Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sami z kolekce povídky?
Autor: Lhostej (Stálý) - publikováno 15.5.2006 (09:54:46)
další>

SAMI

 

Bylo tehdy jaro. Nebo začátek podzimu. Procházela se sama po nábřeží. Zastavila své kroky u vody a dýchala ji. Dýchala vzduch stromy polévku z parníků… dřevěné sochy a listí a kamení… písek a bahno a všechno... Vnímala. Stála na kraji, slunce se odráželo od vln do jejích očí.

      Usedla a zula si boty. Pohupovala nohama v prázdném prostoru nad hladinou. Slunce. Vítr. Voda. Voda. Přemýšlela, jaké by to bylo, kdyby udělala malý pohyb vpřed. Kdyby vskočila…   

      Kampa kampa? Ozvalo se jí za zády. Otočila hlavu a uviděla. Slečna by chtěla do vody? To nepůjde. Dnes jsme vylovili už pět vám podobných. Ani o tom nepřemýšlejte! Zatracený pěkný den. Svádí to. Svádí…

      Slunce mezitím zašlo za mraky a na chvíli zavládl chlad. Uviděla stín, který se pomalu pohyboval mezi lavičkou a stromem. Sem a tam. Jako by váhavě přešlapoval. Byla také  nerozhodná. Začalo jí být zima, pokračovalo v ní smutno.

      Ten, který přecházel opodál, ji stále pozoroval. Promluvil. Dělala, že ho neslyší? Stínoval. Přešlapoval. Byl nervózní. Přál si, aby se zvedla. Aby šla pryč. Daleko od vody. Mezi lidi. Stínoval. Nemohl odejít. Dělala, že ho nevidí? Dokud neodejde, zůstane u ní. Neslyšně přešlapoval.

      Procházeli se po ní mravenci. Podlézali ji. Prolézali jí. Seděla klidně. Nehybně předkloněná. Bylo jí znovu krásně, protože věděla.

      Z parku přicházel, vedl kolo. Tančilo. Kolotočilo. Zastavil se a pozoroval. Zdálo se mu, že vidí postavu sedící u vody. Někoho u stromu. Chtěl jít blíž, ale nemohl. Nedýchal. V jediné chvíli své tělo odlepila. Ve stejné chvíli vyběhl k ní. Přiběhl do prázdna.

Ozvalo se jen -                                                                                                                    Nikoho nebylo vidět.         

           

 



Poznámky k tomuto příspěvku
oleandr (Občasný) - 15.5.2006 > LÍBÍ...
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.5.2006 > Tyjo...nálada úplně vtahující...hrozně zvláštní, příjemně tajemná...ta úspornost tomu sedí. Hrozně hezké novotvary...nebo spíše slova použitá v jiných souvislostech, než je obvyklé (kolotočilo, stínoval). Tohle můžu...jojo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pepiino (Občasný) - 15.5.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kidal (Občasný) - 16.5.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.5.2006 > ehm, Lola, Sibyla a v podstatě všechny zástupkyně téhle vzájemně se déčkující grupy - tyhle mi to připomnělo, ale ne proto, že by to bylo tak špatné, spíš je to podobný tematický okruh nebo jak to říct... - a tady je ale krásně viditelný rozdíl, jak to vypadá, když něco takového píše člověk s jazykovým citem, který psát umí, který umí pracovat s časem, vývojem příběhu, katarzí...

byť pořád platí, že Fabia osm lidí pohodlně prostě neuveze, tak tohle bylo příjemné čtení

4-5
Body: 4
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 16.5.2006 > skvělá atmosféra. stínová? jojo...
vlastně jako Václav Mráz...
není to zcela můj šálek kávy (u mě by tam byla krev a útočící američani), ale líbí se mi jazyk...
Body: 5
<reagovat 
Bell (Občasný) - 17.5.2006 >

Líbí - jen ten začátek je trochu dodivna

Bylo tehdy jaro. Nebo začátek podzimu. - to je velká prodleva a je tam dle mého názoru zbytečně. Asi by stačila jen jedna z těch dvou možností. Jinak viz šedé.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 18.5.2006 > jo, celkem jo. klidně bych to brala delší.
Body: 4
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 19.5.2006 > díky
<reagovat 
Regio (Občasný) - 21.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář Jonas - 3.6.2006 > Ano i ne..
Ovsem opet to zada spis rubriku basne v proze, za povidku se to da povazovat stezi. Redakce!
<reagovat 
Jahudkka (Občasný) - 5.6.2006 > Líbí se mi to, sic to nalaďuje na prazvláštní náladu...nejde tady přiliš dílka zařaďit, tak snad odpustí čtenáři zařazení(Jonas), není to důležité jako počtení samo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter