Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Indián a sestřička
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 11.5.2006 (08:56:44)

Mají romská dívka a bílý mládenec právo na štěstí? Může jejich vztah vydržet i přes to, že mu ani jedna z rodin není příliš nakloněna? A jak se dá vůbec obstát na malém městě, když máte trochu jiný životní styl?

  Tyhle otázky klade debutující režisér Dan Wlodarczyk ve snímku Indián a sestřička. Jeho hlavní hrdinové, mladinká zdravotní sestra z romské rodiny a mladík, který s přáteli vyznává indiánský způsob života, se do sebe přes veškeré rozdíly zamilují a snaží se najít svou cestu ke štěstí.

  Wlodarczyk pokračuje v linii, kterou u nás vytyčil Bohdan Sláma svými Divokými včelami a Štěstím. Bez příkras portrétuje mnohdy bezútěšný život obyvatel menšího českého města a jejich touhu překročit jeho omezené hranice. Nedějí se tu velká dramata, jen běžné denní události, mezi které se občas vklíní násilí, nemoc a smrt. A také tady nakonec hlavní hrdinka volí odchod do velkoměsta, aniž by věděla, zda jí to přinese štěstí nebo rozčarování.

  Režisér se věnuje zejména romské menšině, snaží se korigovat zavedené představy o ní, zároveň ale nezastírá, že některé výtky vůči nim mohou být oprávněné. Hrdinka například na dotaz po tom, zda její rodiče pracují, překvapeně odpovídá: „A proč by neměli pracovat?“, a její bývalý snoubenec se vlastní pílí vypracoval na dobré místo. Byt mají slušně zařízený, v rodině panují dobré vztahy. Na druhou stranu bratr pracovat netouží, má uložený podmíněný trest, a údajnou urážku cti své sestry řeší hrubým napadením jejího přítele.

  Výtku lze mít ovšem k tomu, že přezíravý přístup lidí k Romům přítomný jen v náznaku, až by se zdálo, že je většina obyvatel bere za sobě rovné.

  Druhou skupinou ve filmu, představující alternativu k běžnému způsobu života, jsou oni „Indiáni,“ tedy skupinka mladých lidí, kteří se snaží ve volném čase žít v souladu s přírodou, přespávají v teepee, oblékají si do kůže, střílí z luku…Jejich hnutí však není zachyceno příliš detailně, zejména pokud jde o pohnutky, které lidi k tomuto způsobu života vedou. Je tu ještě něco jiného než snaha odlišovat se?

  Hlavním cílem filmu je ale vykreslit vztahy, a na tomto poli si vede velice dobře. Wlodarczyk se při tom opírá o neherce a méně známé herce. Výbornou volbou byla Denisa Demeterová, v hlavní dívčí roli nesmírně přirozená a přesvědčivá. Nenuceně působí i výkony dalších zástupců romské rodiny, slabší už jsou představitelé bílých, včetně Tomáše Masopusta v hlavní mužské roli. To ale snímku na přesvědčivosti neubírá. Otázkou je pouze, kolik si se svým na první pohled neatraktivním námětem najde diváků.



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 12.5.2006 >

Tý woe jak to, že jsi mě na tohleto nevzala To si voppikáš

 

Musel to bejt výbornej snímek o sociální stránce života. hele a ti indiáni byli odkud, to jsem nepochopila? Z toho malého, nebo velkého města??

Možná tam nešlo spíš o snahu odlišit se, jako spíš najít se....


Body: 4
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 15.5.2006 > Že by to byl tak neatraktivní námět? Víš kolik lidí se na ulici ohlídne, když uvidí černocha s blondýnou?

<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 15.5.2006 > Soudě podle pranepatrné návštěvnosti to asi neatraktivní námět bude. Navíc oni jsou si oba typově dost podobní, do černocha s blondýnou to má hodně daleko.
<reagovat 
hajka (Občasný) - 15.5.2006 > spíš mi přijde jako divnější, že jsem od tebe o tom slyšela prvně....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter