Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
kladenská
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 22.6.2006 (03:19:55)
Ráno své zmuchlané ornamenty
lepí do směru ptáků.
Jste jen Kladno a ty,
jenž pliveš. Vajgly na autobusáku.

Asfalt je tetovaný, taky.
Přibrala trochu v bocích,
ale když kotví mezi paneláky,
musí chtít, neboť v noci

cosi v ní chce muset.
V učňovské cukrárně za hotelem
jsou nakřivo špičky. "... nepřišel?"

Má lásko - dneska neustelem!
Zas přejíždíš prstem v autobuse
zapomenutou jizvu na břiše.


Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 22.6.2006 >

:-)


Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 22.6.2006 >

mi trošku připomnělo Edwina Morgana:

 

http://www.edwinmorgan.com/pop_carcanet_index.html

 

zajímací

 

 


Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 22.6.2006 > napodruhé skvělá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 22.6.2006 > ty JO!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 22.6.2006 >
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 22.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Figurka (Občasný) - 22.6.2006 > tedy..vyrazilo mi to dech....
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 22.6.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lei (Občasný) - 22.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Prvnístředavžití (Občasný) - 22.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 22.6.2006 > Konečně něco, co mě potěšilo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 22.6.2006 >

supr, Kladno musí bejt totálně inspirativní...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.6.2006 >  
Doporučil 
<reagovat 
macho (Občasný) - 22.6.2006 > Líbí se mi, jen ta jizva na břiše mi přijde trochu přitažená, pro mne by to mohlo končit  Má lásko-dneska neustelem!
Body: 5
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.6.2006 > macho> Ty bys tomu dal na frak.
Doporučil 
<reagovat 
 skold (Občasný) - 22.6.2006 > macho> souhlasím...sice by to bylo takové hrabětovské, ale byl by to ideální konec .V prvním čtyřverší mě štve ta rozházenost rýmů, který jsou různé dlouhé.
Body: 5
<reagovat 
 macho (Občasný) - 22.6.2006 > plnohodnotno> Podívej, nepřu se o slovíčka. Vím , že k rýmu se to hodí ale co do celku, mi, zdůrazňuji, mi, to hlazení jizvy moc nezapadá. Vše je otázkou osobního vkusu.Báseň se mi líbí a to dost, kdyby mi nestála za čas se k ní vyjadřovat, neudělal bych to.
<reagovat 
 macho (Občasný) - 22.6.2006 > skold5> 

Taky, ale už bych to nehrotil, jistě by se nám dobře diskutovalo.

Myslím že v tomhle dílku je kousek prožitého a to mám rád, i s chybama, stejně jako život.


<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.6.2006 > macho> Nebudem se teda přít o to, že bys zničil formu. "K rýmu se to hodí" to fakt ještě zdaleka nevystihuje.

Ale myslím, že ta jizva na břichu má hodnotu i významovou, ty bys to ukončil v banalitě. Kern tam namíchal život. Umazanej od sazí.

Ty bys zůstal "u vztahu", tady jde ale o to, jaký ty lidi jsou, co mají za sebou. Jizva na kdysi jistě krásném kdysi dívčím bříšku. Nemusí to být nutně císař, kterého jsem tam četlo já.

Láska nějakýho pokunděnýho básníka s bílejma ručkama, láska nějaký gazelky, s tím se děte vycpat. Láska prodavačky ze sámošky: to je síla.
<reagovat 
 macho (Občasný) - 22.6.2006 > plnohodnotno> 

A to je přesně ono. Já dobře pochopil, jak ty píšeš," lásku prodavačky ze sámošky", chtěl jsem jen říct, že místo jizvy na břiše či kdekoli jinde a to je v podstatě jedno kde ji která má, bych prostě ukončil tak jak jsem napsal. Pro mne je ta báseň dobrá už sama o sobě a nemusela by být zakončena jizvami. Od kzačátku do konce je náboj z obsahu jasný, pro mne netřeba umocňovat takovým koncem. Ptám se, sakra, je snad ten Totem ještě o názorech? Doufám že ano.

Jak už jsem tady mnohokrát napsal, špatně se diskutuje pokud na sebe nevidíme, stále věřím, že ještě, snad, diskutujeme.


<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.6.2006 > macho> Podívej, možná je tvůj názor jasný, nemůžeš ale chtít, abych ho pochopilo ze dvou řádků. Prostě si to ujasňujem. Nečrti se hned takhe, nebo tě pšlu do prtele.

A pořád si myslím, že by to zdaleka nebylo úplné, ba dokonce že by to končilo jako hafo banálních básniček /k nalezení na webu a v blízkém okolí/. Tohle je teprve tečka. (Zvlášť proto, že to žádná tečka není a odjíždí to s busem do rozmazana, jaképak umocnění -- tady jde všechno dolů, do fejd autu). Ale budiž.

Každopádně by byla škoda sonetu.
<reagovat 
 macho (Občasný) - 22.6.2006 > plnohodnotno> Proč teda, když si to ujasňujeme, by jsi mne posílal do prdele? Jak jsem už předeslal, nevidíš jak se tvářím když to píšu. Jsem naprosto v klidu , příště Ti budu posílat k textu smajlíky aby to bylo srozumitelnější  . Prvotní předpokald byl, že jsme oba dost rozumní, abychom se obešli bez invektiv jako "prtel" asi prdel jsi myslel, nebo "vykunděný". Z principu se těmto adolescentním výrazům vyhýbám , protože vulgarismy ze mne většího chlapa neudělají . Bez urážky a cinismu z mé strany.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.6.2006 > macho> Protože ses tvářil, že ti ten názor upírám. Zkus si kolí té prtele přečíst ještě jednou, poněvadž jsi v klidu a rozumný, jistě mi pak dáš za pravdu.

A jinak -- jistě jsem se nedopustilo žádné invektivy, mám možná obhroublější slovník, ale určitě jsem neřeklo, že právě ty jsi vykunděný nebo že jsi píča.


<reagovat 
riply (Občasný) - 23.6.2006 >

krásná. ale autobusy jsou přece mandelinky!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 23.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 23.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
SUR (Občasný) - 23.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 24.6.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 25.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 25.6.2006 > já se ještě vracím s déčkem - protože v poslední době je tu hrozně málo zajímavé poezie -- já tedy - stejně jako macho - poslední strofu až tak moc nemusím, i když je jasný, že odpárat ji nelze -- ale svý D dávám za druhou a třetí
<reagovat 
Lola (Občasný) - 25.6.2006 >

Tak tohle napsal pravý básník.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 26.6.2006 > Rozhodně patří k tomu lepšímu, co se tu poslední dobou vyskytuje.
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 26.6.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 27.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 28.6.2006 >

já se přidám

protože chutná

 

a ukládám


Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.6.2006 > my nevíme...zajímavej a doporučeníhodnej text určitě jo...ale obsahově nám osobně moc neříká, asi hlavně ten autobusák, my to slovo fakt nemůžeme a taky nesnášíme cukrárny (ne to slovo, ale to místo)...no...tak jen déčko, těžko s nám to boduje...
Doporučil 
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 25.6.2006 > Jozífek_a_ryby> 

jsem zastácem toho, ať si každej píše co chce, toliko na úvod.

 

nicméně... vaše kritika, Jozífku s rybyma... mi přijde něco jako poskakující holčička na jedné noze, která si předtím sama namalovala křivě panáka na asfalt. hop, hop, levá noha, otočka, my asi nevíme... protože my si možná myslíme, že nemáme rádi autobusák, hop, hop... my asi lítáme...hop hop... a nejradši bychom byli, aby lítaly i věnečky, rakvičky...hop, hop. nevíte někdo, co jsme vlastně chtěli říct?

 

lehce debilní.


<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.6.2006 > blondýna> 

mno...tak by bylo fajn zůstat u toho úvodu, ne? 

 

kritika kritiky? no tak dík, to se nám tu moc často nestává...

 

 

nicméně autor je snad svéprávný a pokud mu naše poznámky přijdou debilní a nechce je pod dílky mít, určitě nám to dokáže říct sám...

 

 


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.6.2006 > blondýna> a mně zas přijdeš jako policajt, co se nudí a tak buzeruje lidi:))
ne že bys neměla pravdu, ale ten policajt mi tu sedí, protože ten taky každou kravinu hrozně rozkecává, jakoby to mělo přidat na údernosti

nehledě na to, že ryby tu na něco upozornily, třebaže mlhavě
a já mám nutkání s nima souhlasit, třebaže mlhavě:)
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 27.6.2006 > Nemocný> 

je spousta slov, co nemám ráda. ale tady to vzhledem ke kontextu sedí jak zadek na hrnec. (prdel jsem nepoužila záměrně). krom toho to dobře zní, celá tahle "básnička". stačí si to říct nahlas. o to mi jde.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> jestli jsem to správně pochopil, tak autobusákem se myslí aut. zastávka ale autobusák je pan řidič a pokud jde o zkratku, tak mi taky přijde blbá.. - jen zamyšlení nad slovem

a nápad s cukrárnou a špičkama se mi zdá lacinej až nucenej.. dostat do textu co nejvíc podobných věcí, který zpočátku skvěle fungujou. přijde mi ta část nejslabší a řikej si to nahlas kolikrát chceš, když myslíš, že tim dosáhneš propojení slova s kontextem
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 28.6.2006 > Nemocný> 

pliveš na autobusáka:o)

......................

 

...jo, to je přesně ono, myslí se tím asi autobusový nádraží

a to debilní slovo přesně sedí, odpovídá charakteru textu...

 

je to přesně ten druh civilní, každodenní, lidový, snadno srozumitelný...blablabla....poezie, kterou zrovna my moc nemusíme...takovej poetickej popík trochu...ale netvrdíme, že je to nekvalitní nebo nějak méněcenné...a mluvíme pořád jen o obsahu...

 

mimochodem nemá to někde Mňága tohle hnusný slovo?


<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 28.6.2006 > Nemocný> 

to by to potom muselo vypadat takhle:

 

Ráno své zmuchlané ornamenty
lepí do směru ptáka.
Jste jen Kladno a ty,
jenž pliveš. Vajgly na autobusáka


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > Jozífek_a_ryby> mňága? no fuj teda.. jdu pálit jejich cdéčka:)

a jinak mi je zbytečný to rozebírat, když ten parchant lyryk už všechno řek a na mě zas nic nezbylo
jdu dělat chytrýho jinam..:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> si to nepochopila
a já myslel, že jsem to napsal srozumitelně
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 28.6.2006 > Nemocný> ježišmarjá:-)) stál jsi někdy v půl šestý ráno někde na zastávce? kolem zmuchlaný obličeje, kouř z prvních ranních cigaret, město se probouzelo a tys měl blbou náladu, protože se ti nechtělo do práce?
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> a pořád nechápeš a pořád píšeš:))))
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 28.6.2006 > - ornamenty / Kladno a ty není rým, ale asonance; v jinak dodržené formě jde o jedinou výjimku, která není významem textu nijak podpořena, takže to lze považovat za chybu;
- báseň je popisná, evokuje náznak příběhu v v kladenských kulisách, využívá čehosi, co lze nazvat jako důvěrnou známost; proto se vryla svojí jednoduchou povrchností do přízně čtenářů lehké poezie;
- významově je báseň vysloveně slabá a nebýt vcelku svěžích obrazů či metafor, nebál bych se ji označit za kýč; sonet by měl využít možnost vyslovení teze a antiteze, ale uvnitř této básně ke sporu či střetu nedochází, jde o popis, který ovšem řada čtenářů vnímá téměř jako vyslovený názor na život; resp.: takhle se má žít? z mého pohledu je situace nastíněná básní velmi banální, což je škoda, protože autor má formálně rozhodně na víc;
Body: 5
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 28.6.2006 > Lyryk> 

Lyryk pravdu nemá:-)

 

Kladenské kulisy? Co to je? V tom případě existují i mostecké kulisy, i kulisy ostravské. Jednoduchou povrchností… hmmm, to jako kdyby napsal, že to už dávno řekli někde bratři Tesaříci a Bezruč.

 

Kladno, to je to město, můj tajnej tip. Taky o Karviné už se zpívalo. Není tedy nutné to nějak dál rozvádět, vždyť to všichni přece vědí, že Kladno=uhlí. Tudíž nás přece autor nemůže překvapit.

 

A s tím autobusákem… někdy mi připadá, že lidi spadli z jahody. Jistě se mezi sebou zásadně dorozumívají spisovným jazykem, že ano. A používají věty typu: Ano, zítra jedu do Prahy (Kladna, Karviné, Ostravy, dosaď co je libo) a odjíždím v šest ráno autobusového nádraží. Kdepak autobusák, něco tak ošuntělého by jistě nepoužili.

 

Spor a střet… možná by náročným čtenářům zalichotilo, kdyby autor nechal hrdinku třeba vykrvácet na zastávce nebo tak něco. Nebo nechal uškrtit řidiče, aby to bylo expresivnější.

 

Autor má rozhodně na víc… takovéhle poplácávání po ramenou bych si nenechala líbit ani náhodou. To se dělá u mizerného vysvědčení, ale ne u poezie.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> uf, už jsem myslel, žes to s tim autobusákem nepochopila..
my jen napsali, že to slovo je strašný a zničehonic nespisovný

zatimco lyryk se pokusil o věcnou kritiku, tak ty jen tak plácáš všude okolo.. jen ne ve středu toho důležitýho ..nebo prostě jen napadáš něčí názor zesměšněnim a tim se dostáváme zpátky do školky

mě to neba, na to mi avíza neposílej
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter