Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Duha, duha, duha... z kolekce Prsten královny
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 20.6.2006 (20:22:02)
další ve sbírce>

hoří zemí mého srdce

motýl jarého pozemství

ohniště krve

 

tvé plaché oko / krátce ožilo

nikdo nepochopil

rozčesáváš nehybnou vodu

lepící mne temnotou

 

moře, moře, moře

ty vodo jdoucí / pozemskými lady

znáš velikost srdce

 

nejsem červem

ožívám krví jelena

 

jsem, jsi

ta jména ožila

nezlomnou duhou poznání



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.6.2006 >

Čistě asi subjektivní věc, ale když chceš hlubší kritiku, měl bych Ti asi napsat k básni zejména to, co by bylo hodno vylepšení - z pohledu mne, čtenáře. Víš, čistě subjektivně, mám rád, pokud jsou v básni obsaženy prvky, pod kterými si něco konkrétního dovedu z běžného života vybavit .. prostě něco typu "lžička od másla na ubruse" -> "vybaví se člověku nepříjemný pocit, že musí ubrus dát vyprat atp., prostě řada podnětů, které pak může básník ve čtenářově fantazii dále rozvíjet a hrát si s nimi". Jak tam dáš samá moře, ohniště krve a tak, je to sice pěkné, ale nic si pod tím nevybavím. Moře může být zkalené, čiré až ke dnu, může být zátokou páchnoucí rybinou atp., obdobně ohniště krve - sice pěkné spojení, ale taky se mi pod tím nic moc nevybaví. Neříkám, že ta báseň je špatná, ale prostě toto tam postrádám...


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 21.6.2006 > Martin> 

Dík za poznámku.Tato kolekce se bude nacházet někde jinde i když okruh slov nebudu v pozdějších variacích příliš respektovat.Něco vysvětlila " Úvodní poznámka "a něco za mne hegel - " zajímavé cvičení ".

Teď bych použil, s dovolením, Tvého příkladu : jsi v místnosti s oknem vedoucím do druhé místnosti, obě jsou zvukotěsně odděleny.Ty jsi v jedné a nějaký člověk v té druhé.Chceš mu sdělit nějakou zamilovanou a romantickou historku.K dispozici máš máslo, lžičku a ubrus .

(Takže ani tak subjektivní jako zvoucí čtenáře ke spolupráci).


<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 21.6.2006 > Raimund> Když víš ty, v čem je problém...že tu člověk čte depresi, pak zas depresi...a pak dorazí k Tvému milostnému textu, který si vyloží pak úplně jinak:-) S tou lžičkou to byl samozřejmě jen příklad, abych ozřejmil svoji myšlenku, kterou jsem Ti chtěl předat. Se ví, že do toho Tvého textu to zakomponovat asi moc nejde - jedině, že bys začal u lžičky, mazaně mířil k džezu, vaření, a tak...prostě k praktickým věcem:-))
<reagovat 
tahar (Občasný) - 21.6.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tahar (Občasný) - 21.6.2006 >
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 26.7.2006 > Pěkné metafory, ale ndokážu si je poskládat do jakéhokoliv pocitu pochopení.
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 26.7.2006 > jagara> No,metafora a asociace.Myslím , že s metaforami a jinými tropy nevystačíme.
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 27.7.2006 > Co je, podle Tvého soudu, k úplnému poochopení básně ještě třeba vědět?
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 27.7.2006 > jagara> O tom jsem nepřemýšlel.Odhadem  příkladem asi něco podobného, jako k úplnému pochopení Dürerovy Růžencové slavnosti.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 (3) 4 6 7 8 9 10 11 12 13
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter