me (Občasný) - 5.5.2006 > Raimund> to máš nepochybně pravdu ...však si přečti můj do datek v prvním názoru (to "pro mě" tam není jen tak pro nic za nic :-))
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.5.2006 > army of me> Jo, toho jsem si všimnul, předběhl jsem trochu události
<reagovat 
uroboros (Občasný) - 5.5.2006 > ctu tvy basnicky, teda ty novy. to chci abys vedel.
ale bohuzel je nedokazu kritizovat, protoze jim nerozumim. nenachazim v nich pro me srozumitelne sdeleli.

ale muj nazor nic neznamena, ostatni tomu treba rozumi a ja jsem jen spatny kritik :-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.5.2006 > uroboros> Tak daleko, jako ve Tvé poslední větě bych nezacházel.Třeba je to básnička, která nikomu nic neřekne a nedá
<reagovat 
uroboros (Občasný) - 5.5.2006 > viva laskavy kveten!
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.5.2006 > uroboros> No, ten mě zrovna nějak moc nebere.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 5.5.2006 > Začátek mě naladil, ale pak bych dost věcí také vypustila .... Surreálný nádech by zde byl, ale asi přece jen trošku zmatený .... Snad příliš mnoho slov ... (?)
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 6.5.2006 > Barča> To .."vytrvej" jsem tam psal s ohledem na příznivce menšího počtu slov.Už jsem to viděl pře sebou :..ty komentáře.
<reagovat 
kidal (Občasný) - 6.5.2006 >

mě se líbí Tvoje pohledy a styl vyjádření všeobecně,nějaké prvoplánovité žvatlání aby jsi ohromil neotřelými obraty tam neodezírám,občas to tam vyjde z "rytmu" "myšlenek" (nevím jestli schválně)

doporučuji ke čtení


Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 5.5.2006 > No, Raimunde, já bych tohle viděla jako takovou křehkou asociační záležitost... Mně se líbí výrazově, působí hodně jakousi lyrickou něžností...
Se sdílností je to krapet horší, ale pro mě je celkem pozitivní, že v ní nenalézám cílenou (nebo okatou?) snahu vytvářet za každou cenu ta nejoriginálnější a přitom nesmyslná abstraktní nicneříkající slovní spojení. Ale dokáže ve mně vzbudit nějaký pocit. A emoce se cení na obdobné hodnotové výši jako obsahovost.
Ale "hostesko, rýmujte" a poslední trojverší bych vypustila:-)

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 6.5.2006 > Vikinga> 

Dík, za obsáhlejší poznámku.To poslední trojverší je tam kvůli nedočkavcům, kteří už už aby byli na konci..."plachetky zubatých slepic" - tuhle mi došlo, že slepec nemá protějšek v ženském rodě - takže to jsou naše oblíbené smrtky, ty přece mají plachetku a prázdné důlkyJo a dodnes nemám dořešenu otázku, jestli by báseň měla něco sdělovat, (potom jí přisuzujeme nějaký účel), mít souvislou osnovu nebo dokonce děj - to potom není čistá lyryka ( už z něho blbnu) a zase se podsouvá nějaká Bleskovská účelnost.I když v Blesku je denně poezie - jéje.

Dost.Hurá do přírody, počasí nám přeje.


<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 6.5.2006 > Raimund> No a to já si zase myslím, že báseň by měla něco sdělovat, což nutně neznamená, že by měla mít za každou cenu obsah či nedejbože dějovou osnovu.
Sdělit lze přece cokoli, tíhu vážné myšlenky a stejně tak neurčitost pocitovou...Báseň může sdělovat, aniž by to byl prvoplánovitě autorův záměr, záleží na čtenáři a jeho konotacích.
Ale psát výhradně pro estetiku, to je kravina - jazyk je nástrojem komunikace. Když budeš mít v ruce sekeru, taky si s ní nebudeš čistit zuby...
A když někdo obdivuje něco, co nechápe, pak je to snob. Což je in, nosí se to, ale taky to je krapet v rozporu s mým nazíráním na podstatu či smysl umění. Ale to bych se dostala do úvah o estetickém osvojování světa a o tom už toho bylo napsáno tolik...

<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 8.5.2006 > Vikinga> No, a mám o čem přemýšlet
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 8.5.2006 > Raimund> No a dobře ti tak:-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 8.5.2006 > Vikinga> To jo, protože nedávno byla smetena noje básnička proto, že se v ní vyskytují často používaná slova ( v básních ), je mi to směšné, ale vnímám nebezpečí následného přiklonění k té nesrozumitelné "snobské " poezii.Vždycky jsem myslel, že jsou důležité významy nebo intence slov, hodně kritikůje jiného názoru.
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 8.5.2006 > Raimund> Protože je to celé o hledání svého vlastního výraziva. Obsahovost nebo lépe řečeno sdílnost v básni neznamená zabřednout do klišé a kýče, který ti pak právem jiní vyčítají (ačkoli co je a není klišé a kýč, o tom by mohla být debata ještě na dost dlouho). Vice versa, když nechci být kýčař, nemusím nutně zanedbat významy či intence.
A nezapomínej, že současní kritici jsou ti postmodernisti středoproudaři, čili se od nich logicky očekává, že si budou hájit stejný píseček a nepostřílejí si své vlastní husté řady:-) Než se současný vývoj poezie překlopí k něčemu novému, bude jich stále většina. A nic proti, ale současná postmoderna by změnu chtěla, krize je docela vážná:-)

<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 8.5.2006 > Vikinga> Takže jsem jako ti racci, pořád nalétávám na žulové útesy, maso měkký, peří taky , tak jedině přesunout souřadnice( teď ji opravuju  ).
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 8.5.2006 > Raimund> Hmm, v téhle verzi už stojí za 5D (teď to opravuju :-))
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 8.5.2006 >
<reagovat 
Barča (Občasný) - 8.5.2006 > Teď si to pročítám ještě jednou, a líbí se mi to víc ....
<reagovat 
BlackTangerine (Občasný) - 11.5.2006 > Tohle můžu, člověka to tak nějak vtáhne do děje či příběhu... mám pocit, že je tam obojí. No, přinejmenším tam bude ta divukrásná atmosféra, kterou z díla cítím...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Claw (Občasný) - 22.5.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter