Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Putování po vesmíru očima dětské duše I. z kolekce Já, Přechod a Čas
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 9.5.2006 (18:25:59)
další>

Merkur, Venuše, Mars, Jupiter, Uran a Pluto byly od samého začátku propojeny čokoládovou dráhou.

 

Ani nevím, co se stalo, ale opravdu, a to nelžu, jsem dříve byla úplně prostý obyvatel jedné planety z Čokoládové dráhy. Bylo to ještě dříve než se zrodil život a smrt. Dříve neexistovalo ani jedno, ale přesto jsem tu byla já, Ty a všichni, které znáš. Poznávali jsme sami sebe tím, že jsme vedli spolu hovory a studovali své reakce.

Dokud nenastal čas, dokázala jsem navštívit aspoň jednou všechny planety v Čokoládové dráze.

Potom už to nebylo možné.

 

Kam až dosahá srdce

-Čokoládová dráha

Pluto

 

Kdybych se snažila pochopit Lásku, přirovnávala bych ji k tomu, co jsem zažila s Tebou a především s Tvou planetou, protože ona byla čistý, dětský smích. Nevinná.

Ráda poslouchám vzpomínky lidí z jejich životů, které mi vypráví duše. Často mluví o kráse, povrchní.

Každou duši, mysl a tělo by musel přitahovat Tvůj, Váš půvab. Medová pleť bez jediné chyby, třpytivá jako nejušlechtilejší diamanty. K Vám nemuselo doléhat světlo, Vy jste světlo tvořili. Sněhobílé vlasy, které jediné v celém vesmíru mohly ukázat, co uvidí duše, která vstupuje do dění, zvírazňovaly Vaši moudrou tvář. Vlasy barvy zrození.

Pokud pozemšťané mluví o někom, že má okouzlující oči, nedokážu si představit, co by řekli na Vaše oči a především Tvoje. Když jsem Ti do nich hleděla, probouzelo to ve mně ty nejvybranější a nejvznešenější city mocné bytosti, všemocné Lásky. Mísila se v nich barva nebe, mraků a srdce.

Celé Pluto bylo takové. Dokonalé.

Váš vnitřek tvořil zevnějšek.

Planeta tvořila Pluťany a Pluťané planetu.

Kdyby i jinde vládl stejný přírodní zákon množení jako u Vás, nejspíš by na všech planetách existoval jen prostor.

Na Plutu se mohl narodit nový Pluťánek jen když všechno živé i mrtvé po tom toužilo.

Stalo-li se tak, do vzduchu se vznesl třpyt štěstí v očích a zhmotnil se do zeleného světýlka.

Na konci tohoto stadia přicházelo to nejtěžší. Boj dobra a zla v mysli, jež se právě utvořila.

Pokud vyhraje dobro, promění se v jednorožce a z toho nakonec v dospělého Pluťana. Zvítězí-li zlo, všechno, co je součástí Pluta, obdrží tu nejnesnesitelnější ránu do jádra duše.

Na této planetě jsem chtěla poznat každý kout, kdyby se čas nenarodil až později a já nezažívala přítomnost, minulost a budoucnost dohromady, řekla bych, že jsem zde strávila nejvíce času.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kyra (Občasný) - 9.5.2006 >

Ráda poslouchám vzpomínky lidí z jejich životů, které mi vypráví jejich duše- 2x jejich. Pak ještě ten vývoj toho pluťánka je ve stejné lajně, někdx bych to přihodila do většího odstavce. Já už to četla vícekrát, však víš, ale stále v tom poznávám něco nového. Jsem ráda, že jsi tam opravila, to co jsem ti říkala.

     Jinak je mi to velice sympatické. Pak jsem si fakt musela vzít malé čokoládové vajíčko, protože se tomu nedá odolat...tovíš, čokoládová dráha. Ještě že si nepsala o zmrzlinové! Jen doufám, že budeš pokračovat vještě více planetách... Tohle si to opravdu zasloužilo zveřejnit. Velmi děkji za to, že tě napadají takové věci. Opravdu supr, vřele všem doporučuji.


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 9.5.2006 > Kyra> 

Dneska jsem jako vygumovaná... Dvakrát jejich... Hned to opravím:) Jenom jsem to přelétla, však víš s čím jsem si hrála v poslední době. Ještě se chechtám teď Už nikdy nic takovýho nepíšu, je to moc vysilující na mojí zásobu smíchu.

Zmrzlinová dráha...O ní napiš ty ne?:)))))))) Já mám více planet, ale jen tuhle mám v podobě vyprávění smrtky:)))) Musím to někdy předělat

Já už si nevzpomínám ani, že jsi mi to řikala. Asi začínám dostávat sklerózu. Narozdíl od Tebe To se mi to chce spát Dobrou (i když ty už dávno ležíš v posteli)


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 10.5.2006 > Tak užasné, nádherné. Vyvovává to nádherné, snivě a třpitivé pocity na duši. :-)

To bude na pokračování?
Myslím, že my dvě vidíme podobné věci a to je moc dobře. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > sibyla> 

Jo, na pokračování. Bude to o těch planetách, co jsou propojeny Čokoládovou dráhou..:Už vlastně je mam, ale musim to převést do jiné formy. Jsem ráda, že se Ti to líbí:) Potom ještě píšu o smrtce a o smrti( to jsem ti posílala) a ještě spousta dalších věcí mám rozepsaných:)))


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> Jo, tak. Tamto co jsi mně posílala je taky fakt dobrý. :-)

Tak to se budu těšit na pokračování. Čokoládu miluju. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > sibyla> 

To jsme dvě (jak jinak by mě napadla Čokoládová dráha:) )


<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 10.5.2006 > řekl bych, že Plutoňany, nikoliv Pluťany... :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > Smetiprach> 

 Pluťani zní lepší ne? Díky za přečtení 

 


<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> ach jo... :-)))))
není zač... :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > modrá muška> 

Já jsem tu nebyla, ale to, co se stalo potom smrtkou, jak vidíš tak jo 

Všechno nemusí dávat smysl. To byste si už mohli uvědomit

Taky dík za přečtení. To vždycky potěší


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.5.2006 > čokoládovou dráhou sou spojený...Mars...Twix...Snickers...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > Max Bubakoff> 

 zapomněl si na milky way(to by ti někteří neodpustili)

rozesmívat ti jde. Zajímalo by mě, jak jsi na tom s psaním(to se brzy dozvim.. v plánu mám přečtení tvé knížky-pokud ji seženu)

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> s psaním jsem na tom špatně...jakože nepíšu...ale OSSH je dobrá kniha...:) musím se pochválit, nikdo jiný to za mě neudělá...;)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > Max Bubakoff> 

Právě teď jsi psal-odpovídal jsi mi 

Doufám, že ne zase tak dobrá, aby byla vyprodaná... (co bych potom dělala)

 

 

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> valem ubývají...;)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 11.5.2006 > já bych matiku a gympl neodsuzovala... jsou i horší věci na světě (pavouci např.), nakonec, jeden můj kamarád chodí přes den na gympl a po večer na výtvarku (nebo tak něco - má to mnohem vznešenější název :))

... jo a Max zapomněl na KIT KAT :D
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 11.5.2006 > Quotidiana> 

KIT KAT.. můj neoblíbenější:)))

Já bych i odsoudila hned. Na doživotí.

Pavouci jsou moc krásní. Taková tarantule. Ale je pravda, že hadi jsou hezčí.

Já bych se na gympl vykašlala a v těchto dnech bych vůbec neváhala. Asi budu muset začít dělat, že mam se školou problémy. Jinak nevim, jak přesvědčím rodiče


<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 11.5.2006 > Lola> no dělej jak myslíš, jen bych ti nepřála abys pak ve čtvrťáku nadávala "proč já husa nešla na gympl" - mám to z vlastní zkušenosti, tři roky na obchodce byly naprosto super, nicméně když jsem pak chtěla na vejšku, tak jsem skoro celej čtvrťák trávila tím, že jsem se po večerech učila angličtinu, matiku a "všeobecný přehled"

nevim jak to funguje na uměleckých VŠ, ale na těch ostatních se předpokládá, že máš znalosti na úrovni kvalitního gymnázia

ale rodiče můžeš přesvědčit tím, že to s malováním myslíš vážně, že maluješ pořád a neustále, a když nemaluješ tak čteš o malířích, namísto do hospody chodíš na výstavy a tak... ne si jen stěžovat, že gympl je na nic (i když pro tebe možná jo) no a nakonec, ono je tak trochu jedno, co vystuduješ, důležitý je co děláš potom a jestli je to s láskou... .-)

<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 11.5.2006 > Lola> Jak už jsem Ti i radila, jdi na tu uměleckou školu, když Tě to baví. Gympl je na nic.
/Já sama ho tedy nemám, ale.../

<reagovat 
 Lola (Občasný) - 11.5.2006 > sibyla> 

Mamka mi to nechce zaplatit Ani taťka.

Něco vymyslím Já se jen tak nedám, i když se to nezdá


<reagovat 
kidal (Občasný) - 11.5.2006 > nepřestávej!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 12.5.2006 > kidal> Slíbila jsem, že tohle a všechno, co mám rozepsané, dopíšu:)
<reagovat 
johny45 (Občasný) - 13.5.2006 > Lola, vsetko co pises je take...nevinne...pisane detskymi ocami, to je na tom velmi mile. A zaujimave je, ze pri tvojich poviedkach je vzdy ovela dlhsia diskusia ako poviedka sama.:)

"Já chci malovat. Na co mi budou práva, když na světě bude pořád nespravedlnost, na co mi budou mezinárodní vztahy a komunikace- diplomacie, když stejně budou pořád války. Říkají mi, že malování je na nic. A tohle snad ne-? Aspoň bych ráda dělala něco, co mě baví, i když to bude na nic." - A vlastne ty mi cela prides taka mila, nevinna a naivna...;)
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 13.5.2006 > johny45> 

Diskuze je velká vždycky. Neumím neodpovídat na vzkazy, co mi zanechají u mích děl 

Kdybych byla naivní, myslela bych si, že svět je krásný a všechno bude dobré. On je krásný, ale jenom ten, co píšu Možná jsem naivní a bude to tím, že bych ráda byla. Naivita je úžasná.


<reagovat 
Kyra (Občasný) - 20.7.2006 >

Nevím prič, ale dřív jsem z toho měla lepší pocity než dnes....možná je to i mnou....jsem unavená:o)asi se k tomu ještě vrátím a napíšu více


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 25.7.2006 > Kyra> 

mozyna je to tebou, kyro, mozna je to tim, ze se vyplnil predpoklad, ze uz nase kamaradstvi neexistuje a s tim vsechny spolecne veci a nebo ses nechala zmanipulovat. Nebo jen se vsechno meni. Nebo slunicko. je to videt na tech chybkach co pises. sakra tady na rhodosu ani ceskou klavesnici nevedou

 

Mej se krasne. I ja se tak mam. Napis vic.. Tesim se domu, papa


<reagovat 
Kyra (Občasný) - 25.7.2006 >

Mě se to líbí, jen je to možná tím, že už mi to nepřijde tak imtivní, jako když jsem si to četla ještě než jsi to zveřejnila....dala bych stejně pět, protože se mi to líbí a znamená to pro mě...


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.7.2006 > Kyra> mne se to uz ani tolik nelibi... je to neco, co ja nejsem,.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.7.2006 > Kyra> mne se to uz ani tolik nelibi... je to neco, co ja nejsem,.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 27.7.2006 > Kyra> mne se to uz ani tolik nelibi... je to neco, co ja nejsem,.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 10.5.2006 > Tak já byl nažhavený na smrtku a ona je to zase ta samá vypravěčka jako pořád... třeba to dotáhne na krásných pár kup těch samých řečí. Pamatuji si, jak si mi psala, že se něco takového chystáš psát a já z toho byl fakt nadšený, těšil jsem se na nějakou příjemně osvěžující fantazii (jak tomu napovídala vtipná Čokoládová dráha).
Bohužel fantazie na té čokoládě vyšuměla jako když máš tu čokošku s bublinkama a zustalo na jazyce hořko. Takové to ustálené hořko s tak jasných prvků jako je jednorožec (můj obdiv, že se ti to tam podařilo v máčknout a zklamání, že jsi tam nevmáčkla Anděla... alespon jednoho se svojí vyjimečností nebo slzami) a věta: "Planeta tvořila Pluťany a Pluťané planetu", "dětský smích. Nevinná"
Po pravdě to na mě působilo jako kdyby si roztříhala pár stránek z červené knihovny a přeházela věty. (i co se logiky týče...fuj to je ale hrozná věc co? ta logika...)
Když naprosto pominu fakt, že Pluto je v naší soustavě a platí na něj stejné fyzikální zákony (znám tvůj přístup k logice - klasicky ženská:) ) tak ani žádné city, popis nic...
A první věty se slovesem bylo/a... no celé mi to příjde, jako bys to nepsala ted ale někdy před pár lety... všechno zpátky... vůbec tam neni cítit, že by ses při psaní bavila.. hrála si, ale spíš, že jsi u toho dřela a chtěla to udělat co nejdřív.
Možná to je i moje nadočekávání, představoval jsem si něco jako Pratchetta...
No doufám, že pokračování bude jiné... překopal bych to celé do nějakého příběhu, myslím, že si to zaslouží víc než těhle pár vzdechu o očích a plutanech a jednorožcích... Hodotnit raději nebudu.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > DondedoG> 

Pratchett-cte ho bracha a ja ho nesnasim...  To bych tomu dala

Vlastně mám námět na jedné stránce. Pluto je můj svět. Merkur je svět jen z čísel. jupiter, planeta vulkánců a lidí, co si hrají na něco, co nejsou. Je to podle lidí. Námět jsem si zvolila výrazné skupiny odlišující se od ostatních. Pokračování bude asi stejné. Neumím a nechci psát jinak. Teď jsem vlastně zkoušela něco jiného. Něco, co nesnáším. Aspoň jsem se teda nasmála. Ale vidim na tom, že mi vůbec jiné věci psát nejdou.

Nedřela jsem. Bylo to psáno pro někoho. Asi půl roku jsem to předělávala. Nemělo cenu spěchat, protože tohle jsem ani nechtěla zveřejňovat. už nezačínám psát vlastně nic nového. Musím dokončit, co mám načatý a potom do prázdnin skončit.

Jednorožci... hehe... Příběhy, kde byli jednorožci pochází z mé hlavy jenom dva. Andělé tam nejsou. Ještě neexistovali.

Však nehodnoť. Poslední dobou mi začíná bejt všechno jedno.

 


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> uff uf... nemyslel jsem napodobovat Pratchetta, ale doufal jsem v nějakou hru milou hru s fantazii z dětského světa, o kterém pořád píšeš že tam patříš. Místo toho to je takové víc pubetální než dětské no...
Já jsem teda myslel, že psaní veškerá umělecká činnost je o jakémsi vývoji, který ty odmítáš a podle všeho ses rozhodla vesele stagnovat(ale v tvých min. dílech to vypadlo jinak)... na to jsem narážel s vypravěčem.

Takže nejdřív byla podle tebe smrt, pak asi andělé ne? a pak až lidé atd.? Hmm... třeba Egytané mají něco podobného... mrtvé bezbřehé moře = NUN. Ale ve fázi kde jsou jednorožci už andělé jsou ne?
Jinak jestli ti je všechno jedno... jseš bud jezuita(všechno je umysl boží), nebo osvícená Buší(japonský voják...schopen páchat kamikadze), nebo hadr ve větru... tak jak?
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > DondedoG> 

Nevíš jak jsou roztomilí takoví jednorožci? Nekaž mi náladu. Já je mám ráda. Byli dřív. Anděl bych být nechtěla. Na mě jsou moc milí, hodní a málo šílení. Takoví jednorožci jsou úžasní a byli dřív. Stejně jako delfíni. První existoval delfín a potom jednorožec a lidstvo až úplně nakonec.

 

Jenom jsem znuděná tim celym světem. Asi A taky školou, protože nehodlám tvrdnout na gymplu, kde se musim snažit o samí 1. Chci sakra na střední uměleckou. hehe


<reagovat 
 čtenář japonka - 13.12.2006 > celej on> ahoj, co takhle spíš samuraj schopnej spáchat seppuku :o) já vím, že rýpat se nemá, ale tohle mi nedalo. když chceš oslňovat znalostmi, tak ať jsou aspoň kvalitní. jo, ještě jsem chtěla dodat, že mám ráda tvoje psaní, vážně.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> Myslím, že nosorožec je roztomilý jako kun s rohem... Myslím, že jednorožci bohužel nebyli (i když si to třeba přeješ) stejně tak jako srdíčkoví medvídcí(i když si to přeju) ale v Indii jsou vysocí bozi v létající v kotoučích a v číně našli pohřebiště dlouhánů (což čínani nejsou), takže aspon něco...

Jo a jdeš na gympl jo? Hele gympl má aspon tu výhodu, že jim nikdy nic nepokazíš... po něm můžeš dělat co chceš...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 11.5.2006 > Lola> No tak vidím, že čokoládou a jednorožcema jsem nadšená jen já a Ty. :-)

No neva, tak to ale dopiš, ať vím, jak se to bude odvíjet.

Jak už jsem říkala, jdi na tu uměleckou školu, fakt. Pak by Tě to mohlo mrzet, skutečných umělců je málo, ale ekonomů ...:-(
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > DondedoG> Já jsem na gymplu(osmiletym) ale chci prejit na stredni soukromou umeleckou skolu... Mě to přijde na nic. Já sice chápu matiku, fyziku ale zdá se mi to naprosto cáklý. Je to prostě kravina. Nemá smysl se učit čísla v prostoru nebo 3. odmocninu... stejně to nikdy nepoužiju. Je to proste na nic. K tomu nemam zadnej vztah. Já chci malovat. Na co mi budou práva, když na světě bude pořád nespravedlnost, na co mi budou mezinárodní vztahy a komunikace- diplomacie, když stejně budou pořád války. Říkají mi, že malování je na nic. A tohle snad ne-? Aspoň bych ráda dělala něco, co mě baví, i když to bude na nic.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 11.5.2006 > DondedoG> Já myslím, že "Jednorožci" skutečně někdy ... někde existovali. :-)
Protože vše už někdy někde bylo, vše už bylo napsáno a vyřčeno.

<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> jo tak, válce nezabráníš ale třeba dokážeš někomu moct a to neni na nic. Bezpravý taky nevyžehlíš ale když ho nikdo žehlit nebude tak ani nebudem vědět co to to právo je - takže to taky neni na nic. Malováním můžeš někoho oslovit... to taky neni na nic. Výběr zaáleží jen a jen na tobě.

Jinak nelze nevzpomenout: "Všechno je na hovno, jen včely jsou na med a ten je taky na hovno."
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2006 > sibyla> Tak "jednorožci" asi i existují, to takhle nějaký ten sobík, jelínek nebo býček příjde o jeden parůžek... to se hádat nebudu...
A taky o nich byl seriál...bydleli v mráčcích a běhali po duze... ne vlastně to jsou za ti srdíčkový medvídci...
<reagovat 
 Život (Občasný) - 16.5.2006 > Lola> Ty jsi vážně úžasná. ... Všechno je k něčemu pro toho, koho to baví a kdo to umí smysluplně použít. Na nic je to jen ve špatných rukou a používané ke špatnému účelu. A malování nemůže být na nic. Umění je nejvyšší forma komunikace bez umění by tento svět zanikl velmi rychle. Tak jdi za svým... skutečné umělce bychom si měli hýčkat a chránit a za tím si stojím i když celý tento svět se někdy chová naprosto obráceně.
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 10.5.2006 > DondedoG> 

Přesně vystihující věta

Všechno je až moc relativní. Špatnej to svět. Relativita je jedna z věcí, kterou, když jsme si vysvětlovali ve fyzice, zdála potřebná

Jen bude hnusný, až zjistim, že na tu školu mě nikdo nepustí a nezaplatí mi ji. Teď si to odmítám připustit a stejně jsem si to už dneska vyslechla. Rodiče jsou asi taky na nic když mě nutí do nějakýho stupidního gymplu, kde ztrácím nejméně 30 hodin týdně čas.


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 11.5.2006 > DondedoG> No srdíčkový medvídky přeci jen nesleduju. Ale kdysi šel nějaký film, ale je to už dávno o posledním jednorožci a to bylo moc krásné. Ale ... vůbec už si nepamatuju, jak se to jmenovalo.
Možná jsou přeci jednorožci na jiných planetách? Nu, kdoví...:-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 16.5.2006 > Život> 

Úžasná? To si nemyslím. Nevím, proč bych měla být. Úžasný je pohyb křídel motýla...

Všechno je relativní. Tak je to i s tím, co je na nic a co je na něco.

Umění. Tohle téma je spojené s mím posledním psaním do konce školního roku. Pak si dám pauzu...

 

 Díky za přečtení:)


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2006 > Lola> Naordinoval bych ti přírodu... na to nechutenství k světu. Mě to pomáhá.. zklidním a uvědomím si co je důležité.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2006 > sibyla> máš něco proti srdíčkovím medvídkům? z "přeci jen" jsem vycítil určitý odpor... Hele jako... srdíčkový medvídci jsou daleko lepší než jednorožci a mají duhový auto...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 12.5.2006 > sibyla> Jmenovalo se to Poslední jednorožec(pokud tam byl ohnivý býk nebo tak něco) Mám to doma na kazetě:)
Srdíčkový medvídky taky.. Hehe...
Jednorožci jsou v lidech. A lidé jsou v tomhle planety. hehe
<reagovat 
 Život (Občasný) - 21.5.2006 > Lola> 

Nu, vnucovat Ti to nebudu. I když... každý máme své vidění světa a já jsem to tak cítila, tak jsem Ti to tak napsala. Ano, relativní je všechno, záleží na hledisku, cílech a účelech. I když skutečná pravda (podstata) je jednoduchá a je jen jedna.

 

Nemáš zač a měj se krásně, ať se daří.


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 11.5.2006 > DondedoG> Já bych si naordinovala nechodit do školy a odjet kamkoli. Hlavně někam, kde to neznám. Pak vidím všechno jinak
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter