Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slib
Autor: back (Občasný) - publikováno 21.6.2006 (22:57:46)

 I.



     "Dnes je střecha tak rozpálená, že si na ni můžeš udělat volský oko," pronesl Olin a teatrálně si rukávem otřel čelo. "Hm,"odpověděl po chvíli přemýšlení Jerry a z kapsy košile vytáhl krabičku Peter. Zkušeně vyklepl cigaretu a nabídl Olinovi. Ten ji s povděkem přijal a připraveným zapalovačem připálil Jerrymu a poté i sobě. Jerry mocně potáhl dým do plic a s přivřenýma očima vychutnával chuť tabáku. "Sme normálně kokoti," řekl zničehonic Olda. Jerry se na něj tázavě podíval a opáčil: "Proč jako?" "No tak," odpověděl Olin a pokračoval. " Hans je borec. V Řecku se kolem něho baby točí. A já tady trčím, točím klikou vod mašiny a ještě jsem si nezapíchal. A to mi bude za dva měsíce devatenáct !" S těmito slovy ukázal Jerrymu jakousi obálku a pokračoval : " Vzpomněli si na mě zelení mozci. Rukuju do VU 1038 Kežmarok. Kurva, kde to je? Zemřu jako panic !"

     Tak vo to píchání mu zase de, pomyslel si Jerry . "Do soboty si zapícháš, slibuju," kontroval Jerry a už když poslední slabika opouštěla jeho ústa, litoval, že něco podobného vyslovil. Olina jakoby po těch slovech polil živou vodou. "Kamaráde, to sem fakt nečekal, seš borec," sypal ze sebe. Jerrymu připadalo, že Olin vyrostl nejméně o půl metru. "Estli to klapne, budeš fakt dobrej. Budu Ti vděčný za záchranu svýho zpackanýho života," začal Olin přehánět, jak měl ve zvyku. "Mno jó," zamumlal Jerry a stále více mu docházelo, jak si zavařil. Zatímco se kolem Olina vznášela aura očekávání a štěstí, Jerryho se zmocňovalo zoufalství.

     "Už musím domů," vyhrkl Jerry a bez rozloučení zamířil k okraji střechy. Po hromosvodu slezl na zídku a z té už hravě seskočil do trávy zahrady. Olin zabrán do svých obscénních představ nepostřehl, že Jerry odešel. Olinovu přítomnost na střeše prozrazoval modrý oblak, který vycházel zpoza žloutnoucích listů hrušně."To jsem zvědavý, jak to udělám," pronesl šeptem Jerry. Utrhl stéblo trávy a vložil si je do úst. Přemýšlel, jak svůj slib splní. Nejdříve se mu hlavou začaly honit výmluvy, které by použil. Po chvíli mu však došlo, že žádná taková, snad kromě smrti, rozpoutání třetí světové války, nebo hladomoru neexistuje. Vyvolat třetí světovou válku se však v této chvíli zdálo daleko jednodušší.

     Ten večer se Jerrymu těžce usínalo. Přemýšlel, kde najít ženskou k ukojení Olinova chtíče. Může to být to poslední, co ta chuděra zažije, až na ni ten chlív vletí. Kdyby tu byl Hans, ten by si poradil, byla poslední Jerryho myšlenka před tím, než usnul.

 


II.

 


     Zbytek týdne se Jerry důsledně vyhýbal střechám. Upínal se jen k jediné myšlence. Kde najít tomu nadrženci ženskou. V jedné chvíli jej dokonce napadlo vydat se do nedaleké Ostravy. Kdesi slyšel, že před hotelem Atom postávají šlapky. Na poslední prázdniny měl naspořeny nějaké peníze. Ale na to by zdaleka jeho úspory nestačily. Když už nedoufal, že něco vymyslí, do hry zasáhl osud.

     Na čtvrteční třídnickou hodinu přišel třídní učitel Dragan zadumanější než obvykle. "Chlapci," oslovil je snad poprvé za čtyři roky takto familiérně. Už to oslovení stačilo, aby k němu upnulo pozornost třicet uhrovitých obličejů. Dragan po významné pomlce pokračoval." Na zdravotní školu přijela družební třída dvaceti mladých komsomolek ze Sovětského svazu. Jak jistě víte, vykonávám funkci předsedy Sdružení Československo-Sovětského přátelství. Byl jsem pověřen, abych společně s vámi v pátek uspořádal družební večírek. Předpokládám, že mi pomůžete a pro mladé sovětské soudružky připravíme v klubu našeho učiliště nezapomenutelný večírek." Jerry by přísahal, že ve vzduchu zřetelně ucítil závan testosteronu. Z obličejů spolužáků vyčetl, že všechny napadla tatáž myšlenka. Užít si s Natašou.

 

 

III.


 

 

     "Jseš blbej? Šoustat s Rusačkou. Vždyť to sou okupanti," byla první Olinova reakce, když mu Jerry popsal své úmysly. "To nevíš, že v šedesátým osmým střelili mýho strýce Josefa?" Jerry se jen ušklíbl, neboť dobře věděl, že Olinův strýc Josef byl skutečně v šedesátém osmém postřelený. Ale proto, že se mu to v jeho alkoholovými delirii zkoušeném mozku nějak převrátilo a první sovětský tank vjíždějící do města vítal zdviženou pravicí. Zasloužilý sovětský veterán mu nasázel olovo přímo do prdele.

     "No to je právě ono. Dáš jim to za strejdu okupantům zasraným. Zprzníš rudou rasu. Nasadíš do sojuzu agentíka. Kámo, to bude pohana pro Brežněva!" Olin se poškrábal na hlavě a spustil: " No jó, kamaráde. To je pravda. Zprzním Stalinovo pokolení na věčné časy!" Jerry si při pohledu na Olina pomyslel, že na tom něco bude.

     V pátek místo vyučování chystali v klubu učiliště večírek. Příprava spočívala v tom, že nad pódium pracně naaranžovali rudou oponu. V levé části opony byl obraz Brežněva, v pravé Husáka. A tomu všemu vévodila bysta Stalina. Před oponu postavili stůl pro dvacet sovětských dívek. Příchod děvčat byl naplánován na šestou hodinu. Ve třičtvrtě na šest se Jerry opatrně vytratil ze sálu a za vchodovými dveřmi vyzvedl Olina. Olin nervózně pokuřoval. Jerry při pohledu na něj vyprskl smíchy. Olin měl modrý oblek. Nohavice byly pekelně rozšířené. "No co, co. To je památka po fotříkovi. Zvony teď v sajůzu letí," zareagoval Olda. "Tak už nemel a pojď, za chvíli sou tady," kontroval Jerry a tahal Oldu za rukáv směrem k sálu.

     Tam už před pódiem nervózně přešlapovali Jerryho spolužáci. Jerry nenápadně Olina vmísil do davu. Ale to už za nadšeného potlesku hochů do sálu vcházela sovětská děvčata. Na první pohled bylo zřejmé, že jsou o něco starší než chlapci. Mohlo jim být kolem dvaceti. Dragan je posadil za připravený stůl a spustil nacvičenou zdravici, které snad rozuměl jen on sám. Zdravice končila provoláním : Vivat Stalin, vivat Lenin, vivat Brežněv. Z výrazu Dragana bylo znát, že čeká neutuchající aplaus. Místo toho se ozvalo jen jakési sporadické zaplácání. Dívky začaly zvědavě pokukovat po sále. Dragan zklamaně přešel k velikému magnetofonu. Po chvíli se sálem linuly tóny tanga. To je kokot, napadlo Jerryho. "No tak chlapci, tančíme, tančíme," ozval se Dragan.

Jemné zašumění vystřídaly splašené pohledy. Lekce loňských taneční byly dávno zapomenuty. Z davu se oddělila jediná odhodlaná postava. Byl to Olin. Na první pohled byly patrny jeho priority. Pevným krokem zamířil ke komsomolce s obrovským poprsím. Vysekl před ní poklonu a nabídl ji rámě. Potěšeně výzvu přijala a perfektním tanečním krokem začali ukrajovat rytmus tanga. No jó, vždyť ten starý chlív nevynechal jediné taneční, nebo tancovačku, jak furt naháněl nějakou buchtu, došlo Jerrymu. K tanci se odhodlali i ostatní hoši. Tanečnímu parketu však jasně vévodil Olda s prsatou komsomolkou.

     Jerry seděl v rohu sálu a popíjel tajně přinesené víno. Družební večírek se k Draganově hrůze začal měnit v poznávání těl mladých komsomolek. Dragan plísnil několik párů u záchodků. V té chvíli se mu to však začalo párovat u pódia a tak po chvíli jen zmateně pobíhal a z hrůzou v očích cosi mumlal. Kolem jedenácté dosáhlo Draganovo zoufalství vrcholu, neboť mu jedna postarší komsomolka nabídla sex přímo na parketě.

     Jerry už dávno ztratil Oldu z dohledu a zamířil domů. Rozhodl se, že si na zahradě  zakouří. Zapálil si cigaretu a od střech k němu začaly doléhat jakési zvuky. Zaposlouchal se do tmy a poznával Olinův hlas, který střídaly ženské výkřiky: " Da, da, éto charašó, ja těbja ljubljů, ty charóšij málčik." Jerry se spokojeně usmál, uhasil půlku hořící cigarety a  zamířil domů. Věděl, že se mu dnes bude dobře usínat.



Poznámky k tomuto příspěvku
Bunny (Občasný) - 21.6.2006 > Líbí,přesto o něco méně než předešlé... Jednička mi připadá skoro jak scéna z Rafťáků (nelíbili se mi). Snažíš být přiliš vtipný a trošičku se to míjí účinkem.

Dvojka je pouze taková spojovací lávka,sice se v ní ukrývá "Užít si s Natašou",ale je to příliš jasné a navíc tím tučným zvýrazněním poslední věty jsi celý odstavec sestřelil na několikaslovné konstatování.

Ke trojce drškovat nebudu,protože ta je fajn a bavila mě.

Jen takovej dotaz...Připadá mi trošičku divný,že si Olda nemohl zapíchat,když byl podle všeho dostatečně společenskej,otrlej a nadrženej... Kdyby to byl nějakej stydlín,tak je to jasný,ale takhle...Možná měl smolu anebo tenkrát vládly jiné společenskosexuální poměry :)
Rozhodně to patří k lepší próze,ale ne k tvému best-of.

Body: 4
<reagovat 
back (Občasný) - 21.6.2006 >

Rafťáky jsem neviděl a doufám, že neuvidím :-))

Dvojka je oslí můstek.

K té trojce. Olda je skutečná postava. Olda je prostě Olda. Ten příběh se opravdu stal, i když trošku nadsázky tam je...

A vše se točí kolem střech :-)))


<reagovat 
Prvnístředavžití (Občasný) - 22.6.2006 > Ale jo. Rozhodně nevšední.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Helienn (Občasný) - 22.6.2006 > Rozhodně zaujalo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.6.2006 > Helienn> :-))
<reagovat 
back (Občasný) - 22.6.2006 > Je to zkouška, zdali zaujme více ich forma, či er forma.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 22.6.2006 > back> No, jak kdy... Ich je asi lepší... I když když je to fajn napsaný, tak je to vesměs jedno
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 23.6.2006 > Sqlé dílko...
<reagovat 
Bell (Občasný) - 24.6.2006 > er - ich ... podstatné je, že se to čte náramně ... zvláště ta třetí část
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 24.6.2006 > Bell> Dík :-))
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 26.6.2006 > hlavně se mi líbí, jak je hl. postava s nadhledem nenadržená, čili zaujímá pozici pozorovatele a tak to má bejt
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 26.6.2006 > Nemocný> Dˇ. :-))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 25.6.2006 > připomíná mi to American Pie v kulisách od Pelíšků...
dobře se to čte, ale ten příběh působí tuctově...

skoro se mi zdá, že pokaždé, když přijeli soudruzi a soudružky na návštěvu, dřív nebo později se to zvrtlo v nějaké nemravnosti .-))

Body: 4
<reagovat 
 back (Občasný) - 25.6.2006 > Quotidiana> Slovanské kmeny si předávaly genus.Na tom není nic divného. Pudy :-)))
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 26.6.2006 > back> haha :))
<reagovat 
Anke (Občasný) - 28.6.2006 >

A takový ty "kuřácký" klišé na začátku musej bejt???:

 

Zkušeně vyklepl cigaretu a nabídl Olinovi. Ten ji s povděkem přijal a připraveným zapalovačem připálil Jerrymu a poté i sobě. Jerry mocně potáhl dým do plic a s přivřenýma očima vychutnával chuť tabáku.


<reagovat 
 back (Občasný) - 28.6.2006 > Anke> 

Nechápu.


<reagovat 
 Anke (Občasný) - 29.6.2006 > back> prostě tenhle dopodrobna popsanej proces zapalování a vychutnávání cigarety už jsem četla asi stopadesátkrát, a připadá mi to blbý.
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.6.2006 > Anke> Hm. S tím Ti nepomůžu :-))
<reagovat 
 Anke (Občasný) - 29.6.2006 > back> ale tomu textu bys mohl :-)
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.6.2006 > Anke> 

Tak něco předveď :-)) Rád se přiučím...


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 13.7.2006 > 4-5

normálka

bohužel zrovna tohle psaní (a tento tematický okruh) si už svou vlnu zájmu prožilo, a težko v tom přijít s něčím novým, takže nezbývá než mít to aspoň slušně napsané a doufat v čtenářský zájem

tady na netu je to jasný, protože to dost vyčuhuje, ale na papíře by to možná umřelo, těžko říct
Body: 4
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.7.2006 > Václav Mráz> ....
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 19.7.2006 > Trošku laciný hodit to na dívky ze SSSR teď, když už se může. Leda by to bylo podle skutečný události. Ale je to pěkně napsaný.
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 20.7.2006 > jagara> Ses rozhodl/a/ pustit do mých pokusů na Totemu ? :-)) Dík za zastavení.
<reagovat 
čtenář Azet - 19.3.2007 > Trochu vyčpělé:-(
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter